Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Evenea.pl, czyli start-up na dywaniku

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” dziś eksperci oceniają kolejną młodą firmę internetową. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up oceniają projekt Evenea.pl.

 

Evenea to platforma dla organizatorów wydarzeń, spotkań i wszelkiego rodzaju eventów – zarówno prywatnych, jak i komercyjnych. Evenea pomaga organizatorom w zarządzaniu wydarzeniem, jego promocji, rejestracji uczestników oraz sprzedaży biletów online.

Stanisław Rogoziński, Manager Inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure  

Wydaje się, że pomysł nie jest do końca trafiony. Firmy zajmujące się komercyjną organizacją imprez posiadają własne narzędzie promocji. Ciężko sobie wyobrazić, aby Evenea wygenerowała dla nich dodatkowych klientów. Większe jednak od samego pomysłu zastrzeżenia wzbudza model rozliczeń. Reklamowanie imprezy darmowej nie generuje przychodów, a jedynie koszty. Cena dla wydarzeń komercyjnych naliczana jest od ilości sprzedanych biletów. Nie jest powiedziane, czy sprzedanych tylko za pośrednictwem Evenea. Pojawia się tu problem szukania informacji w Internecie, a kupowania w placówce. Serwis ma niewielkie szanse na komercyjny sukces.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Kolejny SaaS połączony z obsługą płatności. Obsługa rejestracji uczestników wszelkiego rodzaju eventów, targów, szkoleń – to pomysł, który mi się bardzo podoba. Podobnie jak wykonanie serwisu. Czytelny model biznesowy zakładający pobieranie opłat od każdej płatnej rezerwacji. Nie powinno być problemem utrzymanie relatywnie niskich kosztów, a zatem i rentowność powinno się osiągnąć dość wcześnie. Obawy rodzi wielkość rynku oraz niskie bariery wejścia dla potencjalnej konkurencji. Pomysłodawcom udało się pozyskać dotacje unijne co daje im pewną przewagę oraz dobrze świadczy o zaradności.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub

Pomysł trafia chyba w lukę na rynku, z doświadczenia wiem, że strona technologiczna wielu z tego rodzaju eventów jest rodem z poprzedniej epoki. W serwisie można stworzyć stronę danego eventu i rejestrować tam użytkowników albo wykorzystać opcję sprzedaży biletów na własnej stronie. Proponowane rozwiązanie powinno znaleźć odbiorców wśród mniejszych organizatorów targów czy szkoleń, zwłaszcza, że serwis pobiera tylko prowizję od sprzedaży biletów. Mimo dobrego pomysłu tak jak przy wielu start-upach tu też będzie ciężko edukować odbiorców i zbudować rynek. 

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce „Start-up”? Wyślij opis na adres [email protected] Zobacz najnowsze startupy 

 

Stanisław Tomczak, Menedżer inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Każdy, kto organizował konferencję wie, ile spraw należy załatwić i skoordynować, by okazała się ona sukcesem. Evenea wychodzi naprzeciw większości z tych oczekiwań. Dodatkowo stosuje najchętniej widziany w obecnych czasach system rozliczeń – pay per action. Wszystkie funkcje serwisu są zupełnie bezpłatne, a przychody generowane są jedynie z prowizji ze sprzedaży. W Evenea nie doszukałem się jednak jednej ważnej dla klientów funkcji, a kluczowej dla zyskowności samego serwisu. Evenea nie oferuje profilowanych baz potencjalnych klientów wydarzeń, którym możnaby oferować dedykowane szkolenia i konferencje. Jeśli zaoferowałaby taką usługę to na pewno mogłaby nie tylko więcej zarabiać na użytkownikach zdobytych z bazy serwisu, ale przede wszystkim zwiększyć jego atrakcyjność dla organizatorów. 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

Jest to całkiem udany copycat amerykańskiego eventbrite, z którego namiętnie korzystam. Prosty i czytelny model biznesowy – tak jak za oceanem jedynie prowizję od sprzedanych biletów – organizatorzy imprez otwartych mogą zacierać ręce – nie zapłacą ani złotówki. Jest to wygodne narzędzie również z punktu widzenia zapisów ustawy o ochronie danych osobowych – bazy danych przechowywane są u właściciela serwisu i zgodnie z regulaminem on bierze za nie odpowiedzialność.

Tomasz Serwan, specjalista ds. inwestycji funduszu AIP Seed Capital 

 

 Portal ułatwiający organizację eventów, które w czasach powszechnych dotacji z UE organizowane są na pęczki. Sama idea nie jest może najnowsza, ale musze przyznać, że nie widziałem jeszcze tak dobrze i profesjonalnie zrobionego narzędzia, stworzonego w tym celu.

Dołożenie wersji mobilnej, pozwalającej na bieżąco kontrolować promocję naszego wydarzenia i ewentualną sprzedaż biletów, robi równie duże wrażenie. Funkcje i możliwości portalu nie są tworzone na wyrost a pozwalają na realizację 95% pomysłów związanych z promocją wydarzenia w Internecie. Aby jednak nie wprawiać twórców w nadmierny samo zachwyt muszę wytknąć kilka istotnych rzeczy.

 

 

 

Lista wydarzeń obecnie nie jest zbyt obszerna, jednak z pewnością uroście, dlatego warto dodać możliwość filtrowania lub szukania po tagach, tak by Evenea stała się nie tylko portalem do organizacji, lecz także miejscem do poszukiwania ciekawych wydarzeń w naszej okolicy. Widząc portal w ciągu pierwszych 5 minut zapoznawania się z jego funkcjami wymyśliłem kilkanaście nieinwazyjnych sposobów zarabiania, które aż się proszą by wzbogacić model biznesowy. Nie wierzę w to, że twórcy Evenei jeszcze ich nie dodali.

 

Trzecia sprawa to właściwie nie zarzut, lecz bardziej pytanie o sposób marketingu i promocji portalu. Ciężko jest mi bowiem pojąć, że współuczestnicząc przy organizacji tak wielu wydarzeń jeszcze się na niego nie natknąłem.  recenzje innych projektów:

 

 

 

Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

 

Stanisław Tomczak Menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Posiada licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

 Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, w chwili obecnej prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

 Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure

 

Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz Prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z Finansów i Portfela Inwestycyjnego.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni Prezes Zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako Dyrektor ds. Rozwoju Technologii w EL2 Sp. z o.o. Aktualnie pełni funkcję Prezesa Zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.