Jeden z największych e-sklepów świata ma problemy
Amazon deklaruje, że regularnie rozmawia ze swoimi pracownikami. Firma, jeden z największych na świecie sklepów internetowych, ubolewa jednak, że powstałego sporu zbiorowego nie udało się rozwiazać w drodze rokowań i mediacji.
Tymczasem według związkowców, skarżących się między innymi na niskie płace, przedsiębiorstwo zerwało mediacje prowadzone w ramach toczącego się od czerwca sporu zbiorowego. Związkowcy zapowiadają ogłoszenie pogotowia strajkowego i zorganizowanie referendum w sprawie strajku.
„Uważamy, że bezpośredni dialog to najlepszy sposób, aby jak najszybciej reagować na sugestie naszych pracowników. Mimo to szanujemy opinię tych osób, które opowiadają się za innymi formami komunikacji z pracodawcą” – czytamy w komunikacie rzeczniczki prasowej Amazona Marzeny Więckowskiej.
Firma zapewnia, że swoim pracownikom oferuje atrakcyjne warunki pracy. Od początku działalności w Polsce Amazon dał umowy o prace ponad 4 tysiącom osób. „W II kwartale przyszłego roku, tak jak co roku, dokonamy przeglądu rocznych wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych, porównując je z innymi ofertami z naszej branży i jeśli okaże się to konieczne to na pewno w III kwartale odpowiednio skorygujemy oferowane przez nas stawki” – informuje rzeczniczka Amazona.
Jak dodaje, tegoroczny przegląd wynagrodzeń zaowocował podwyżką płacy podstawowej nawet o 12,5 procent. Ponadto – jak czytamy w oświadczeniu – firma finansuje prywatną opiekę medyczną, darmowy transport do pracy, ciepłe posiłki za złotówkę oraz ubezpieczenie na życie. Pokrywane są również koszty udziału w szkoleniach i kursach.
Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/kd/nyg
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością