Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

5 rzeczy, które ułatwią korzystanie z hostingu

Cena i parametry konta hostingowego przyciągają nasz wzrok w reklamach. Szukając miejsca na stronę www warto jednak zwrócić uwagę na inne cechy hostingu, które docenimy dopiero po pewnym czasie. 

Przeglądając oferty firm hostingowych, wiele osób w pierwszej kolejności zwraca uwagę na pojemność konta i wielkość miesięcznego transferu danych. Dzieje się tak nie przez przypadek. Te dwa parametry są najczęściej eksponowane w przekazach reklamowych. 

Pierwszy z nich – pojemność konta – to miejsce na dysku twardym serwera, jakie mamy do dyspozycji. Miejsce jest zużywane na pliki tworzące stronę www, multimedia oraz wiadomości e-mail. Transfer określa ile danych może zostać wysłanych z serwera w ciągu miesiąca. Za każdym razem, gdy internauta odwiedza witrynę, pliki strony są pobierane i wysyłane do jego przeglądarki. W ten sposób naliczany jest transfer. 

W praktyce, na początku działalności witryny nie ma powodu, by martwić się wykorzystaniem limitów. Przeciętna strona rzadko zajmuje więcej niż kilkadziesiąt megabajtów. Podobnie jest z transferem. Zanim serwis stanie się popularny wśród użytkowników sieci i wzrośnie liczba odwiedzin, wykorzystanie transferu nie powinno być wysokie. Poza tym w ofertach firm hostingowych można znaleźć pakiety, w których te dwa parametry nie są limitowane. Czym zatem kierować się, szukając dobrego hostingu? 

Z punktu widzenia osoby, stawiającej pierwsze kroki w internecie, znacznie ważniejsze będą cechy konta, które trudno opisać efektownymi liczbami i umieścić w reklamie. Oto pięć aspektów usługi hostingowej, które docenimy dopiero w trakcie użytkowania.

1.Wsparcie techniczne

Serwery, na których umieszczone są strony klientów wymagają stałego nadzoru wykwalifikowanych administratorów. To oni wyłapują awarie sprzętu i są w stanie szybko je usunąć, zapewniając stałą dostępność witryn. 

Dla klientów osobami pierwszego kontaktu nie są administratorzy, ale pracownicy biura obsługi klienta. To od ich pracy zależy, czy lub uruchomienie nowej witryny lub dodatkowych usług będzie przebiegać sprawnie. Dobrze wyszkolony personel jest w stanie odpowiedzieć na każde pytanie klienta, rozwiać wątpliwości, a czasem wyręczyć w pewnych czynnościach, związanych z obsługą konta hostingowego. 

2. Panel administracyjny 

W wielu przypadkach dzięki wygodnemu i intuicyjnemu panelowi dzwonienie do biura obsługi klienta nie będzie konieczne. Panel to specjalna aplikacja internetowa, dostępna po utworzeniu konta klienta i zalogowaniu. Użytkownik może samodzielnie zarządzać wykupionymi usługami, dodawać nowe, zapoznać się z historią płatności lub sprawdzić statystyki ruchu na stronie. Firmy hostingowe często oferują własne rozwiązania lub korzystają z zewnętrznych programów, takich jak DirectAdmin. 

3. Kopie bezpieczeństwa

W niektórych panelach administracyjnych użytkownik ma możliwość wykonywania kopii zapasowych plików zapisanych na serwerze. Dzięki temu w razie awarii maszyny lub przypadkowego skasowania danych, można szybko przywrócić stronę. Wielu klientów nie pamięta o wykonywaniu kopii bezpieczeństwa lub bagatelizuje problem. Szukając firmy hostingowej warto sprawdzić, czy oferuje taką usługę. Jest to jedna z tych funkcji hostingu, na którą rzadko zwraca się uwagę w pierwszej kolejności, jednak w sytuacji awaryjnej może okazać się bardzo pomocna. 

4. Różne okresy abonamentowe

Bezpłatny okres testowy jest standardem na rynku hostingowym. U większości dostawców można aktywować konto na krótki okres (np. 7 dni) i sprawdzić możliwości hostingu oraz panelu administracyjnego. Użytkownicy posiadający doświadczenie w korzystaniu z usług hostingowych w tym czasie są w stanie ocenić czy serwer spełnia ich wymagania. 

Dla mniej doświadczonych osób dobrym rozwiązaniem może być możliwość wykupienia konta na różne okresy abonamentowe. Standardem na rynku są usługi opłacane z góry na rok. Można jednak znaleźć oferty hostingu na miesiąc lub trzy miesiące. W tym czasie mamy okazję przetestować konto i sprawdzić czy jesteśmy zadowoleni z jakości obsługi klienta. 

5. Obsługiwane technologie

Czasy, kiedy trzeba było szukać hostingu pod konkretne rozwiązanie informatyczne już minęły. Dziś większość kont obsługuje popularne technologie – nowe wersje PHP, CGI lub Perl, co nie jest standardem w przypadku darmowych kont. Uruchamiając witrynę, wykorzystującą rzadko spotykane technologie internetowe, docenimy kompetentnych pracowników biura obsługi klienta, którzy potrafią uczciwie ocenić, czy ich usługa spełnia wymagania konkretnego projektu internetowego. 

Wybór miejsca dla strony www lub nowego serwisu internetowego przypomina nieco kupno samochodu do firmy. Pierwsze, co rzuca się w oczy to osiągi – prędkość maksymalna i przyspieszenie. W codziennej pracy ważniejsze są jednak takie cechy jak niezawodność czy dobry serwis. 

– Wpadki na Wykopie i Facebooku

– Jak wykorzystać fanów z Facebooka?

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
mistek 8 lis 2017 (16:08)

KLuczowy jest niezawodny support. Dla mnie było to bardzo ważne i m.in. dlatego wybrałem Hekko.
Parametry super, niezawodność, wiele stron na jednym koncie i przynajmniej jak dotąd - wszystko działa pierwsza klasa.
Ale oczywiście to każdy musi dobierać pod siebie.