Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak zarabiać na własnej www?

Jesteś właścicielem witryny internetowej i chcesz, aby praca jaką włożyłeś w projektowanie serwisu zwróciła się? A może od jakiegoś czasu myślisz nad rozbudową strony, potrzebujesz jednak dodatkowych środków? Optymalnym rozwiązaniem może okazać się uczestnictwo w sieci afiliacyjnej.

– Ciekawy pomysł na biznes

– W sieci handluje kawą, herbatą i ziołami

– Własny e-sklep to jej biznes

– Stworzył serwis z audiobookami i zarabia

Na polskim rynku od dłuższego czasu działają trzy duże sieci afiliacyjne –Afilo, Novem oraz Tradedoubler. Ze względu na rosnącą popularność tego typu działalności marketingowej, wciąż pojawiają się nowi gracze – w minionym roku na przykład PayPer.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny to taki rodzaj współpracy między Wydawcą (witryną www) a Reklamodawcą (firmą zlecającą program partnerski), w którym to pierwsza strona generuje efekty oczekiwane przez Reklamodawcę. Rolę pośrednika pełni wspomniana już sieć afiliacyjna, która z jednej strony zrzesza Wydawców, z drugiej zaś – stale pozyskuje nowych Klientów. Wydawca przyłącza się do sieci afiliacyjnej, po czym sam decyduje, które programy chce emitować na swojej stronie. Reklamodawcy, otrzymawszy zgłoszenie od konkretnej witryny dokonują jej akceptacji w swoich programach, co z kolei skutkuje udostępnieniem Wydawcy specjalnych kodów emisyjnych – innych dla każdego programu. Afiliant (Wydawca) wstawia dany kod na swoją stronę – i już może zacząć zarabiać.

Internauta, odwiedzając witrynę Wydawcy wykonuje określoną w konkretnej kampanii czynność – na jej podstawie witryna otrzymuje wynagrodzenie. Zakres owych czynności obejmuje: kliknięcie w banner reklamowy, wypełnienie formularza na stronie Reklamodawcy czy też dokonanie zakupu w jego sklepie internetowym. Istnieją także modele hybrydowe – można rozliczać się równocześnie za kliknięcie i za wypełnienie formularza, za wypełnienie formularza i wygenerowaną sprzedaż itp. Monitorowanie tych działań należy oczywiście do sieci afiliacyjnej – za pomocą specjalnie przygotowanego systemu mierzy ona efekty wszystkich aktywnych programów na każdej witrynie. Dane o efektywności programów na danym serwisie www są udostępniane Wydawcy.
Korzyści dla Wydawcy

Do zadań sieci afiliacyjnej, poza pozyskiwaniem nowych Reklamodawców i dbaniem o różnorodność programów partnerskich, należy także troska o Wydawców. Właściciele witryn www mogą liczyć na profesjonalne doradztwo w zakresie emisji kampanii reklamowych. Działy afiliacji nie tylko pomagają w doborze kampanii do tematyki witryny, ale również optymalizują programy emitowane przez danego Wydawcę. Wszystko to oczywiście w celu zmaksymalizowania przychodu witryny.
Korzyści dla Reklamodawcy

Podstawową korzyść dla Reklamodawcy w programach afiliacyjnych stanowi model płatności za kampanię. Rozliczamy się jedynie za efekt – Reklamodawca płaci tylko za akcje, które zostaną wygenerowane przez Wydawców biorących udział w kampanii. Dodatkowo każdemu, kto zdecyduje się uruchomić program afiliacyjny, sieci udostępniają system mierzący akcje – można więc na bieżąco monitorować skuteczność swojej kampanii.

Jak zostać Wydawcą?

Przyłączenie się do sieci afiliacyjnej jest bardzo proste – wystarczy jedynie wypełnić formularz rejestracyjny na stronie danej sieci. Po weryfikacji zgłoszenia, Wydawca otrzymuje login i hasło, a tym samym – dostęp do wszystkich programów oferowanych przez sieć w danym momencie. Aby rozpocząć emisję konkretnej kampanii należy zgłosić się do niej poprzez witrynę sieci afiliacyjnej, a następnie – po dokonaniu akceptacji Wydawcy przez Reklamodawcę – wstawić kody kreacji, udostępnione w tej samej chwili przez sieć.

I najważniejsze – jak zarobić będąc Wydawcą?

Po stronie Wydawcy leży przede wszystkim ciągłe monitorowanie programów oferowanych przez sieć afiliacyjną. Większość sieci na bieżąco informuje swoje witryny o nowych programach – konieczne jest zatem przeglądanie poczty, której adres został podany w formularzu rejestracyjnym. Nie wolno zapominać, że zarobek na emisji programów afiliacyjnych zależy w znacznym stopniu od samego Wydawcy. To, na ile witryna będzie zadbana i uaktualniania, przekłada się na ilość jej odwiedzin – to z kolei zwiększa szanse na efektywność wyświetlanych reklam. Nie należy się również bać kontaktowania się działem witryn danej sieci – jak już wspomniałam, jego głównym zadaniem jest pomoc witrynom w osiąganiu wysokich przychodów.

I na koniec – ważna okaże się także cierpliwość. Zarabianie w modelu akcji nie jest bowiem kwestią tygodnia czy dwóch, nie ogranicza się ono do uczestnictwa w zaledwie jednej kampanii. Aby osiągnąć duże przychody z emisji programów efektywnościowych, trzeba poznać preferencje użytkowników swojego serwisu. Nie jest to z pewnością łatwe zadanie – zapewniam jednak, że zdobyta wiedza będzie procentowała przez długi czas, zaś zyski z emisji reklam – systematycznie rosły.

Anna Saramak, Affiliate Specialist sieci Afilo

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.