Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Sprzedaż cydru to coraz lepszy biznes

Rynek cydru to dziś ok. 9-10 mln litrów, ale ma potencjał być kilkukrotnie większy. Docelowo może osiągnąć nawet równowartość ok. 2 proc. rynku piwa. Producenci chcąc zwiększać sprzedaż, planują kolejne akcje promocyjne i nowości. Ambra, producent Cydru Lubelskiego, chce jeszcze przed wakacjami wprowadzić na rynek ten trunek w puszce.

– Rynek, tak jak oczekiwaliśmy, stanowi dziś około 10 mln litrów. Jesteśmy zdecydowanym liderem i właściwie Cydr Lubelski stał się synonimem cydru. To nas cieszy, ale przed nami jeszcze daleka droga, ponieważ osiągnięcie docelowego planu, czyli sprzedaży na poziomie około 2 proc. rynku piwa, wymaga pracy. Musimy poczekać i zobaczyć, jak wypadnie następne lato z cydrem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, producenta, dystrybutora i importera win oraz cydru.

Marka osiągnęła sprzedaż na poziomie 3 mln litrów, w ten sposób umacniając pozycję lidera na polskim rynku. Ambra przygotowuje się również do wprowadzeni na rynek cydru w puszce.

– Pierwszy cel jest dystrybucyjny – musimy uzupełnić paletę produktów. Chodzi o jak najszersze i najszybsze wprowadzenie Cydru Lubelskiego w puszce na półki sklepów, koniecznie przed rozpoczęciem lata. To najważniejsza sprawa w naszej tegorocznej kampanii – mówi prezes Ambry. – Wprowadzenie Cydru Lubelskiego w puszce to odpowiedź na potrzeby naszych konsumentów, którzy zwłaszcza w sezonie letnim, dużo napojów orzeźwiających kupują właśnie w puszce.

W I półroczu roku obrotowego 2014/2015 Ambra odnotowała o ponad 5 proc. większy zysk brutto ze sprzedaży, do czego przyczyniły się niższe ceny zakupu surowców. Spadek kosztów zrównoważył duże inwestycje w rozwój marki Cydr Lubelski, czyli wsparcie marketingowe i nakłady na zwiększenie jego dostępności, zwłaszcza na dystrybucję w mniejszych sklepach detalicznych.

– Koszt surowców, czyli jabłek i świeżych soków jabłkowych, z których produkujemy cydr, kształtowały się korzystnie i ten efekt już jest widoczny w wynikach finansowych z pierwszego półrocza, gdzie marża zysku brutto ze sprzedaży zdecydowanie się poprawiła. Oczywiście nie oczekujemy dalszego spadku cen surowców, ale w najbliższym półroczu efekt niższych kosztów będzie tak samo pozytywnie przekładał się na wynik finansowy – prognozuje Ogór. – Zobaczymy, co przyniosą kolejne zbiory i jak będzie wyglądała sytuacja popytu. Ogólnie sytuacja po stronie kosztów surowca jest dla nas średnioterminowo korzystna.

Na wyniki Ambry w ostatnim czasie negatywnie wpływał spadek sprzedaż wermutów, głównie w kanale dyskontowym. Spółka zapowiada więc aktywne działania na tym słabnącym rynku. Podobnie przedstawia się sytuacja na rynku win musujących.

– Rynek wina się rozwija, ale także nadal się rozdrabnia. W związku z tym spodziewamy się podobnego wyniku po kolejnym półroczu, czyli stabilnej sprzedaży w pozostałych asortymentach i dalszego wzrostu sprzedaży cydru. Te właśnie czynniki będą kształtować nasz wynik sprzedażowy i naszą sytuacje na rynku – prognozuje Robert Ogór.

źródło: newseria.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.