Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Na pomysł wpadli rozwijając Świstak.pl

75% naszych klientów to osoby prywatne, które do tej pory często nie mogły w ogóle korzystać z usług kurierskich lub usługa ta nie była dla nich atrakcyjna cenowo. Dzięki nam osoby te mogą w prosty sposób nadać przesyłkę w cenie niewiele wyższej od przesyłki pocztowej – mówi w rozmowie z MamBiznes.pl Piotr Szymczak – Dyrektor E-commerce w serwisie Furgonetka.pl.

Rozmawia Grzegorz Marynowicz: Powiedz proszę, jak zrodził się pomysł stworzenia witryny?

Na pomysł wpadliśmy, pracując nad rozwojem serwisu aukcyjnego Świstak.pl. Chcieliśmy dać naszym klientom możliwość zamawiania usług kurierskich bezpośrednio w serwisie, a jednocześnie maksymalnie zautomatyzować cały proces ich zamawiania oraz realizacji. Ostatecznie jednak postanowiliśmy uruchomić usługę jako osobną witrynę. 

Jak prezentują się najnowsze statystyki serwisu?

W ciągu miesiąca serwis odwiedza ok. 60 tys. unikalnych użytkowników. Najważniejsza dla nas jest jednak liczba osób, które aktywnie korzystają z naszych usług, a ta rośnie od początku roku w tempie 10% miesięcznie.Jednocześnie ilość obsługiwanych przez nas przesyłek rośnie średnio miesięcznie o 16%, licząc od początku powstania serwisu, i nie zwalnia nawet w okresach uznawanych przez firmy kurierskie za słabsze. Wynikiem tego jest liczba ponad 15 000 przesyłek, które obsłużyliśmy w październiku.   

Jak od strony technologicznej wygląda funkcjonowanie platformy?

Nasz serwis to bardzo zaawansowany system, który rozwijamy nieprzerwanie od dwóch lat. Przede wszystkim skupiamy się na tym, aby zautomatyzować wszystkie procesy – od momentu płatności, po zamówienie kuriera i rozliczenie pobrań. Automatyzacja wyklucza bowiem błędy ludzkie, a jednocześnie obniża koszty obsługi. Dzięki niej jesteśmy przygotowani na ciągły wzrost zamówień. 

Ile osób pracuje nad rozwojem serwisu?

Obecnie nad serwisem pracuje na stałe 10 osób. W związku z tym, że Furgonetka.pl jest częścią większej grupy mamy dodatkowo do dyspozycji dział IT, który współdzielimy z innymi projektami spółki. Dzięki automatyzacji, o której mówiłem wcześniej, taki zespół zapewnienia wysoką jakość obsługi, a jednocześnie pozwalaja na systematyczny rozwój platformy.  

Rozumiem, że platforma zarabia na prowizji pobieranej od każdej przesyłki? Jakie są to kwoty?

Serwis faktycznie pobiera prowizję od każdej wysłanej przesyłki. Niestety, nie mogę ujawnić jej wysokości, ponieważ w ten sposób ujawniłbym warunki umowy z partnerami. To, że obecnie oferujemy jedne z najniższych stawek na rynku jest wynikiem wielu miesięcy rozmów oraz ścisłej współpracy z firmami kurierskimi, której celem było zapewnienie obu stronom równomiernych korzyści. 

Dlaczego korzystanie z Furgonetka.pl jest tańsze od bezpośredniego kontaktu z daną firmą kurierską?

Zacznijmy od tego, że 75% naszych klientów to osoby prywatne, które do tej pory często nie mogły w ogóle korzystać z usług kurierskich lub usługa ta nie była dla nich atrakcyjna cenowo. Dzięki nam osoby te mogą w prosty sposób nadać przesyłkę w cenie niewiele wyższej od przesyłki pocztowej. Jednocześnie dostarczyliśmy firmom kurierskim nowych klientów i dodatkowy wolumen przesyłek. W przypadku firm, które korzystają z naszych usług, fakt że nadają przesyłki poprzez nasze pośrednictwo spowodował, że mogą wysyłać swoim klientom zamówienia w znacznie niższej cenie. 

Jakimi metodami promujecie witrynę i które są najefektywniejsze?

Ruch zdobywamy oczywiście poprzez działania podstawowe, takie jak SEO oraz reklamy w modelu PPC. Do promocji wykorzystujemy również naszą sieć reklamową Społeczności.pl, dzięki której prowadzimy kampanie zarówno w serwisach własnych jak i partnerskich. Znaczną ilość ruchu zdobywamy również przez Program Partnerski, do którego mogą dołączyć osoby prywatne oraz firmy. Jest on na tyle efektywny, że jego najbardziej aktywni uczestnicy zarabiają miesięcznie kilka tysięcy złotych. Jednocześnie jesteśmy dumni z tego, że wielu klientów trafia do nas z polecenia. To utwierdza nas w przekonaniu, że gwarantujemy przede wszystkim wysoką jakość usług. 

Na rynku funkcjonuje kilka podobnych projektów? W czym jesteście lepsi od konkurencji?

Na rynku funkcjonuje ponad 150 podobnych projektów. Jednakże tylko kilkanaście z nich generuje więcej niż 500 przesyłek miesięcznie. Naszą przewagą nad konkurencją jest przede wszystkim cennik, zakres oferowanych usług oraz ilość funkcjonalności, które dostarczamy klientom. Dodatkowo wyróżniamy się tym, że oferujemy również usługi, które nie są dostępne bezpośrednio u firm kurierskich. Przykładem jest opcja zwrotu kwoty pobrania w jeden dzień nawet w przypadku, gdy standardowo nie jest to możliwe. To poprawia przede wszystkim płynność finansową naszych klientów, a zwłaszcza małych firm. 

Nie bez znaczenia jest również fakt, że jesteśmy solidną firmą działającą na rynku od 8 lat, co gwarantuje bezpieczeństwo transakcji zwłaszcza w przypadku paczek pobraniowych oraz zapewnia stabilność technologiczną. Dzięki rozwiniętej infrastrukturze w tym roku nasz serwis miał jedynie kilkuminutową przerwę w działaniu, co dla wielu innych serwisów brokerskich jest ogromnym wyzwaniem.

Jakie macie plany na najbliższy czas?

Przede wszystkim chcemy rozwijać naszą ofertę, integrując usługi kolejnych firm kurierskich. Mogę zdradzić, że w tym momencie rozmawiamy z dwoma dużymi graczami na rynku. W najbliższym czasie planujemy również rozszerzenie usług o import przesyłek, a także dalszą walkę o najlepszą pozycję na rynku. W tym nie wykluczamy przejęć niektórych serwisów konkurencyjnych.  

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.