Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polski projekt rusza na podbój Europy i USA

BoxOfAds.com analizuje jakie reklamy w jakich miejscach się wyświetlają. Dzięki analizowaniu 200tyś. największych wydawców reklam jesteśmy w stanie pomóc reklamodawcom czy też wydawcom optymalizować kampanie, efektywniej zarządzać budżetem czy też szukać inspiracji u aktywności konkurencji – tej lokalnej, jak i tej z rynków zachodnich – mówi Łukasz Jasiak, twórca BoxOfAds.com. 

Jak zrodził się pomysł stworzenia projektu?

Wszystko ma początek w 2010 r., kiedy to zaczęliśmy tworzyć własne kampanie reklamowe na potrzeby klientów ze Stanów Zjednoczonych. Zauważyliśmy, że przydałaby nam się wiedza na temat tego, co się dzieje u konkurencji, jakie podejście stosują przy swoich kreacjach czy też gdzie kupują swoje reklamy. Tak właśnie zrodziła się idea BoxOfAds.com. Następnie zaczęliśmy realizować tę koncepcje. Spotykaliśmy się rano w prywatnym mieszkaniu jednego z nas i pracowaliśmy nad projektem, rozwijając go oraz pozyskując pierwszych klientów. Po kilku miesiącach udało nam się przenieść do biura z prawdziwego zdarzenia i zaczęliśmy systematycznie powiększać zespół. Ten proces trwa do dziś.

Kto jest głównym odbiorcą Waszego projektu?

Nasz projekt jest przeznaczony dla firm oraz osób zajmujących się reklamą w internecie. Mogą to być agencje interaktywne, firmy zajmujące się wewnętrznie reklamą czy też osoby tworzące kreacje. Ciekawą sprawą jest, że nasze oprogramowanie może być zastosowane w szerokim zakresie. Do tej pory zaskakują mnie użytkownicy naszego serwisu i sposoby, w jakie używają informacji w nim zawartych; wykorzystują je m.in. w procesie sprzedaży swoich produktów oraz zdobywają informacje nt. klientów.

Czy produkt jest już w pełni dopracowany?

Myślę, że projekcie tego typu nie da się powiedzieć, że produkt jest skończony. Jest to codzienna, ciągła praca całego zespołu nad usprawnianiem, wprowadzaniem innowacji i reagowaniem na wciąż rozwijający się rynek, jakim jest rynek reklam internetowych.

Proszę powiedzieć coś o doświadczeniu i wcześniejszych aktywnościach twórców projektu? 

Łukasz Jasiak oraz Bartosz Poźniak są odpowiedzialni za stworzenie projektu. Od 2010 r. edukują się w zakresie rynku reklamowego i tworzą kampanie na potrzeby klientów w Stanach Zjednoczonych. Bartosz jest odpowiedzialny za stronę technologiczną projektu, natomiast Łukasz zajmuje się stroną biznesową projektu. Wszystkiego uczyli się na własnych błędach, których było niemało, ale z sukcesami rozwijają projekt BoxOfAds.com i notują ciągły wzrost ilości użytkowników.

Czy na Zachodzie funkcjonują takie projekty i czy cieszą się popularnością?

Tak, jak najbardziej: WhatRunsWhere.com, Adbeat.com, Adclarity.com, Mixrank.com. Firmy te cieszą się popularnością, jednak analizują tylko jeden front reklamowy, jakim są reklamy bannerowe. Tymczasem BoxOfAds.com analizuje także reklamy typu pop-up i pop-under.

Jak chcecie przekonać klientów do korzystania właśnie z Waszego produktu?

Przede wszystkim wsparciem klienta – czy to przez materiały edukacyjne, czy też team account managerów. Dodatkowo naszym celem jest zwiększanie zasięgu w porównaniu do konkurencji poprzez dodatkowe źródła reklam takie jak Facebook, reklama mobilna czy też reklama behawioralna.

Na czym polega Wasz model biznesowy?

BoxOfAds.com jest aktualnie sprzedawane w postaci abonamentu miesięcznego, który wynosi od 72USD do 246USD na miesiąc.

Jakimi metodami docieracie do klientów? Jakie macie pomysły na promocję?

Aktualnie większość naszych użytkowników jest pozyskiwana z polecenia oraz dzięki naszej aktywności w społecznościach reklamowych takich jak fora czy też grupy na Facebooku. Sięgamy również po content marketing.

Pozyskaliście pieniądze z Xevin Lab. Na co zostaną przeznaczone te środki?

Pieniądze te przeznaczymy na pewno na płatne źródła reklam, aby jak największa liczba osób usłyszała o naszym rozwiązaniu. Chcemy również powiększyć nasz zespół developerski oraz dział wsparcia użytkownika, aby zwiększyć tempo z jakim nasze wizje są realizowane i implementowane do oprogramowania. Obecność na wydarzeniach branżowych pozwoli nam rozszerzyć siatkę naszych kontaktów oraz pokazać nasz produkt firmom większego rozmiaru.

Czego oprócz pieniędzy oczekujecie po współpracy z inwestorem? 

Oczywiście oczekujemy doradztwa w zadaniu, które stoi przed nami, czyli w skalowaniu biznesu na świat. Nietrudno wydać pieniądze, ale wydać je efektywnie to już inna bajka. Przy współpracy z Xevin Lab liczymy na to, że dzięki ich doświadczeniu unikniemy błędów, które moglibyśmy popełnić w pojedynkę.

Czy możecie się już pochwalić pierwszymi wynikami projektu?  Czy macie już pierwszych zainteresowanych/klientów? 

Tak, oczywiście – z naszego oprogramowania każdego miesiąca korzysta kilkuset płatnych klientów.

Jakie macie plany na przyszłość? Myślicie o globalnym rozwoju?

Na początek zaczynamy z krajami, w których już jesteśmy obecni oraz w których czujemy się pewnie czyli ze Stanami Zjednoczonymi i państwami Europy Zachodniej. Chcemy zwiększać zasięg naszego produktu o reklamy z kolejnych krajów oraz dać naszym użytkownikom kolejne źródła reklamowe, aby zwiększyć wartość produktu.

Co móglbyś poradzić osobom, które myślą o biznesie w sieci. Od czego zacząć, na co zwracać szczególną uwagę?

Wytrwale dążyć do celu, przygotować się, że nie zawsze jest z górki i pilnować, żeby takie czynniki nie wpłynęły na zespół czy też na rozwój produktu. Ponadto należy starać się rozsądnie dywersyfikować biznes, żeby nie być zależnym od jednego kontrahenta czy też projektu. Należy też trzymać się tego, co robimy dobrze. Ważne, żeby nie tracić celu z oczu. 

– Zaczynał od 700 zł, dziś wysyła kilkaset koszulek dziennie

– Polak potrafi: produkuje luksusowe zegarki

– Zarabia, sprzedając beczkowany cydr. Jak się to robi?

Dziękuję za rozmowę.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Obrist Nicolas 16 mar 2016 (01:16)

Hello Sir / Madam,

You needed money lending between individuals to cope with financial difficulties to finally break the deadlock provoked by banks, by the rejection of their files to apply? I am a financial experts able to make a loan in the amount you need and with conditions that make life easier. Here are the areas where you can help:

* Financial
* Lend Lease
* Investment loan
* Auto loan
* Debt Consolidation
* Credit line
* Second mortgage
* Credit Redemption
* Personal loan
email: [email protected]