Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polski zegarek zebrał już prawie 100 tys. dol na Kickstarterze

Swimmo – polski projekt, który od kilkunastu dni prowadzi kampanię na serwisie Kickstarter bliski jest przekroczenia 100 tys. dolarów zebranych środków. Pomysłodawcą zegarka jest Mateusz Heleniak, pasjonat pływania i przedsiębiorca.


Kolejny polski pomysł przypadł do gustu użytkownikom Kickstartera. Tym razem ideę finansowania społecznościowego postanowił wykorzystać pomysłodawca projektu Swimmo – smartwatcha i osobistego trenera pływania z polskim rodowodem. Zaprojektowany z myślą o ciągłej pracy pod wodą, inteligentny zegarek pozwala na monitorowanie treningów i postępów na basenie. Przeznaczony jest zarówno dla osób chcących wzmocnić swoją kondycję, jak i zainteresowanych poprawą sylwetki. 

Zegarek wyposażony jest sensor umożliwiający odczytanie pulsu pod wodą bezpośrednio z nadgarstka. Na podstawie danych o aktywności użytkownika zegarek może przekazywać mu informacje typu „zwolnij”, „utrzymaj tempo”, bądź „przyspiesz” (technologie IntensityCoach™ i PaceKeeper™). W czasie treningu urządzenie komunikuje się z użytkownikiem za pośrednictwem wibracji o zmiennej częstotliwości. Oprócz pulsu Swimmo mierzy przepłynięty dystans, tempo, liczbę spalonych kalorii oraz czas spędzony w wodzie. Synchronizuje wyniki z dedykowaną aplikacją na urządzenia mobilne, by móc je potem porównywać i poprawiać. Smartwatch pozwala również dzielić się rezultatami w mediach społecznościowych oraz popularnych serwisach sportowych, m.in. RunKeeper.com czy Endomondo. Dodatkowo – poza basenem – może służyć jako designerski, sportowy zegarek, pokazując aktualną datę i godzinę.

Projekt wystartował ze zbiórką na najpopularniejszym serwisie crowfundingowym świata 15 kwietnia. Początkową kwotę, o którą zabiegali pomysłodawcy produktu ustalono na poziomie 39 tys. dol. W ciągu dwóch tygodni kampanii pomysłodawcom Swimmo udało zgromadzić na koncie Kickstartera kwotę 94 056 dol. Zadeklarowaną na starcie sumę udało się przekroczyć blisko trzykrotnie a do końca zbiórki pozostały jeszcze 20 dni. 

Warto przypomnieć, że w ubiegłym miesiącu zakończyła się kampania innego polskiego projektu o nazwie Woolet. Inteligentny portfel dzięki wbudowanej aplikacji alarmuje właściciela, gdy przedmiot został pozostawiony. Kampania polskiego wynalazku zakończyła się sukcesem i zebraną kwotą 332 694 dolarów. Swimmo zapewne tego wyniku nie powtórzy, ale realne jest przekroczenie 200 tys. dolarów.

Grzegorz Marynowicz

Bankier.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
Z 28 maj 2015 (16:11)

US5NL eee nie

mega inicjatywa!