E-handel: kobiety wolą pocztę, mężczyźni kuriera
Kobiety wolą odbierać zrobione w internecie zakupy tradycyjnie na poczcie, a mężczyźni wybierają dostawę kurierem – wynika z najnowszego raportu o internetowym handlu przygotowanego przez Gemius. Te dwie formy dostawy pozostają oceniane najwyżej bez względu na wiek kupującego.
Spośród firm kurierskich najczęściej wybieranym dostawcą internetowych zakupów jest firma DHL Parcel. W pierwszej trójce dostawców znalazły się jeszcze Siódemka i DPD.”Wyniki tegorocznego badania Gemiusa to bardzo dobra wiadomość nie tylko dla DHL Parcel, ale także dla całej branży kurierskiej. Polacy mają olbrzymi dostęp do internetu, często większy niż obywatele takich krajów jak Niemcy czy Francja, jednak nadal cechuje nas dużo mniejsza ilość przesyłek zamawianych na jednego mieszkańca. Oznacza to, że mamy przed sobą ogromne możliwości rozwoju na polu zakupów internetowych” – komentuje Igor Caban, dyrektor w DHL Parcel.
Według przedstawicieli zwycięskiej w rankingu firmy kurierskiej konsumenci coraz wyraźniej łączą zakupy w internecie z wygodą. Do robienia zakupów online skłania nas przede wszystkim całodobowa dostępność, brak konieczności podróżowania od sklepu do sklepu i łatwość porównywania ofert.(PAP)pif/ jtt/
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Zwolnienia grupowe wśród największych firm. Na czym polega masowa redukcja etatów i co mogą otrzymać pracownicy?
-
Dotacje z UP 2024. Na co można przeznaczyć dofinansowanie z Urzędu Pracy?
-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
Trzeba przyznać, że usługi kurierskie od lat cieszą się coraz większą popularnością i raczej ten trend nie będzie zwalniał. Mnie pozytywnie zaskakuje to, że dzisiaj możliwa jest nawet wysyłka roweru kurierem. To upraszcza wiele spraw.