Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Sprzedali Gruper.pl i rozkręcają nowy biznes w internecie

Współtworzyli pierwszy polski serwis zakupów grupowych – Gruper.pl. Pod dwóch latach sprzedali większościowy pakiet serwisu wydawnictwu Polskapresse i z powodzeniem rozwijają nowy biznes. Rozmawiamy z Tomaszem Dalachem i Marcinem Mikołajczykiem, twórcami serwisu Houzee.pl.

Powiedzcie proszę czym jest Wasz najnowszy projekt?

Houzee.pl jest internetowym klubem zakupowym. To forma sklepu internetowego, do którego zapisują się osoby ściśle zainteresowane wyposażeniem wnętrz, meblami, designerskimi produktami do domu, czy inspiracjami. Stając się użytkownikami serwisu mogą korzystać z ofert atrakcyjnych cenowo i specjalnie dla nich dobranych produktów. Co tydzień w serwisie prezentowanych jest kolejnych kilkaset produktów pogrupowanych w kategorie tematyczne. 

Jaka jest jej geneza Houzee.pl

Założyliśmy Houzee wraz z Marcinem Mikołajczykiem, a w rozwoju firmy istotną rolę odegrał również Adam Fudala, z którym pracujemy od kilku lat. Serwis działa w internecie od  września 2013 roku. W tworzeniu i rozwoju portalu wykorzystujemy nasze  doświadczenia w branży e-commerce, m.in. z zarządzania serwisem Gruper.pl, którego również byliśmy współtwórcami. W efekcie kilkumiesięcznych prac zdecydowaliśmy się na zaproszenie do spółki funduszu Experior Venture Fund, z którym chcemy dalej rozwijać biznes. 

Czy produkt jest już w pełni dopracowany?

Tak. Serwis, jak i cała firma działają już od wielu miesięcy. Houzee to normalnie zorganizowane i zarządzane przedsiębiorstwo. Wzrastają przychody, rośnie grono klientów. Teraz przyszedł czas na intensywny rozwój zarówno w obszarze produktowo-sprzedażowym, jak i operacyjnym z wykorzystaniem środków pozyskanych od inwestora finansowego – Experior Venture Fund.

Wymieńcie proszę Zachodnie odpowiedniki Waszego projektu.

Na całym świecie można spotkać tego typu serwisy i cieszą się one stale rosnącą popularnością. Przykłady to amerykański One Kings Lane oraz niemiecki Westwing.

Na czym zarabia Houzee.pl?

Zarabiamy na marży uzyskiwanej ze sprzedaży produktów  na serwisie.

W listopadzie 2011 poinformowaliście o starcie funduszu Online Partners. Skąd więc potrzeba finansowania ze strony KFK?

Online Partners powstało z myślą o inwestowaniu w projekty na wczesnym etapie lub budowie naszych własnych przedsięwzięć od zera do pewnej, założonej przez nas skali. Do dalszego rozwoju sprawdzonego i działającego przedsięwzięcia, jakim jest już właśnie Houzee.pl, szczególnie w długoterminowej perspektywie, naturalne staje jest zaproszenie do współpracy inwestorów finansowych. Inwestycja Experior Venture Fund jest takim właśnie krokiem w naszej działalności.

Pozyskaliście pieniądze z funduszu KFK. Na co zostały przeznaczone te środki?

Spółka otrzymała już środki, ale będą one dopiero wydatkowane zgodnie z biznesplanem, czyli głównie na rozwój oferty produktowej oraz na działania marketingowe.

Jak Wam się układa współpraca z KFK? Co oprócz pieniędzy przyniosła ta współpraca? 

Jak dotąd bardzo dobrze i mogę powiedzieć, że bardzo sprawnie. Być może to po części efekt naszego zaangażowania – praktycznie całym zespołem pracowaliśmy na to, aby z jednej strony nieustająco rozwijać Houzee, a z drugiej, aby sprawnie prowadzić i finalizować rozmowy z Experior Venture Fund oraz KFK, a na wcześniejszym etapie również z innymi inwestorami, zainteresowanymi inwestycją w Houzee.

Widzimy duży potencjał na przyszłość we współpracy z Funduszem, nie tylko na polu inwestycji kapitałowej, ale i możliwości zaangażowania do rozwoju Houzee doświadczenia oraz kontaktów międzynarodowych, którymi Fundusz dysponuje.

Czy możecie się już pochwalić wynikami projektu? 

Tak, mamy liczne grono klientów, dynamicznie rosnące. W ciągu pierwszego roku działalności odnotowaliśmy sześciokrotny wzrost przychodów i liczby użytkowników. Tak, jak wspominałem: Houzee to normalnie działające przedsiębiorstwo, z rosnącymi przychodami oraz stale zwiększającą się skalą. Więcej szczegółów nie mogę w tej chwili podać, ale będziemy informować o sukcesach projektu.

Jakie macie plany na przyszłość?

Chcemy zbudować kluczowego gracza w obszarze Home & Living, zdrową fundamentalnie firmę, dostarczającą swoim klientom produkty dopasowane do ich potrzeb i dbającą o ich satysfakcję z każdego zakupu, a co za tym idzie i z mieszkania w piękniejszych wnętrzach.

Macie jakieś rady dla osób myślących o biznesie w internecie? 

Jednym z kluczowych czynników sukcesu nowopowstających projektów jest naszym zdaniem unikanie pułapek wynikających ze skupiania się głównie na produkcie i jego funkcjonalności. Radzimy możliwie najwięcej myśleć o klientach, ich potrzebach i sposobie, w jaki te potrzeby chcemy zaspokajać. A także o rynku i konkurencji oraz… o marketingu – to najczęściej zaniedbywany i często całkowicie niedoszacowany obszar w większości projektów na wczesnym etapie, z którymi spotykamy się w naszej pracy. 

– Carpooling.pl, czyli jak studencki pomysł podbija świat

– Zarabia sprzedając kursy w internecie

– Od małego pokoju z dwoma PC w leasingu do sukcesu w biznesie

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
ir. 24 wrz 2015 (20:07)

U mnie podobnie, zgłosiłam więc sprawę na policji-oszustwo, czekam co dalej.