Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak Cię piszą, tak Cię widzą w internecie

Jeśli myślisz, że Twoja firma nie jest obecna w sieci, to pewnie grubo się mylisz. Najprawdopodobniej właśnie teraz ktoś stuka w klawiaturę i pisze opinie na jej temat. Nie wierzysz? Zacznij monitorować swoją markę.

Kiedyś, jak coś nam się nie podobało, mówiliśmy o tym znajomym, którzy mówili kolejnym i tak tworzyła się sieć opinii o marce, produkcie. Mówiło się, że statystycznie użytkownik 4 razy częściej przekaże dalej wiadomość negatywną niż pozytywną. Jak jest teraz? Podobnie, tyle, że  zamiast mówić – piszemy. Piszemy wszędzie  – w sieciach społecznościowych, forach, komentarzach na stronie. Wszędzie. 

Wystarczy, że wygooglasz wybraną przez siebie markę. Fala informacji na ich temat zaleje Twój ekran szybciej niż byś chciał. Chcesz wiedzieć co polecają mamy na rozstępy? Proszę bardzo. Chcesz wiedzieć co najlepiej jeść, aby schudnąć? Proszę bardzo. Chcesz wiedzieć jakiej firmy namiot jest najlepszy? Proszę bardzo. Chcesz wiedzieć, gdzie znajomi mają najlepsze warunki kredytu? Proszę bardzo. Przykłady można mnożyć, ale jedno zawsze pozostanie niezmienne – odpowiedzi na te pytania znajdziesz w sieci, bo użytkownicy dzielą się swoimi opiniami  doświadczeniami. I nie są to obecnie wyjątki – obecnie, każdy z nas codziennie, kilka razy, robi marce product placement 

Co zrobić, aby nie spędzać godzin na wpisywaniu i szukaniu w Google wszystkiego co ludzie piszą, a być na bieżąco? Monitoruj. Możesz wybrać darmowe narzędzia lub te bardziej profesjonalne. Ważne jednak, żebyś to robił. 

Po co?

Odpowiedź jest bardzo prosta. By wiedzieć i reagować. Monitorując konkretne słowa kluczowe jesteś w stanie dotrzeć do swoich Klientów w czasie rzeczywistym. Ktoś zastanawia się nad wyborem Twojej marki? Pomyśl, jak miło mu się zrobi, jeśli napiszesz, że chętnie doradzisz i rozwiejesz wątpliwości. Ktoś szuka sprecyzowanego produktu, który akurat Ty masz? Odpowiedz mu, zaproś do siebie. Ktoś poleca Twoją markę? Podziękuj, pokaż, że to doceniasz. Gwarantuję, że każdy przejaw tego, że zareagujesz, będzie doceniony.

Magdalena Lewacka

NetCenter Solution

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.