Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Skąd ciekawy pomysł na promocję firmy?

Ciekawy pomysł na promocję firmy? Kluczem do sukcesu może okazać się połączenie marketingu internetowego z event marketingiem.

Promocja firmy za pomocą event marketingu to jeden z trendów cieszących się bardzo dużą popularnością. Dzięki tego rodzaju działaniom można bowiem dotrzeć do osób bezpośrednio zainteresowanych branżą, w której działa promowana firma. To również dobry sposób na nawiązanie bezpośredniej relacji z potencjalnymi klientami oraz na zaprezentowanie im dostępnej oferty, a także umiejętności osób odpowiedzialnych za jej realizację. Dzięki temu, że uczestnicy eventu mogą osobiście zobaczyć sposób, w jaki realizowana jest usługa lub też wypróbować niektóre produkty z oferty, stają się bardziej świadomi swojego wyboru – a świadomi klienci to coś, czego pragnie każdy przedsiębiorca.

Dla kogo?

Mimo że event marketing może kojarzyć się z dużą inwestycją, to często okazuje się, że nie nakłady finansowe są tutaj najważniejsze, a kreatywność marketera. Im bowiem jego pomysł jest lepszy, tym wydarzenie promocyjne ma większe szanse na powodzenie – staje się projektem spójnym i adekwatnym do oferty promowanego przedsiębiorstwa, a co za tym idzie może przynieść znacznie lepsze efekty. Nie można pozwolić sobie na inwestycję w przedsięwzięcie, które w prawdzie mogłoby okazać się atrakcyjne dla jego uczestników, jednak nie ma wyraźnego powiązania z firmą. Najgorsze co może się bowiem zdarzyć jest to, że potencjalny klient, po opuszczeniu eventu, nie potrafi skojarzyć imprezy z firmą, którą miała promować.

Jak więc sprawić, żeby przybyli uczestnicy byli zadowoleni, a jednocześnie wiedzieli, kto jest organizatorem całego zamieszania? Przede wszystkim nie może zabraknąć krótkiego przywitania przybyłych osób, podczas którego konferansjer wymieni nazwę firmy oraz cel imprezy. Trzeba przy tym podkreślić, że zbyt bezpośrednie działanie, jak chociażby przedstawianie konkretnych usług bądź produktów znajdujących się w ofercie, może zniechęcić uczestników eventu do firmy. Kluczem do sukcesu jest więc reklama bezinwazyjna, która powinna być wykorzystana już podczas działań promocyjnych.  

Zadania marketera – kiedy zaczyna się praca?

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że organizacja eventu jest tylko częścią pracy, jaką musi wykonać marketer. Warto więc podkreślić, że druga jej część skupia się na działaniach około promocyjnych tego przedsięwzięcia. A to zadanie okazuje się nieraz trudniejsze niż prace związane z jego organizacją. Liczy się tu bowiem zarówno czas, jak i sposób działania.

Dla specjalisty ds. marketingu prawdziwa praca zaczyna się dużo wcześniej (około miesiąca przed datą planowanego eventu) – w zaciszu jego biura, gdzie głównym jego zadaniem staje się dotarcie do jak największej liczby osób odpowiadających profilowi klientów promowanego przedsiębiorstwa. Trzeba więc nie tylko znaleźć w sieci miejsca, z których mogą oni korzystać, ale też sposób na wzbudzenie ich zainteresowania. Przecież nie sztuką jest dotrzeć do dużej liczby przypadkowych osób, sztuką jest dotarcie do grupy, która może zmienić się w późniejszych klientów firmy.

Działania około promocyjne skupiają się przede wszystkim na przygotowaniu materiałów promocyjnych, kontakcie z mediami oraz publikacjach w kanałach społecznościowych. Jest to ogrom pracy, którą trzeba wykonać sprawnie i szybko, a niestety często zdarza się tak, że efekty pracy nie zawsze są zależne od samego marketingowca, ale też od osób trzecich (jak ma to miejsce np. w przypadku publikacji w mediach).

Poza tym zakończenie eventu nie jest jednocześnie zakończeniem pracy specjalisty ds. marketingu. Tuż po wydarzeniu musi bowiem przygotować materiały relacjonujące imprezę, a następnie rozesłać je w odpowiednie miejsca (zarówno do mediów internetowych, jak i papierowych) oraz dopilnować, żeby zostały opublikowane. Do jego zadań należy również podsumowanie całej imprezy i obserwacja efektów, jakie przyniosła.

Indywidualne podejście 

Tak naprawdę – mimo że istnieją pewne schematy działania – to każde wydarzenie jest inne, należy więc podejść do niego w sposób indywidualny. A jako że zadaniem marketingowca w większości przypadków jest nie tylko promocja eventu, ale też jego wymyślenie, zaplanowanie oraz zorganizowanie, to sprawa wydaje się tym bardziej angażująca i wymagająca znacznie większego nakładu pracy. Zdarza się też oczywiście, że klient zgłaszający się do specjalisty ds. marketingu zdążył już zaplanować wydarzenie i jego zlecenie dotyczy wyłącznie jego promocji, jednak nawet w takim wypadku (kiedy pracy jest mniej) trzeba pamiętać o czasie. Im bowiem bliżej wydarzenia, tym trudniej jest dotrzeć do grupy odbiorczej i zmobilizować ją do wzięcia udziału w imprezie – szczególnie, jeśli mowa np. o płatnych warsztatach czy szkoleniu.

Działania promocyjne powinny być więc dopasowane do charakteru wydarzenia. Na przykład w przypadku lokalnego biznesu, należy skupiać się na lokalnych mediach i społecznościach, ponieważ to za ich pośrednictwem można dotrzeć do odbiorców, którzy w przyszłości mogą zmienić się w klientów. Z kolei jeśli chodzi o imprezę ogólnopolską związaną z konkretną branżą, to lepiej skoncentrować się na mediach ogólnopolskich oraz społecznościach skupionych wokół promowanego tematu.

Czy warto?

Event marketing to sposób promocji, który powinien szczególnie zainteresować firmy z branży odzieżowej, hotelowej, kosmetycznej czy gastronomicznej, a także jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pozarządowe, muzea itp. Jednak stawianie granic – określających kto powinien, a kto nie powinien inwestować w event marketing – może okazać się nietrafione, ponieważ kreatywny marketingowiec jest w stanie zaproponować wydarzenie promujące właściwie każdą firmę. 

Poprzez wydarzenia promocyjne można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którzy są zainteresowani konkretnymi usługami/produktami. Co więcej, promowana w ten sposób firma, ma zdecydowanie większe szanse zostać zapamiętana przez tych potencjalnych klientów. Im bardziej udany jest event, tym większe szanse na to, że jego uczestnicy powiążą nazwę promowanej firmy z pozytywnymi emocjami, jakich doświadczyli podczas wydarzenia, co może skłonić ich do skorzystania z jej usług. Event marketing daje więc duże możliwości, jednak kluczem do sukcesu jest sprawne i kreatywne działanie specjalisty ds. marketingu. 

– Zostaw pop-upy i billboardy. Postaw na…

– Jak można wykorzystać fanów z Facebooka?

– Jak promować trudną branżę na Facebooku?

– Czy Twoja firma musi być na Facebooku?

Joanna Poczęsna

Joanna Poczęsna

Silence!

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
fsd 31 sty 2016 (19:15)

Polecam http://www.designer.pl/nazwa-firmy