Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Własny sklep w internecie? Oto sposób

Ile razy zastanawiałeś się nad prowadzeniem sklepu internetowego? Ile razy rezygnowałeś – bo dochodziłeś do wniosku, że nie podołasz skoro nie rozumiesz pojęć, jakimi operują tzw. branżowcy a samo czytanie wstępnych informacji o tym, co niezbędne zajęło ci tak dużo czasu, że minął kolejny miesiąc…?Pewnie już wiesz jakie są rodzaje oprogramowania, coś tam wiesz o serwerach, potrzebnym sprzęcie no i kosztach. Nadal jednak nie wiesz co wybrać, czym się kierować, co jest ważne…

Jeśli jesteś zwykłym Kowalskim, nie masz specjalistycznej wiedzy, nie masz też dużych środków finansowych i zespołu ludzi, czasu też niezbyt dużo rozwiązaniem dla Ciebie jest oprogramowanie sklepu internetowego w modelu SaaS. 

Co to jest SaaS?

SaaS (z ang. Software as a Service) – to oprogramowanie oferowane, jako usługa – polega na korzystaniu z oprogramowania poprzez internet, niejako wynajęciu go od dostawcy. W tym modelu wszystkie obowiązki związane z utrzymaniem, aktualizacją, serwisem są realizowane przez dostawcę. SaaS umożliwia prowadzenie działalności z wykorzystaniem najnowszych technologii informatycznych bez długotrwałych wdrożeń i dużych inwestycji.

Dlaczego SaaS dla sklepu internetowego?

1. Jeśli przed rozpoczęciem sprzedaży przez internet powstrzymywała Cię obawa o samodzielne prowadzenie sklepu ze względu na brak specjalistycznej wiedzy, zaplecza technicznego lub konieczność zakupu serwera, zatrudnienia informatyka czy agencji interaktywnej – to wybierając rozwiązanie w modelu SaaS nie musisz martwić się o te kwestie. By sprzedawać w internecie potrzebujesz jedynie urządzenia z dostępem do sieci. Zapomnij o  serwerach, informatykach czy programistach lub grafikach, a tym bardziej o specjalistycznej agencji i zacznij wreszcie prowadzić biznes.

2. Podejmując decyzję o prowadzeniu sklepu internetowego – na pewno zastanawiałeś się nad tym: “czy się uda?, ile pieniędzy stracisz?”. Zamawiając dedykowany sklep internetowy ponosisz spory koszt inwestycji – więc obawy są naturalne. 

Pewnie nie raz też zadawałeś sobie pytanie: “Ile trzeba mieć na start?”. Informacje dostępne na forach mówią o liczbach z kilkoma zerami, co nie ułatwia podjęcia decyzji. Tymczasem wybierając sklep w modelu SaaS nie ponosisz żadnych wydatków na sprzęt, zakup licencji, konieczne dostosowania czy instalację – koszt wystartowania ze sprzedażą jest niski. Cała infrastruktura – zakup serwerów, ich utrzymanie, a także koszty, które mogą być znaczne w budżecie każdej firmy, związane z wymianą sprzętu, są w przypadku SaaS przeniesione na dostawcę oprogramowania. 

3. Nie lubisz czekać? A kto lubi…zwłaszcza gdy głowa pełna pomysłów i chęci do pracy nad swoim e-biznesem a tymczasem czytasz na forach internetowych, że tworzenie sklepu trwa tygodniami, miesiącami. Projekty, poprawki, testy…Uh…mocno zniechęcające informacje.

Sklep internetowy w modelu SaaS jest rozwiązaniem gotowym, dostępnym od ręki. Uruchamiasz go wypełniając formularz, po chwili dostajesz dane do logowania i już możesz zaczynać. Nie ma nic szybszego i prostszego. 

