Właściciel PizzaPortal.pl przejmuje konkurenta
Delivery Hero, właściciel polskiej platformy PizzaPortal.pl, połączył jej niemiecki odpowiednik Lieferheld z konkurencyjnym serwisem pizza.de. Po przejęciu grupa Delivery Hero obsługuje ponad 80 proc. niemieckiego rynku zamówień online.
Pizza.de została założona w 2007 roku i była jedną z pierwszych platform do zamawiania jedzenia online w Niemczech. Obecnie należy do liderów tego rynku. Jest szczególnie popularna wśród studentów i osób młodych. Firma cały czas się rozwija, niedawno m.in. wdrożyła system śledzenia dostawy w czasie rzeczywistym.Na niemieckim rynku zamówień online dominuje 3 graczy: Pizza.de (Delivery Hero), Lieferhed (Delivery Hero) oraz Lieferando.
Obecnie 80 proc. rynku zamówień online należy do Delivery Hero. Lieferheld i pizza.de będą nadal działać pod niezależnymi markami, ale już niebawem zarówno konsumenci, jak i restauratorzy odczują korzyści z połączenia. Dla zamawiających fuzja oznacza podniesienie jakości usług i obsługi klient dzięki wspólnemu know-how zespołów obu firm. Restauratorzy z kolei będą mogli prowadzić sprzedaż poprzez obie platformy bez potrzeby kontaktowania się z każdą z nich z osobna. Grupa Delivery Hero skoncentruje się teraz na ekspansji zagranicznej, szczególnie na rynkach azjatyckich i w Południowej Ameryce.
W Polsce Delivery Hero jest właścicielem platformy PizzaPortal.pl, który obsługuje około 70 proc. rodzimego rynku zamówień online. Pozostałe 30 proc. dzielą między sobą serwisy Foodpanda.pl, Pyszne.pl oraz Bistro24.pl. W Polsce wartość rynku zamówień online wynosi obecnie 147 mln zł.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet