Umiędzynarodowienie biznesu
Jednym z obszarów regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020 jest rozwój potencjału innowacyjnego i przedsiębiorczości, w tym internacjonalizacja małych i średnich przedsiębiorstw. Przeczytaj więcej na temat korzyści płynących z umiędzynarodowienia biznesu i sprawdź, czy twoja działalność może liczyć na dofinansowanie ze środków oferowanych przez program.
Dlaczego umiędzynarodowienie biznesu jest tak ważne?
Dawniej perspektywę eksportowania towarów i usług posiadały tylko duże firmy. Dziś coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw szuka możliwości rozwoju działalności na zagranicznych rynkach. Dlaczego? Otóż umiędzynarodowienie biznesu pomaga firmom w poszerzeniu grona partnerów handlowych, a to przekłada się na zwiększanie zysków firmy.
To jednak nie wszystko. Wyjście poza granice kraju stwarza możliwość nawiązania cennych kontaktów biznesowych, a także dostęp do nowego źródła specjalistycznej wiedzy. I co ważne, jest to kolejna możliwość do rozwoju kompetencji pracowników zaangażowanych w cały proces. Internacjonalizacja biznesu stanowi również okazję do promocji polskich marek i regionów na arenie międzynarodowej. Sprzyja to zwiększeniu potencjału do przyciągania inwestorów, a także poprawie sytuacji gospodarczej kraju.
Jak wystartować na rynkach zagranicznych?
Wzrost umiędzynarodowienia biznesu jako cel do realizacji w ramach Funduszy Europejskich na lata 2014-2020 został uwzględniony w programie ogólnopolskim, jak i w ramach programów regionalnych, w tym Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego Wsparcie w tym zakresie na Mazowszu wyniesie ponad 130 mln zł, z czego ponad 23 mln zł zainwestowane będzie w budowanie marki Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Środki przeznaczane zostaną na pomoc przedsiębiorstwom poprzez ułatwienie udziału w misjach gospodarczych, krajowych oraz międzynarodowych imprezach targowo-wystawienniczych, wyszukiwaniu i doborze partnerów biznesowych, pomoc we wdrażaniu nowych rozwiązań oraz wiele innych działań. Szacuje się, że w obecnej perspektywie unijnej wsparciem objętych zostanie 350 mazowieckich przedsiębiorców. Już teraz wiele polskich firm czerpie profity z umiędzynarodowienia. Są wśród nich producenci towarów stosowanych w przemyśle i urządzeń domowych, sprzedawcy nowych i używanych pojazdów, producenci odzieży, mebli, żywności, firm z sektora medycznego czy high-tech oraz wielu innych. Dzięki RPO WM z nowych możliwości skorzystali np. twórca „Wiedźmina” – firma CD Projekt Red czy spółka Verona Products Professional z branży kosmetycznej.
Już od 30 czerwca mikro, mali i średni przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o unijne dofinansowanie. O ile ta edycja jest skierowana do pojedynczych firm, w grudniu swoją szansę otrzymają grupy przedsiębiorstw, czyli na przykład klastry. Przedsiębiorcy mogą liczyć na wsparcie w wysokości od 50 tys. do nawet 400 tys. zł. Wzrost eksportu to efekt szeregu działań wymagających inwestycji firmy. Przedsiębiorca musi liczyć się więc z koniecznością sfinansowania 50 procent kosztów projektów realizowanego z unijnym dofinansowaniem.
Trzeba pamiętać, że decyzja o umiędzynarodowieniu biznesu musi być dobrze przemyślana. Konieczne jest posiadanie strategii rozwoju firmy na rynkach zagranicznych – gdzie i dlaczego chcemy skierować naszą działalność eksportową. Konieczne jest więc przestrzeganie harmonogramów oraz dostarczanie bieżących sprawozdań. Jeśli uważasz, że twój projekt spełnia kryteria programu i ma szansę na realizację, skorzystaj z ogromnej szansy, jaką daje RPO WM.
Artykuł sponsorowany
//
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet
-
Odkryli metodę przyspieszającą rozwój leków przeciwnowotworowych. Czyli o startupie biotechnologicznym założonym przez kobietę