Pomysły nastolatków na własny biznes
Ładowarka do telefonu na energię słoneczną, aplikacja dopasowująca ubrania do warunków pogodowych, specjalne okulary do snu czy lek, który zmniejsza wpływ alkoholu na człowieka – to niektóre z innowacyjnych produktów, których pomysłodawcami są… nastolatkowie.
Ich idee miały szansę ujrzeć światło dzienne podczas targów przedsiębiorstw tzw. Trade Show podczas ostatniego dnia piątej edycji Gdańsk Business Week – letnich kursów biznesowych organizowanych przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week. W programie wzięło udział blisko 100 uczestników i niemal 20 Doradców Firm, czyli mentorów zespołów prowadzących wirtualne firmy.
Zapał, gorączkowe poszukiwanie rozproszonych po sali w zgromadzonym tłumie 30 inwestorów i kilkuminutowe rozmowy w języku angielskim o niezwykłości projektów, za którymi stoi młodzież – tak wyglądały tegoroczne targi przedsiębiorstw, jedno z ostatnich zadań, z jakimi zmierzyli się nastolatkowie stawiający swoje pierwsze kroki w biznesie na Gdańsk Business Week. Najlepiej przekonała do siebie inwestorów – przedstawicieli trójmiejskich firm, lokalnych władz i instytucji otoczenia biznesowego – grupa proponująca smartwatch monitorujący funkcje życiowe właściciela.
– To, co zwróciło moją szczególną uwagę, była energia i motywacja, z jaką uczestnicy stawali przed każdym nowym wyzwaniem. Nie były to łatwe zadania, gdyż wiązały się z podstawowymi umiejętnościami menadżerskimi i wymagały od uczestników kooperacji, uczenia się od siebie nawzajem, prezentacji publicznej. Uważam, że świetnie sobie poradzili, a pomysły, jakie przedstawili, niewiele różniły się od obecnych trendów na rynku – mówi Maks Stempniewicz z Microsoft, który wcielił się w rolę sędziego i inwestora.
Chwilę wcześniej przed komisją sędziowską, niczym pitchujący przedsiębiorcy, młodzież prezentowała tygodniowe osiągnięcia prowadzonych przez siebie wirtualnych firm analizując błędy i wyciągnięte z nich lekcje, które pozwoliły ich przedsiębiorstwom utrzymać się na konkurencyjnym rynku. To zadanie – Stockholder Presentations – oceniało podejmowane w zespołach na przestrzeni kilku dni decyzje – zarówno finansowe, jak i związane z zarządzaniem czy marketingiem. Wszystko po to, by kilkunastolatkowie zdobyli przede wszystkim praktyczną wiedzę o tym, jak prowadzi się firmę.
Oprócz, Trade Show i Stockholder Presentations, młodzież brała udział w zadaniu polegającym na zebraniu jak największej liczby polubień założonej na Facebooku i prowadzonej przez młodzież strony ich wirtualnej firmy (Marketing Challenge), tworzeniu reklam samodzielnie wykreowanych produktów z „góry śmieci” (Hunk of Junk Commercials), w których również mogli dać popis swojej kreatywności. Młodzież zareklamowała m.in. Fishonator 2000 – wielofunkcyjną łódkę do wędkowania, James Board – czyli deska która pływa i lata czy Dream Maker.
Najważniejsze zadanie – symulację biznesową, Biz Sim – wygrała firma Alt + E Alternative Energy, która dzięki podejmowanym przez zespół odpowiednim decyzjom, skończyła sześciodniowe zmagania z najwyższą pozycją na rynku.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Zwolnienia grupowe wśród największych firm. Na czym polega masowa redukcja etatów i co mogą otrzymać pracownicy?
-
Dotacje z UP 2024. Na co można przeznaczyć dofinansowanie z Urzędu Pracy?
-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?