Marketing i sprzedaż

Poleć znajomemu Wydrukuj artykuł Subskrbcja RSS
2010-11-12
Marketing i sprzedaż

Poprzez tą część biznesplanu musimy pokazać w jaki sposób zamierzamy zarabiać. Ten fragment powinien przekonać czytającego, że jesteśmy świadomi co?, komu? i w jaki sposób będziemy sprzedawać. Strategia marketingowa winna być przygotowana na podstawie wiarygodnych danych o docelowym rynku, klientach, konkurencyjnych firmach i kontrahentach. Wybór danej strategii i jej celowość powinniśmy uzasadnić konkretnymi, merytorycznymi argumentami.

 

Ta część biznesplanu zbudowana jest na bazie koncepcji 4P:

 

1.Produkt (PRODUCT)


- cechy produktu
- jakość produktu, zarządzanie jakością
- unikalność produktu
- technologia wytwarzania

2.Cena (PRICE)


- strategia(polityka) cenowa (orientacja popytowa czy kosztowa)
- koszt jednostkowy produktu / usługi
- cena u konkurencji
- rabaty
- obecny i prognozowany udział w rynku

3. Dystrybucja (PLACE)


- strategia sprzedaży i dystrybucji
- opis wykorzystywanych kanałów dystrybucji (własne służby sprzedażowe, partnerzy, detal, eksport)
- partnerzy handlowi (zawarte umowy, zamówienia)
- formy płatności Usługi posprzedażowe i serwis

4. Promocja i reklama (PROMOTION)


- formy reklamy i promocji
- sposoby dotarcia do klienta (ulotki, foldery, billboardy, prasa, Internet, radio, telewizja)
- budżet reklamowy (jaki procent od dochodu będzie przeznaczany na reklamę)
- przeprowadzone i planowane kampanie reklamowe
- PR (Public Relations) – sposoby kreowania pozytywnego wizerunku firmy

Jak widać sporządzenie tej części biznesplanu wymaga niemałej pracy. Poszczególne elementy wymagają dość szczegółowych opisów i warto sumiennie do tego podejść. Ważne jest aby opracować tą część rzetelnie ponieważ wnioski z analizy posłużą w dalszych pracach, m.in. przy sporządzaniu prognozy sprzedaży.

 

Zobacz przykładowy biznesplan

 

Grzegorz Niewiadomy

MamBiznes.pl

 

Komentarze
Tradeon 2014-02-15 19:54:17
http://x-profit.com/ sygnaly i rabaty forex.
Michi44 2014-02-15 19:55:37
sygnaly i rabaty forex.
Biz68nes 2014-08-12 11:52:58
Marketing, o którym tutaj mowa na pewno sprawi, że firma będzie znana. Jednak to będą duże koszta. Ja polecam marketing mobilny. https://www.serwersms.pl/ Korzystam z usług tej firmy, która wysyła masowo SMS-y z promocjami i nowościami do potencjalnych klientów. Czyli, Ci co mają wiedzieć o firmie - wiedzą;] Tania reklama i efektywna. Dodatkowo dostajesz darmowy nr ShortCode i można pobrać aplikację na telefon, dzięki której na bieżąco możesz śledzić kazdy ruch.

Dodaj komentarz

Treść
Nick
Przepisz kod z obrazka

Nigdy nie ma popytu na rzecz nową

Henry Ford
Pit 2016

Czy wiesz, że...?

Każdego roku w Polsce zakładanych jest około 200 tys. nowych przedsiębiorstw
POLECAMY
20 najdroższych domen na świecie w roku 2016
Właściciela zmieniły m.in.: Broker.com, Rate.com i Quick.com.
Wpadła na pomysł, jak zarobić na dowozie dzieci do szkoły
MotoMums.com to rozwiązanie nie tylko dla matek.
Polak stworzył pierwszy na świecie strzelający otwieracz CAPBOOM
Otwieracz, który strzela kapslami przy otwierania butelki.
Polka sprzedaje ochraniacze na obcasy do jazdy samochodem
Bizneswoman wymyśliła ochraniacze na piętę.

Bonnier Business Polska