Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Zdobyli 1 mln zł na rozwój swojego biznesu internetowego

Chcieliśmy zbudować narzędzie, które ułatwi użytkownikom szukanie pracy. Na start zainwestowaliśmy ok. 40 tys. zł. Kwota została wydana na stworzenie pierwszej wersji serwisu. Piotr Sosnowski, Kuba Koziej oraz Kacper Krawczyk opowiadają o tym jak pozyskali 1 mln zł od inwestora oraz o swoich planach.


Rozmawia Grzegorz Marynowicz: Powiedzcie coś o swoim pomyśle na biznes w inernecie. Czym jest InterviewMe?

InterviewMe to intuicyjne narzędzie do tworzenia CV i listu motywacyjnego. Wystarczy wpisać lub skopiować ze starego CV swoje dane, a następnie wybrać jeden z 20 szablonów. W sumie daje to ponad 400 wersji CV i listu do wyboru. CV można dowolnie ustawiać, edytować oraz dodawać nowe sekcje. Aplikacja automatycznie tłumaczy stałe fragmenty CV na wybrany język i dopasowuje układ listu do konwencji obowiązującej w danym kraju. Użytkownik może dodatkowo skorzystać z konsultacji z rekruterem i upewnić się, że stworzone dokumenty będą skuteczne i dopasowane do poszukiwanego stanowiska. Mamy też jeden z największych w Polsce blogów z poradnikami dla osób szokujących pracy. Miesięcznie odwiedza nas około 300 tysięcy osób.

Jak zaczęła się Wasza przygoda ze startupem? Skąd pomysł na taką platformę?

Kreator rozwijamy od 2 lat. Pomysł wziął się z potrzeby. Wpadliśmy na niego wspólnie z Piotrkiem Sosnowskim, Piotrek pracował w firmie rekrutacyjnej i widział, że często nawet dobrzy kandydaci wysyłają CV, które nie odpowiada na potrzeby pracodawcy. Na końcu dołączył do nas Kacper Krawczyk, który rozwija stronę pod kątem IT.

Dla kogo przeznaczony jest Wasz projekt/firma i jaką potrzebę zaspokaja?

Chcieliśmy zbudować narzędzie, które ułatwi użytkownikom szukanie pracy. W przyszłości kreator będzie podpowiadać kandydatom, jak podkreślać swoje umiejętności, sukcesy zawodowe i dopasowywać CV do oferty pracy. Aplikacja pozwala oszczędzić czas i stworzyć profesjonalne i czytelne dokumenty bez znajomości programów graficznych. Przydane są też konsultacje z rekruterem, który potrafi doradzić, jak podkreślić swoje dokonania zawodowe, aby CV było naprawdę skuteczne. 

Ile kapitału zainwestowaliście na starcie? Na co zostały wydane te pieniądze?

Na start zainwestowaliśmy ok. 40 tys. zł. Kwota została wydana na stworzenie pierwszej wersji serwisu. Na szczęście szybko do zespołu dołączył Kacper, który przejął projekt wziął na siebie całą obsługę IT.

Czy za granicą działają podobne projekty?

Zarówno w Polsce i na zachodzie istnieje wiele podobnych serwisów. Część jest płatna, a część darmowa. Pomysł jest dość prosty, ale kluczem do jego udanej kapitalizacji jest wykonanie oraz ruch w serwisie.

Jak przekonujecie użytkowników do korzystania InterviewMe?

Po pierwsze mamy produkt, z którego użytkownicy chcą korzystać. Ciągle go ulepszamy pod kątem funkcjonalności i przydatności. Kluczem do powodzenia jest stworzenie produktu, który jest bardzo prosty w obsłudze, ale jednocześnie daje zaawansowane możliwości.

Pozyskaliście niedawno 1 mln zł od funduszu Xevin Lab. Dlaczego właśnie ten fundusz wybraliście?

Na polskim rynku Xevin to jeden z funduszy, które cieszą się najlepszą reputacją. Wybór był dość prosty. Na co są potrzebne te pieniądze?Początkowo środki na rozwój i bieżące funkcjonowanie serwisu pokrywaliśmy z oszczędności. Później z przychodów generowanych przez serwis. Przez ostatnie miesięcy udało nam się urosnąć o prawie 400%, ale w końcu przychodzi moment, kiedy do utrzymania tempa wzrostu zaczęliśmy potrzebować inwestycji.Chcemy zbudować najlepsze na świecie narzędzie do tworzenia CV i uruchomić globalną wersję serwisu.

Na czym zarabia InterviewMe?

Użytkownik tworzy CV albo list motywacyjny, a następnie wybiera jeden z trzech płatnych pakietów szablonów i funkcjonalności.

Jakimi metodami docieracie do do użytkownikó?

Bardzo ważny jest nasz blog, który odwiedza ponad 300 tysięcy użytkowników miesięcznie. Pod większością artykułów mamy dziesiątki, a czasem nawet setki komentarzy z pytaniami od czytelników. Na wszystkie z nich odpowiadamy. Blog wspieramy go 3 społecznościami na Facebook, które skupiają ok 170 tysięcy osób oraz kampaniami płatnymi.

Poza Internetem ważne są dla nas rekomendacje naszych klientów. Bardzo często się zdarza, że opracowujemy CV dla osoby poleconej przez znajomego lub członka rodziny. Zakładam, że w przypadku aplikacji jest podobnie.

Czy możecie się pochwalić wynikami start-upu?

Mamy blisko 100 tysięcy zarejestrowanych kont i urośliśmy o ponad 380% przez ostatnie 12 miesięcy.

Jakie macie plany na przyszłość? Myślicie o globalnym rozwoju?

Chcemy zbudować jeszcze lepsze narzędzie do tworzenia CV i przede wszystkim uruchomić serwis na innych rynkach.

Co moglibyście poradzić osobom, które myślą o biznesie w sieci. Od czego zacząć, na co zwracać szczególną uwagę?

Najważniejszy jest produkt, który musi być przyjazny w obsłudze i przede wszystkim przydatny. Ktoś musi chcieć za niego zapłacić. Na początku popełniliśmy błędy związane z rozwijaniem dużych funkcjonalności, które jak się okazało nie były nikomu potrzebne. 

– Zaczynał od sprzedaży gier. Dziś jego firma warta jest 120 mln zł

– Polacy sprzedają swoje gry na cały świat

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
niepelnosprawny.org 4 mar 2016 (13:44)

zadnych kredytow i pozyczek