12 nawyków ludzi, którzy stali się bogaci
Brian Tracy, jeden z najlepszych na świecie psychologów sukcesu, powiedział kiedyś „Twój los zależy od Twoich nawyków”. Lata mijają, a teza ta wciąż jest jak najbardziej aktualna. Ludzie biedni to osoby, które przywykły do podejmowania niewłaściwych decyzji. Bogaci natomiast mają przyzwyczajenia, dzięki którym są w stanie osiągać wielkie rzeczy.
Image licensed by Ingram Image
Portal inc.com, postanowił bliżej przyjrzeć się zawyczajom, które towarzyszą ludziom odnoszącym sukcesy. Oto one :
1. Zaufaj swojej kreatywności
Puszczenie wodzy wyobraźni jest niezwykle istotne, jak i stanowi podstawę do sukcesu. Nadrzędnym celem powinno być stworzenie czegoś innowacyjnego, co nas zmotywuje do działania i jednocześnie stanowiłoby wartość dodaną na rynku.
2. Udawaj, aż osiągniesz swój cel
Przekonaj sam siebie, że posiadasz wielką fortunę, kiedy w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Dzięki temu staniesz się w swoim umyśle milionerem, a sytuacje, które Cię spotkają, spowodują, iż będziesz podążał za tym myśleniem.
3. Wychodź naprzeciw oczekiwaniom klientów
Pamiętaj, że niezwykle istotnym jest sprawdzenie, czego potencjalny klient potrzebuje, i jak najlepsze sprostanie jego pragnieniom. Musisz kontrolować bieżące trendy i mieć bezustanny wgląd na rozwój sprzedaży.
4. Miej otwarty umysł
Nie zamykaj się w tym, co dotychczas udało Ci się stworzyć. Jeżeli nie ma się umysłu nastawionego na szersze myślenie, wiele rzeczy umyka, wiele spraw, mających wymierny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa, nie dostrzega się.
5. Planuj z wyprzedzeniem
Planowanie swojego funkcjonowania to nie tylko porządkowanie i organizowanie czynności, ale także zoptymalizowanie działania swojej pracy, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie efektywnościowe i wydajnościowe.
6. Nie bój się rezygnować
Nie obawiaj się zaprzestania z korzystania z czegoś, bądź z czyiś usług. Nie ma sensu ciągnąć na siłę takich relacji, które nie wróżą niczym dobrym, gdyż zabiera to szansę nowym możliwościom, jakie przed Tobą stoją.
7. Baw się tym, co robisz
Znajdź radość w tym, co robisz. Odstresuje Cię to i pozwoli uniknąć pracoholizmu, co z kolei przełoży się na trzeźwe myślenie. Wewnętrzne problemy zżerają Twoją energię i w konsekwencji pracujesz zdecydowanie mniej efektywnie.
8. Posługuj się nowoczesnymi technologiami
Nie obawiaj się korzystania z awangardowych technologii, jak z różnego rodzaju multimediów czy narzędzi służących do gromadzenia danych. Staraj się nie unikać korzystania z zasobów internetowych czy oprogramowania służącego do komunikacji.
9. Przywyknij do wahań
Scotty McCreery, amerykański piosenkarz muzyki country, powiedział niegdyś „Gdyby moje życie było piosenką, z pewności jej tytuł byłby „Roller Coaster” – to w górę, to w dół”. Dokładnie to samo jest w prawdziwym życiu – nie bój się upadać, by za chwilę móc się podnieść na nowo.
10. Dbaj o swój internet
Internet funkcjonuje jako nasza codzienność – to tam załatwiamy liczne, ważne sprawy, jak i komunikujemy się z innymi. Stanowi również nasz wizerunek, dzięki któremu jesteśmy rozpoznawalni w sieci i poza nią.
11. Bądź aktywny na rynku
Pogłębiaj swoją wiedzę w zakresie systematycznego przyswajania otaczającej Cię rzeczywistości, jak i nie bądź bierny, jeśli chodzi o ekspansję rynkową – na bieżąco zapoznawaj się z metodami aktywnego przeczesywanie rynku pod kątem możliwości zakotwiczenia również gdzieś indziej.
12. Korzystaj z życia
Nie zastanawiaj się nad niczym, jak i nie obracaj się za siebie. Podążaj własną ścieżką, która zaprowadzi Cię do osiągnięcia sukcesu. Nie poświęcaj się tylko i wyłącznie pracy, będziesz potem tego srodze żałował.
Jan Kowal
Bankier.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
Prawie każdy mógłby napisać taki sloganowy tekst, z którego tak naprawdę nic nie wynika. Wątpię, czy komukolwiek to pomoże w założeniu firmy. Każdy wie, że trzeba wychodzić na przeciw klientowi, planować swoje działania, korzystać z internetu itd. Ale diabeł nie śpi, tylko tkwi jak zwykle w szczegółach. a tyu trzeba wiedzieć, np. jak wynająć lokal na siedzibę firmy, jakie stawki za m kw. są za duże, albo za małe, czy płacić za tzw. media ryczałtem, czy według liczników, jak podpisać korzystnie umowę itd. To oczywiście tylko mały przykład. A jeśli chodzi o działania rynkowe, to tez jest to o wiele bardziej skomplikowane, aniżeli wychodzenie "na przeciw klientowi". Dziś praktycznie na każdy rynek wcisnąć się jest bardzo trudno, zwłaszcza jeśli jest się w biznesie nowicjuszem, jak i skąd czerpać wiedzę, jakie towary i usługi jeszcze się opłaca sprzedawać, jakie ceny dyktuje rynek, co tu można ugrać dla siebie jeśli chce się w to wejść, itd. itp. Obawiam się, że jeśli nie ma się osobistych znajomości, to bardzo trudno wejść na jakiko0lwiek rynek zaczynając od zera, a tego typu artykuły może pomogą Autorowi zarobić parę złotych, ale raczej nie pomogą czytelnikom w zmaganiu się z twardą rzeczywistością.