Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Skuteczny sposób na wypromowanie sklepu internetowego?

Jednym z podstawowych działań reklamowych prowadzonych w sieci dla sklepów internetowych jest remarketing w Google. Jaka siła tkwi w tej usłudze? W jaki sposób remarketing wpływa na wzrost sprzedaży? Wreszcie jaki rodzaj kampanii remarketingowej wybrać, żeby osiągać największą skuteczność?

Wydłużony proces zakupowy 

Remarketing w Google to usługa skierowana do właścicieli stron www, którzy chcą przypominać potencjalnym klientom o swojej ofercie. Jest to szczególnie korzystne dla właścicieli sklepów internetowych, którzy skarżą się na porzucane koszyki zakupowe i liczą na konkretne efekty sprzedażowe. Nie da się jednak ukryć, że w dzisiejszym świecie proces zakupowy jest sprawą skomplikowaną. Większość osób, które zamierza kupić coś przez internet, najpierw dokładnie sprawdza wszystkie dostępne możliwości, porównuje konkurencyjne oferty, kilka razy odwiedza docelową stronę, a dopiero później podejmuje ostateczną decyzję. 

Warto podkreślić, że opisany proces zwykle jest rozciągnięty w czasie, w związku z czym może się okazać, że bez odpowiedniego bodźca – mimo iż przy pierwszym spojrzeniu produkt został oznaczony jako interesujący – na ostatnim etapie dana oferta zostanie przez klienta pominięta. Wspomnianym bodźcem (przypominającym o możliwości dokonania zakupu) jest remarketing.

Rodzaje remarketingu

Dzięki temu, że wyszczególnia się kilka rodzajów remarketingu, można tę usługę dopasować zarówno do potrzeb konsumentów, jak i właścicieli sklepów online. 

Standardowy remarketing polega na skierowaniu reklamy do osób, które mimo że odwiedziły daną stronę www, to nie dokonały na niej oczekiwanej akcji (tzw. konwersji). Za jego pośrednictwem można zarówno przypominać potencjalnym klientom o tym, żeby odwiedzili daną stronę, jak i namawiać ich np. do pobrania poradnika. Możliwości jest wiele, a pojawia się ich jeszcze więcej dzięki kolejnym rodzajom usługi. Istnieje możliwość włączenia remarketingu w aplikacjach mobilnych, skierowanego na wyszukiwarkę, a także remarketingu wideo czy dynamicznego.

Właściciele sklepów internetowych powinni szczególnie zainteresować się  tematem remarketingu dynamicznego, ponieważ to on może przynieść im najlepsze rezultaty, a także remarketingu w aplikacjach mobilnych, ponieważ coraz większa część społeczeństwa korzysta z sieci i dokonuje zakupów za pośrednictwem urządzeń przenośnych. 

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny jest zarezerwowany wyłącznie dla posiadaczy konta Google Merchant Center. Jeśli więc jeszcze go nie posiadasz, to warto o tym pomyśleć. Założenie konta jest bardzo proste, a dzięki niemu (w połączeniu z kodem źródłowym) można zidentyfikować wizyty na swojej stronie i utożsamić poszczególnych użytkowników z produktami, które oglądali. To na tej podstawie – z wgranego wcześniej pliku – do wybranych szablonów przyporządkowywane są opisy, zdjęcia i ceny dla reklam AdWords wyświetlanych konkretnym internautom (oszczędza to wiele czasu i obniża koszty reklamy). 

Remarketing dynamiczny kieruje się zwykle do osób, które odwiedziły konkretne podstrony danej witryny – w przypadku sklepów internetowych podstrony z konkretnymi produktami. Daje to możliwość wyświetlania internautom tych towarów, które ich interesują – albo powiązanych z tymi, które oglądali wcześniej (np. należące do tej samej kategorii), albo dokładnie tych samych.

Żeby włączyć remarketing dynamiczny, trzeba skorzystać z narzędzia Google AdWords. To za jego pośrednictwem można administrować kampanią remarketingową w Google. Trzeba jednak pamiętać, że aby remarketing zadziałał, należy zaimplementować na swojej stronie www niestandardowy kod remarketingowy (posiadający parametry dla każdej podstrony), który będzie zbierał dane o odwiedzających ją użytkownikach i wpisywał ich na niestandardową listę remarketingową (do każdej z osób będzie przypisany unikatowy identyfikator podstron, które przeglądali). Szukać go należy w Google AdWords: sekcja „Kampanie” – „Udostępniane zasoby” – „Odbiorcy”. Po dołączeniu go do strony trzeba odczekać okres, w którym zbierane będą dane o odwiedzających ją użytkownikach. Na liście musi się znaleźć minimum 100 osób, żeby można było uruchomić kampanię. Czas niezbędny do uzupełnienia listy jest zależy od tego, jak często dana strona jest odwiedzana. 

