Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zaczynał od 700 zł, dziś wysyła kilkaset koszulek dziennie

Jak zaczynałem robić koszulki to miałem “kieszonkowe”, za które kupiłem pierwszą koszulkę, sprzedałem, potem kupiłem dwie i tak poszło – mówi Marcin Majzner, założyciel platformy Cupsell.pl.

Powiedz proszę coś o początkach działalności? Skąd pomysł na e-sklep z koszulkami?

Koszulkami zajmowałem się na studiach, robiłem indywidualne nadruki dla znajomych a także sprzedawałem na Allegro. CupSell.pl to nie jest typowy e-sklep, to raczej platforma do zakładania sklepów z koszulkami, przy czym produkcja i wysyłka jest po naszej stronie. W skrócie możesz w kilka sekund stworzyć swój sklep, wrzucić wzory na produkty i w ten sposób prowadzić sprzedaż. Na dzień dzisiejszy na platformie założonych ponad 40 tyś takich mini sklepów.

Czy wzorowaliście się na zagranicznych projektach?

CupSell’a wymyśliłem, gdy miałem problem z robieniem fajnych wzorów które ludzie chcieli by kupować. Pomyślałem, a może dać im możliwość samemu projektowania i sprzedawania… potem się okazało że tego typu platformy już na świecie istnieją, Miałem więc dowód, że pomysł dobry, a przy okazji wzory, jak robić, na co zwracać uwagę. Bardziej zwracałem uwagę na to, jakie błędy popełniają, żeby wystrzec się ich u siebie.

Ile środków zainwestowałeś na starcie i na co zostały przeznaczone?

Jak zaczynałem robić koszulki to miałem “kieszonkowe”, za które kupiłem pierwszą koszulkę, sprzedałem, potem kupiłem dwie i tak poszło. CupSell powstał po kilku latach za odłożone 700 zł :)Cała reszta była i jest finansowana z bieżących zysków.

Jakiego sprzętu wymaga taka działalność? Na czym polega „produkcja” takich koszulek? 

Maszyny do produkcji koszulek fullcolor są stosunkowo nową technologią, dość drogą i skomplikowaną. Oprócz takich maszyn mamy jeszcze kilka innych technologi flex, sublimacja, sito. W skrócie produkcja polega na zrobieniu nadruku na koszulce wg życzenia klienta. Ciągle śledzimy rynek, czy pojawiają się jakieś nowe technologie i maszyny.

Ile osób pracuje obecnie nad rozwojem Cupsell.pl?

W tym momencie w biurach CupSell.pl pracuje około 13-14 osób, a na produkcji koszulek drugie tyle.

Wydaje się, że koszulki to biznes wyjątkowo sezonowy? Czy notujecie duże różnice w sprzedaży między latem a pozostałymi miesiącami?

W koszulkach mamy dwa sezony – grudzień i czerwiec. Grudzień bo zakupy na święta i prezenty (t-shirt z nadrukiem jest świetnym uniwersalnym prezentem) a czerwiec, bo robi się ciepło i ludzie chcą się w czymś pokazać.

Czy na koszulkach z nadrukiem można zarobić? Zakładając, że na jednej zarabiacie 20 zł(przy cenie 30 zł) to sporą ilość trzeba miesięcznie sprzedać żeby pojawiły się konkretne pieniądze.

Oczywiście, że można zarobić, ale nie jest to łatwy biznes. Koszt samej koszulki jest bardzo znikomy w stosunku do całości ceny. Dużą część kosztu stanowi profesjonalna obsługa przed i po sprzedażowa, dbanie o jakość, zarówno koszulki, nadruku jak i pakowania (gwarantujemy wysyłkę w 48h od złożenia zamówienia), oraz utrzymanie infrastruktury firmy. Koszt IT w tym momencie też jest bardzo znaczący.

W jaki sposób docieracie do klientów? Jakie sposoby promocji Cupsell.pl? Czy często klienci wracają do Was?

O to dbają ludzie, którzy zakładają u nas sklepy, CupSell.pl bardzo szybko rośnie więc odsetek nowych klientów jest spory około 60%.

Tak wygląda proces realizacji zamówienia

Przyznam, że ja nie kupuję koszulek tego typu z obawy o niską jakość samego materiału. Możesz rozwiać moje wątpliwości?

Oczywiście. Koszulki, na których drukujemy to są takie same shirty które znajdziesz w cropptown i reserved, podobna jest nawet technologia druku. W CupSellu dbamy o jakość i o to żeby klient czuł że można nam ufać.

Czy możesz coś powiedzieć o przychodach lub miesięcznej liczbie sztuk sprzedanych koszulek?

Mogę powiedzieć że dziennie mamy kilkaset zamówień.

Gdybyś miał wskazać główne czynniki powodzenia takiego biznesu jak Wasz to byłyby to?

Dobry model biznesowy, dbałość o jakość i obsługę klienta.

Co mógłbyś powiedzieć osobom, które myślą o własnym e-sklepie?

Dowiedz się jak najwięcej o tym co chcesz zrobić, dowiedz się jak to zrobić i zrób to.

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
anders 2 wrz 2014 (11:35)

Wszystko można. Jak ktos nie jest pewien gruntu pod nogami można zawsze założyć firmę na wirtualne biuro typu OfficeZone żeby nie wpakować się na starcie od razu w wysokie czynsze za biuro, z którego nie wiadomo czy bedzie się korzystało caly miesiąc.