Polski zegarek zebrał już prawie 100 tys. dol na Kickstarterze
Swimmo – polski projekt, który od kilkunastu dni prowadzi kampanię na serwisie Kickstarter bliski jest przekroczenia 100 tys. dolarów zebranych środków. Pomysłodawcą zegarka jest Mateusz Heleniak, pasjonat pływania i przedsiębiorca.
Kolejny polski pomysł przypadł do gustu użytkownikom Kickstartera. Tym razem ideę finansowania społecznościowego postanowił wykorzystać pomysłodawca projektu Swimmo – smartwatcha i osobistego trenera pływania z polskim rodowodem. Zaprojektowany z myślą o ciągłej pracy pod wodą, inteligentny zegarek pozwala na monitorowanie treningów i postępów na basenie. Przeznaczony jest zarówno dla osób chcących wzmocnić swoją kondycję, jak i zainteresowanych poprawą sylwetki.
Zegarek wyposażony jest sensor umożliwiający odczytanie pulsu pod wodą bezpośrednio z nadgarstka. Na podstawie danych o aktywności użytkownika zegarek może przekazywać mu informacje typu „zwolnij”, „utrzymaj tempo”, bądź „przyspiesz” (technologie IntensityCoach™ i PaceKeeper™). W czasie treningu urządzenie komunikuje się z użytkownikiem za pośrednictwem wibracji o zmiennej częstotliwości. Oprócz pulsu Swimmo mierzy przepłynięty dystans, tempo, liczbę spalonych kalorii oraz czas spędzony w wodzie. Synchronizuje wyniki z dedykowaną aplikacją na urządzenia mobilne, by móc je potem porównywać i poprawiać. Smartwatch pozwala również dzielić się rezultatami w mediach społecznościowych oraz popularnych serwisach sportowych, m.in. RunKeeper.com czy Endomondo. Dodatkowo – poza basenem – może służyć jako designerski, sportowy zegarek, pokazując aktualną datę i godzinę.
Projekt wystartował ze zbiórką na najpopularniejszym serwisie crowfundingowym świata 15 kwietnia. Początkową kwotę, o którą zabiegali pomysłodawcy produktu ustalono na poziomie 39 tys. dol. W ciągu dwóch tygodni kampanii pomysłodawcom Swimmo udało zgromadzić na koncie Kickstartera kwotę 94 056 dol. Zadeklarowaną na starcie sumę udało się przekroczyć blisko trzykrotnie a do końca zbiórki pozostały jeszcze 20 dni.
Warto przypomnieć, że w ubiegłym miesiącu zakończyła się kampania innego polskiego projektu o nazwie Woolet. Inteligentny portfel dzięki wbudowanej aplikacji alarmuje właściciela, gdy przedmiot został pozostawiony. Kampania polskiego wynalazku zakończyła się sukcesem i zebraną kwotą 332 694 dolarów. Swimmo zapewne tego wyniku nie powtórzy, ale realne jest przekroczenie 200 tys. dolarów.
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Własny biznes na kółkach, czyli franczyza Lodolandia & Kołacz Na Okrągło
-
Bafra Kebab to najczęściej wyszukiwany biznes franczyzowy. Sprawdzamy jak otworzyć własny punkt w zaufanym modelu
-
Rzuciła pracę w korporacji i otworzyła kreatywny biznes. Historia Wine&Paint, czyli malowanie przy winie
-
Jak zacząć zarabiać jako dostawca jedzenia? Sprawdzamy oferty znanych firm: Pyszne.pl, Bolt Food oraz Wolt
US5NL eee nie
mega inicjatywa!