Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak zarabiać na Google Adsense?

Google Adsense jest jednym ze sposobów na zarabianie pieniędzy ze strony internetowej. Oczywiście nie staniesz się milionerem, ale z odpowiednią wiedzą Google Adsense może stać się stabilnym źródłem dochodów. 

Jak dużo mogę zarobić z Google Adsense?

To jest pytanie, które zadaje sobie prawie każdy zaczynając „zabawę” z Adsense. Nie ma na to uniwersalnej odpowiedzi. Niektórzy webmasterzy zarabiają pieniądze niczym na dobrym etacie tylko z jednego miejsca z Adsense, podczas gdy inni z 5 lub więcej miejsc nie mogą nawet pokryć opłat za hosting. Ile będziesz zarabiać zależy od wielu czynników. Niektóre są niestety poza kontrolą – ogólny stan gospodarki lub oferta reklamodawców. Trzeba także dodać, że zasadniczo wszyscy są równi, więc im więcej posiadasz treści i witryn, tym więcej będzie zarabiać. 

Wybierz dochodową niszę 

Oprócz ilości witryn, które posiadasz jest jeszcze jeden ważny czynnik, o czym jest witryna lub mówiąc bardziej profesjonalnie w jakiej marketingowej niszy znajduje się twoja strona. Różne tematyki nie są sobie równe, jedne są bardziej rentowne, drugie mniej. Są nisze, takie jak ochrona zdrowia czy finanse, gdzie ilość kliknięć z reguły jest wysoka, ale są też takie jak na przykład kultura czy historia, gdzie możesz nie zarobić ani grosza. Dlatego trzeba wybrać taką niszę, gdzie kliknięcia będą opłacalne. Prawdą jest, że niektóre, te z dobrych są bardzo konkurencyjne, ale w nawet najbardziej konkurencyjnej tematyce, zawsze jest miejsce dla jeszcze jednej dobrej strony. Po wybraniu tematyki swojej strony, trzeba znaleźć słowa kluczowe i właśnie pod nie optymalizować swoją witrynę. Aby znaleźć słowa kluczowe z dużą ilością wyszukiwania, należy użyć narzędzia AdWords. 

Należy także pamiętać o tym, aby wybrana przez nas tematyka chociaż trochę nas interesowała. Pisanie o trądziku i tym podobnych rzeczach, mimo że tematyka zdrowia jest naprawdę popularna może stać się prawdziwą męczarnią. Nawet gdyby nasz blog stał się dochodowy w pewnym momencie przemęczeni tematyką porzucimy go. Są jednak trzy branże, które możliwościami zarobienia przewyższają wszystkie inne. Są to: randki/sex, finanse, zdrowie. Niekoniecznie w tej kolejności. Warto odnaleźć się w którymś z tych tematów, jednak nic na siłę. 

Oczywiście, jeżeli wybierzemy jako słowo kluczowe „randki”, nasze szanse wybicia się będą zdecydowanie mizerne. Jest to bardzo ogólne pojęcie, a firmy, które wybierają to słowo kluczowe mają tysiące złotych na reklamę. Wtedy warto zastanowić się nad inną frazą jak na przykład „Jak odzyskać dziewczynę/chłopaka”. I sprawdzić czy one także posiadają dość dużą konkurencję. Zapewne nie. Osoba, której się to udało może całą sytuację opisać w formie pamiętnika, a później go sprzedawać. Podstawowa rada: im bardziej nisza jest ogólna, tym gorzej o jej wypromowanie.

Umieść reklamy w widocznych miejscach

Strategiczne rozmieszczenie reklam na stronie jest niezbędne, aby osiągać zyski. Całkiem logicznie, po umieszczeniu reklamy tam, gdzie jest ona widoczna, zwiększa to liczbę kliknięć, które uzyskasz. Najlepsze miejsca, to te w pierwszej połowie strony oraz w samym tekście. Zasadniczo im tekst jest bliżej reklamy, tym lepiej. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie co poleca samo Google AdSense, które miejsca uważa za dobre, najlepsze i najgorsze dla umieszczania reklam. Jeżeli nie istnieją inne różnice, umieszczenie reklamy w części strony widocznej na ekranie jest skuteczniejsze, niż w części strony widocznej po przewinięciu. Umieszczanie reklam obok multimediów i pomocy nawigacyjnych są zazwyczaj skuteczne – tam koncentrują się użytkownicy.

Oczywiście umieszczając reklamy należy także wziąć pod uwagę samych użytkowników. Warto zastanowić się nad ich zachowaniem na różnych stronach. Najbardziej optymalna pozycja na stronie nie musi być tą, której się spodziewamy. Na stronach, gdzie użytkownicy zazwyczaj czytają artykuły, skuteczne będzie zamieszczenie reklamy właśnie na ich końcu. Użytkownicy kończąc czytanie nieraz zadają sobie pytanie „Co mogę zrobić dalej?”. Reklamą odpowiadamy im na to pytanie.

Zoptymalizuj reklamy pod kątem jak najwyższego współczynnika kliknięć (CTR)

Strategiczne rozmieszczenie jest ważne, ale są także inne aspekty, które należy brać pod uwagę przy optymalizacji stron dla wysokiego współczynnika kliknięć. (CTR – Click Rate Thru). Konieczne jest wybranie odpowiedniej wielkości reklamy, ale także różnego typu reklam (linki, wyszukiwarki na stronie) czy też dobranie odpowiednich kolorów. Reklama powinna zawsze być reklamą i wyglądać jak reklama! Te, dopasowane do kolorystyki witryny oczywiście wyglądają ładnie, ale dopasowywanie grafiki i reklam oraz formatowanie treści pod reklamy nie jest już dobrą praktyką.

Ważne jest także nazywanie rzeczy po imieniu. Nazywanie reklamą treści i umieszczanie jej pod nagłówkiem witryny, owszem, może i wydaje się atrakcyjnym rozwiązaniem, ale może jednocześnie wprowadzić użytkownika w błąd. Należy także unikać lokalizacji, w których reklama może zostać pomylona z menu, opcjami nawigacji czy linkami do pobierania. Ważna jest także zasada mniej znaczy więcej! Góra trzy reklamy na stronie i trzy reklamy w formie linków wystarczą. Wejdź także w rolę użytkownika i obiektywnym okiem sam spójrz na swoją stronę. Czy podoba ci się? Czy wygląda dobrze?

Zwiększ ruchu na swojej witrynie

Wreszcie, jeden z najważniejszych warunków, aby zarabiać pieniądze z Adsense, czyli ruch na stronie. Można mieć niezwykle wysoki współczynnik kliknięć, ale jeżeli nie uda się zwiększyć ruchu na stronie, nie będą one warte ani grosza. Najważniejszym źródłem ruchu są oczywiście wyszukiwarki. Aby doprowadzić do tego, aby strona znajdowała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarkach niezbędne jest SEO, ale to już materiał na inny artykuł.

Anna Ledwoń

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
kredyts.pl 30 mar 2013 (16:42)

Wg mnie artykuł ciekawy. Ciężko jednak znaleźć niszę