Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

„Najważniejszy jest dobry pomysł”

Najważniejszy jest dobry pomysł. Niekoniecznie musi być od razu innowacyjny. Ważne, aby rozwiązywał problemy lub oferował niezaspokojone wcześniej potrzeby konsumentów lub robił to lepiej, a czasem po prostu inaczej niż konkurencja – mówią założyciele serwisu Buku.pl.

Czym jest Wasz projekt? 

Buku.pl pełni rolę internetowego asystenta nieruchomości w Polsce. Serwis agreguje ogłoszenia dotyczące sprzedaży lub wynajmu z różnych źródeł i wyświetla je według określonych wcześniej przez użytkownika preferencji. Osoba szukająca docelowej nieruchomości, mieszkania lub domu, wskazuje optymalne dla niego parametry takie jak: cena, metraż, liczba pokoi, itp. oraz odległości od ważnych dla niego punktów na mapie (praca, dom, szkoła dziecka…). Możliwe jest wybranie kilku punktów jednocześnie lub kreślenie na mapie własnego obszaru wyszukiwania.W efekcie serwis wyświetla najlepsze oferty dostępne na runku nieruchomości w wybranym wcześniej sąsiedztwie. Zmiana jakiegokolwiek parametru skutkuje natychmiastowym przeliczeniem i odświeżeniem listy wyników.

Jak zrodziła się idea stworzenia wyszukiwarki?

Twórcami serwisu i jego pomysłodawcami są: Tomasz Plata oraz Artur Racicki i Tomasz Wysocki. Połączyliśmy doświadczenia i kompetencje, aby zrealizować swoje idee. Wierzyliśmy od dawna, iż wyszukiwanie mieszkania na wynajem lub sprzedaż może być prostsze, szybsze i skuteczniejsze.

Przez wiele miesięcy obserwowaliśmy rynek nieruchomości, wsłuchując się w potrzeby klientów, agentów i biur nieruchomości. W końcu zbudowaliśmy prototyp naszego serwisu i eksperymentowali na nim, aby przekonać się czy zaproponowane przez nas rozwiązania przypadną do gustu internautom. W realizacji naszego projektu wspomagają nas Partnerzy biznesowi, a zarazem nasi koinwestorzy: Akcelerator Innowacji NOT i SATUS Venture. 

Dla kogo przeznaczony jest Wasz projekt i jaką potrzebę zaspokaja?

Użytkownikami buku.pl są osoby sprzedające lub wynajmujące nieruchomości (właściciele) oraz ich potencjalni klienci (nabywcy / najemcy) przy nieco mniejszym udziale osób pośredniczących w transakcjach (agenci i pośrednicy). Partnerami buku.pl są czołowe serwisy nieruchomościowe, które publikują ogłoszenia oraz ogólnopolskie agencje nieruchomości i deweloperzy. Publikujemy na tą chwilę wyłącznie te ogłoszenia, które dotyczą mieszkań i domów, zlokalizowanych na terenie całej Polski.  

Proszę powiedzieć coś o doświadczeniu i wcześniejszych aktywnościach twórców projektu?

Artur Racicki jest współtwórcą i zarządza spółkami technologicznymi: Social WiFi i Pozytywnie.pl.Jest również twórcą startupów internetowych. Najbardziej znany z nich to serwis www.inPRL.pl – nagrodzony tytułem najlepszego serwisu roku 2011 w konkursie Webstar Festival i gromadzący na Facebooku ponad 200-tysięczną społeczność Born in the PRL. Stworzył ponadto www.Sport24.pl uznany za najlepszy serwis w kategorii „Sport i rekreacja” w 2008 roku. Wcześniej pracował jako Dyrektor Zarządzający w ClickAd Sp. z o.o. oraz Dyrektor Rozwoju Nowych Mediów w Platformie Mediowej Point Group. Przygodę z branżą internetową rozpoczął w 2003 roku od założenia z przyjaciółmi lubelskiej agencji interaktywnej Enzo.

Tomasz Wysocki z wykształcenia informatyk (Uniwersytet Warszawski).Tomasz informatyką zajmował się od dziecka. Pierwszy raz udało mu się połączyć to zainteresowanie z biznesem już w liceum, kiedy otworzył swoją pierwszą firmę i tuż przed maturą sprzedał  pierwszy startup.Sukcesy naukowe (jeden z najlepszych studentów na Uniwersytecie Warszawskim) łączył z przedsiębiorczością i inwestycjami w nowe projekty. Jeszcze w trakcie studiów wraz z Arturem Racickim udało mu się stworzyć dwie dobrze prosperujące firmy: Pozytywnie.pl i SocialWiFi. 