Ten rodzaj remarketingu jest szczególnie korzystny dla sklepów online, ponieważ dociera bezpośrednio do jego potencjalnych klientów. A są to osoby, które nie tylko znają sklep, ale również przeglądały już jego ofertę. Reklama do nich skierowana nie będzie więc przypadkowa. Remarketing dynamiczny da bowiem reklamodawcy możliwość ponownego zaprezentowania towaru, którym odbiorcy byli wcześniej zainteresowani, będzie mógł też  pokazać produkty podobne do tych, które ich zainteresowały wcześniej, ale są np. w niższej cenie.

W przypadku remarketingu dynamicznego bardzo ważne jest to, żeby nie wyświetlać reklamy danego produktu osobom, które dokonały już zakupu. Możesz to zrobić usuwając je z listy remarketingowej. 

Strategie korzystania z remarketingu

Z remarketingu można korzystać na wiele sposobów – w zależności od tego, jaki ma być jego cel. Można łączyć jego rodzaje, tworzyć strategie i docierać do potencjalnych klientów. Warto podkreślić, że osoby, które powracają na stronę danego sklepu (nawet po dłuższym czasie), zdecydowanie częściej dokonują za jej pośrednictwem zakupów, niż ci, którzy pierwszy raz ją odwiedzają. Z tego właśnie powodu warto inwestować w kampanie remarketingowe, które są kierowane wyłącznie do internautów, którzy już znają dany sklep i jego ofertę. 

Remarketing pozwala dotrzeć do tych, którzy porzucili swoje koszyki – prezentując im produkty, które w nich zostawili. Do tych, którzy przeglądali konkretne produkty, jednak nie zdecydowali się na zakup – przypominając im o ofercie i pokazując oglądane wcześniej produkty. Można im też zaprezentować towary podobne do tych, które oglądali, ale będące w niższych cenach. Reklamy remarketingowe można skierować również do internautów, którzy dokonali już zakupu – informując ich np. o nowościach w sklepie czy towarach komplementarnych.

Remarketing dla e-sklepów – czy warto?

Jak widzisz, kampanie remarketingowe prowadzone dla sklepów internetowych można wykorzystywać na wiele sposobów. Kluczową sprawą jest jednak znajomość możliwości, jakie oferuje Google AdWords. Włączenie remarketingu rozszerzonego czy dynamicznego wymaga bowiem sprawnego poruszania się po tym narzędziu. Niezwykle ważne jest również zaplanowanie strategii działania. Im bowiem precyzyjniej chce się nakierować kampanię na swoich potencjalnych klientów i wyświetlać im spersonalizowane produkty, trzeba wiedzieć, jakie cele chce się osiągnąć i jakie usługi warto ze sobą połączyć, żeby je osiągnąć. 

 – Ile warto zapłacić za klienta w Google AdWords?

– Wynik jakości Google Adwors: fakty i mity

Joanna Poczęsna

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
no2zus 2 wrz 2015 (12:24)

Co zrobić żeby w Polsce było lepiej? Bardzo proste!
1.
Znieść w Polsce PRÓG generowania własnych dochodów w postaci 1100 zł miesięcznie ZUSu (Zakład Ubożeń Społecznych) niezależnie czy coś zarobisz czy nie, czyli jeżeli ktoś chce sobie zarobić uczciwie swoją samodzielną pracą 6000 zł rocznie to nasze Państwo na to nie zezwoli! Ale nie!!! Lepiej płacić zasiłki! A studentki i inne Panie zamiast lepić pierogi czy robić kanapki, niech dorabiają się na sponsorach!
Ile już nasłuchaliśmy się od "pseudo polityków" o wspomaganiu przedsiębiorczości??? Tylko, że nikt nie zaczyna od początku i od podstaw!
Przykre jest to, że nasi "włodarze" jak są wybory prezydenckie samorządowe albo parlamentarne, mówią tylko o powrocie rodaków z zagranicy nie mając żadnych atutów ku temu co "ciągnie pszczoły do miodu"!
Lepiej robić "polity-reality show" w TV i udowadniać jeden drugiemu, które jest większym "deb.lem"!
Trzeba dać ludziom możliwość zarabiania na siebie a nie blokowania poprzez składki ZUS w takiej postaci jak to jest obecnie!
2.
Zlikwidować biurokrację państwową do kompletnego minimum, ponieważ ona generuje biurokrację w innych dziedzinach życia i gospodarki a to z kolei generuje niepotrzebne koszty i bezproduktywną pracę.