4. No dobrze, ale…znowu wątpliwości: po pierwsze to chciałbyś by sklep internetowy, przynajmniej na początku, był działalnością dodatkową. Nie chcesz rezygnować z dotychczasowej pracy, a jednak chciałbyś być na bieżąco z tym, co dzieje się w Twoim sklepie: czy ktoś nie pyta o produkt, czy są jakieś zamówienia itd. A po drugie to jesteś osobą aktywną, rodzinną i czas po pracy lubisz spędzać z dala od biurka. Znalazłoby się jeszcze kilka “po”… Jak to pogodzić? Sklep internetowy w modelu SaaS to gwarancja korzystania z najnowszych rozwiązań. Niektóre oprogramowania do prowadzenia sklepu, jak np. Shoper są dostępne w technologii RWD – w praktyce oznacza to, że możesz administrować sklepem z dowolnego urządzenia z dostępem do internetu. W ten sposób gdziekolwiek jesteś, możesz w komfortowy sposób zarządzać e-sklepem, być na bieżąco i mieć wszystko pod kontrolą. 

5. No dobrze, a co dalej? Technologia rozwija się w szalonym tempie. Zmieniają się preferencje i oczekiwania konsumentów. Chciałbyś by i Twój sklep był pod tym względem aktualny, by jego rozwój podążał wraz ze zmianami na rynku. Sklep abonamentowy ma ten atut – że zawsze korzystasz z najnowszej wersji – czyli najbardziej aktualnej pod względem zastosowanych narzędzi. Oprogramowanie jest automatycznie aktualizowane i wzbogacane o nowe rozwiązania ułatwiające sprzedaż przez internet. Nie ponosisz dodatkowych kosztów z tym związanych, nie martwisz się o aktywność sklepu i poprawne działanie, nie szukasz ludzi, którzy “dopiszą” ci pożądaną funkcję (np. możliwość korzystania z paczkomatów, czy dostosowanie się sklepu do wyświetlania na urządzeniach mobilnych) i nie stresujesz tym, czy owa funkcja zadziała należycie.

6. Trwa hossa w branży e-commerce. Nieustannie rośnie liczba kupujących w sieci, wzrasta wielkość transakcji dokonywanych w sklepach internetowych – zastanawiasz się pewnie czy oprogramowanie sklepu podoła temu zainteresowniu i aktywności. Czy możesz swobodnie przeprowadzić działania reklamowe, promocyjne, wystąpić w TVN? Tak. Jeśli wybierzesz sklep w modelu SaaS – nie musisz się obawiać o te kwestie. Zapewnienie ciągłości i poprawności działania sklepu spoczywa na dostawcy oprogramowania.

7. Hmmm…skoro rośnie branża, rośnie ilość sklepów, a tym samym wzrasta konkurencyjność na rynku. Jak się wyróżnić? Jak przygotować swój sklep by wpadł w oko konsumentom, by chętnie do niego wracali i polecali go innym? Wygląd sklepu ma znaczenie. Zaczynasz więc szukać informacji – i niestety znowu trafisz na wypowiedzi o kosztach, trudnościach, przeciągającym się czasie przygotowania. A tymczasem sklep w modelu SaaS ma budowę modułową – dzięki temu sam decydujesz o tym, jak ma on wyglądać, sam rozmieszczasz poszczególne elementy by osiągnąć efekt, na którym ci zależało. Panel administracyjny sklepu jest prosty i pozwala w sposób intuicyjny zarządzać sklepem. Dzięki takim rozwiązaniom SaaS pozwala uniknąć wielu dodatkowych kosztów ukrytych po hasłem: “dostosowanie sklepu”. 

Oprogramowanie w wersji SaaS jest w ofercie kilku firm. W zależności od potrzeb można wybrać rozwiązanie wygodne dla siebie. W sieci dostępne są rankingi i porównania poszczególnych platform, a niemal każdą z nich można bez zobowiązań przetestować. Poszukaj odpowiedniego dla siebie narzędzia do zarabiania w internecie. 

Karolina Bartnik-Kura

DreamCommerce S.A. II shoper.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
klient DreamCommerce S.A. 9 cze 2015 (14:26)

firma DreamCommerce S.A. to porażka omijajcie z daleka dobrze radzę