Foto: twórcy serwisu, od lewej Artur Racicki, Tomasz Wysocki i Tomasz Plata

Tomasz Plata z wykształcenia ekonomista (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie). W 1998 roku dołączył w roli specjalisty do zespołu marketingu i badań w Radiu RMF FM. W 2001 roku objął w rozgłośni funkcję dyrektora nadzoru właścicielskiego. W latach 2002 – 2004 był dyrektorem sprzedaży i marketingu w radio ESKA Kraków, zaś w latach 2004-2006 dyrektorem pionu marketingu w Archeton Sp. z o.o.Od 2006 roku związany z grupą medialną TVN jako dyrektor ds. mediów DreamLab Onet.pl, a także pełnomocnik zarządu ds. sektora rozrywka w Onet.pl.Od 2008 do sierpnia 2013 dyrektor działu online w TVN.SA. Jest twórcą platformy wideo tvn player oraz kilkudziesięciu serwisów internetowych, w tym tvn.pl, tvnmeteo.pl, kulinarni.pl czy plejada.pl. Jego najważniejsze zadania dotyczyły przedsięwzięć z zakresu nowych mediów i obejmowały m.in. przygotowywanie, wdrożenie oraz utrzymywanie serwisów www, aplikacji mobilnych i platform internetowych.

Kto jest w Polsce Waszą główną konkurencją?

W Polsce konkurencyjnymi serwisami są agregaty: trovit.pl i mitula.com.pl. Podobnych agregatorów nie brakuje.

Czym chcecie przekonać użytkowników do korzystania właśnie z Waszego agregatora?

Korzystamy z autorskiego algorytmu, który uwzględnia kilka istotnych dla użytkownika parametrów, m.in.: cenę, powierzchnię, datę dodania ogłoszenia (jego aktualność) oraz odległość od punktów wyszukiwania. Każdy parametr ma u nas swoją wartość i wagę. Nie prezentujemy wyników zero – jedynkowych. To oznacza, że możemy wyświetlić Ci ofertę nieco droższą lub zlokalizowaną trochę dalej od obszaru, który wskazałeś, ale tylko wtedy, kiedy dana oferta posiadać będzie inne walory, które mogą być dla Ciebie istotne. „Nagradzamy” ogłoszenia kompletne i „karzemy” te, które są niechlujne lub pozbawione istotnych danych. Podkreślamy atuty, ale wskazujemy również słabe strony ogłoszeń, jeśli takowe występują. Prezentujemy wyniki na liście, na której kolejność ma znaczenie. Spodziewaj się więc, że oferty bardziej atrakcyjne dla Ciebie wyświetlone zostaną wyżej, te mniej atrakcyjne – nieco niżej. 

Na czym platforma ma zarabiać?

Źródłem przychodów będą reklama w serwisie (m.in. display, linki i ikony na mapie, treści w infobubble) oraz rozliczenia z Partnerami serwisu w ramach przekierowań użytkowników buku.pl do publikowanych u nich źródłowych ofert nieruchomości. 

Jak chcecie pozyskać użytkowników?

Działania promocyjne w pierwszych tygodniach od startu koncentrują się na online. Obejmują m.in. kampanie Google, content marketing, social media i marketing szeptany.

Co moglibyście poradzić osobom, które myślą o biznesie w sieci. Od czego zacząć, na co zwracać szczególną uwagę?

Potrzeba numer jeden to pomysł. Niekoniecznie musi być od razu innowacyjny. Ważne, aby rozwiązywał problemy lub oferował niezaspokojone wcześniej potrzeby konsumentów lub robił to lepiej, a czasem po prostu inaczej niż konkurencja. Potem postawić należy na zespół. Znaleźć pasjonatów o różnych, uzupełniających się kompetencjach, którzy wniosą wartość do projektu i również zapalą się do idei. Na sam koniec trzeba już tylko pracy i wytrwałości, często na przekór rynkowi i „niewiernym”, którzy wielokrotnie będą nas przekonywać, abyśmy zawrócili z tej drogi. 

– Walutomat.pl, czyli tak się robi e-biznes

– Tak się robi e-biznes: Gametrade.pl

– Tak się robi e-biznes: Goldenline.pl

– Tak się robi e-biznes: Filmweb.pl

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Gościu 12 kwi 2015 (21:39)

beznadziejny serwis - wolny i nic nie działa