Zadbaj o swój SEO PR

Poleć znajomemu Wydrukuj artykuł Subskrbcja RSS
2015-02-17

SEO PR to połączenie internetowych działań SEO i PR. Podstawą działań SEO PR jest odpowiednia optymalizacja materiałów informacyjnych, na które chcemy kierować internautów. Dzisiaj użytkownicy internetu sami poszukują dodatkowych informacji o nas czy o naszym produkcie lub usłudze. Zadbaj więc o własny SEO PR.

 

Wizerunek w Internecie ma dzisiaj ogromne znaczenie, a już w szczególności gdy nasze usługi są prowadzone w sieci. Często możemy spotkać próby zdyskredytowania czy nawet wręcz oczerniania naszej firmy czy osoby - głównym celem SEO PR jest promowanie pozytywnych opinii w wynikach wyszukiwania.

 

Świadomość użytkowników Internetu


Użytkownicy szukający informacji o nas, co raz częściej wpisują w wyszukiwarkę Google frazy tj.:

 

nazwa firmy

nazwa firmy opinie

nazwa firmy praca opinie

nazwa produktu opinie

nazwa produktu jakość

imię nazwisko

imię nazwisko opinie

imię nazwisko wypowiedzi

 



Możemy być pewni, że jeżeli na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania pojawią się negatywne opinie o naszej firmie, potencjalny klient skieruję się do konkurencji. Nie tyczy się to oczywiście tylko firm. Przypuśćmy, że jesteśmy freelancerem lub szukamy właśnie pracy - mało profesjonalne wypowiedzi czy nawet nasze prześmiewcze komentarze na forach sprzed kilkunastu lat, nie świadczą o nas dobrze jako specjaliście czy ekspercie w danej branży. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej jeżeli na czołowych pozycjach pojawiają się odnośniki do stron obrazujących naszą fachowość i solidność. Mogą to być:

 

profile na portalach biznesowych, np. goldenline.pl czy linkedin.com

artykuły eksperckie, których jesteśmy autorami

informacje prasowe z ważnych wydarzeń naszej firmy

publikacje w których widnieje nasz komentarz

Jeżeli nie mamy takich kont czy wpisów, warto się o nie postarać i zainwestować swój czas i pieniądze. Takie wpisy świadczą o naszym profesjonalizmie i często decydują o nowym zleceniu czy nawet nowej pracy.

SEO PR, a klasyczne pozycjonowanie

Pozostaję nam jeszcze kwestia pozycjonowania takich wpisów. Często sama optymalizacja treści wystarczy nam do osiągnięcia czołówki na pożądane frazy. Jednak nie zawsze jest to takie proste. Wbrew pozorom, ale np. wątki ze znanych i popularnych for dyskusyjnych (np. forum.gazeta.pl) są czasami trudne do wyprzedzenia - szczególnie te negatywne, które bardzo często są naturalnie linkowane przez użytkowników. Wtedy tak naprawdę jedynym wyjściem jest poszukanie profesjonalnej osoby lub firmy zajmującej się SEO. Należy pamiętać, że inwestycja w takie działania przynosi nam nieocenione korzyści w kreowaniu wizerunku naszej firmy czy osoby. Przeczytaj także:

 

- 7 grzeszków SEO właścicieli stron www

- SEO czy Google Adwords; wady i zalety

- 5 najczęstszych błędów SEO

 

Wojciech Przekop

SEO Manager / managerseo.pl

 

Komentarze
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Treść
Nick
Przepisz kod z obrazka

We wszystkich dziedzinach życia wymagana jest dziś fachowa wiedza

Harold Macmillan

Czy wiesz, że...?

65 proc. małych firm deklaruje korzystanie z internetowego dostępu do konta bankowego
POLECAMY
Skąd kapitał na własny biznes? Sięgnij po 83 tys. zł
Jak zdobyć wymarzone pieniądze na własny biznes?
Wpadli na pomysł, jak ogolić klientów
Grzebień, który pozwala na precyzyjne golenie.
Niezwykły pomysł, jak zarobić na mchu i kameniach
Branża wnętrzarska to od lat pole do popisu dla pomysłowych produktów.
Wpadł na pomysł sandałów, które szukają skarbów
Pomysłowość ludzka nie zna granic.

Bonnier Business Polska