Polski start-up pozyskał 4 mln zł na rozwój

Poleć znajomemu Wydrukuj artykuł Subskrbcja RSS
2017-02-13

Fundusz venture capital bValue inwestuje 4 mln w krakowski startup CallPage. Inwestycja została dokonana z wehikułu bValue Unicorns powołanego wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym. To kolejna inwestycja w spółkę, która została założona w 2015 roku przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andrewa Tkachiva.  Jednocześnie udziałowcy dokonali wykupu jednego z pierwszych inwestorów w spółkę, który zanotował ponad 10x zwrot z inwestycji.

 



Startup CallPage stworzył system, który analizuje zachowanie użytkowników na stronie internetowej i pozwala na zwiększanie ilości telefonów od potencjalnych klientów. Z CallPage korzysta już ponad 2000 przedsiębiorstw z Polski i dwudziestu czterech innych krajów świata. Wśród klientów spółki są firmy takie jak Orange, Volkswagen, BDO czy Viessmann.

Jak wyglądały początki spółki?

- W kwietniu 2015 roku pojechaliśmy na targi branżowe do Katowic, żeby porozmawiać z właścicielami firm na temat naszego pomysłu. Komentarze były bardzo pozytywne, dlatego postanowiliśmy rozwijać projekt dalej. Po powrocie spotkaliśmy się i po długiej rozmowie do 6 rano zapadła decyzja o założeniu nowej firmy, czyli CallPage.  — mówi Sergey Butko, współtwórca firmy.  

Na początku zespół finansował projekt samodzielnie. Po półtora miesiąca pracy pozyskał pierwszą inwestycję: 180 tys. zł od funduszu AIP Seed Capital oraz anioła biznesu.

Jak doszło do obecnej inwestycji? 

-Jako bValue wspieramy CallPage już od jakiegoś czasu, dostrzegliśmy ogromny potencjał w produkcie jak i w zespole założycielskim. Dotychczasowa współpraca pokazuje, że wspólnie możemy stworzyć firmę o globalnych aspiracjach - mówi  Maciej Balsewicz, CEO bValue.vc. 

-Od samego początku współpracy w funduszem bValue mieliśmy określony plan, który zakładał, że nasza współpraca będzie się rozwijała, jeśli firma będzie osiągać określone KPI. Ta inwestycja nie jest więc niespodzianką, a tylko częścią strategii rozwoju spółki.  — mówi Ross Knap, prezes CallPage.

Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój firmy na rynkach zagranicznych i na umacnianie jej pozycji w Polsce.

Jak działa produkt CallPage?

CallPage to system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Jeśli osoba odwiedzająca stronę www jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, to zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niej oddzwania. Cały proces jest szybki i wygodny. Produkt CallPage umożliwia zwiększenie liczby kontaktów oraz zmienianie osób odwiedzających stronę internetową w klientów. Wszystko odbywa się automatycznie, za pośrednictwem systemu, który wymyślili założyciele firmy.

Jakie plany na przyszłość?

- W ciągu najbliższych dwóch lat czeka nas dużo pracy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteśmy małą firmą - i bardzo chcemy to zmienić. — mówi Sergey Butko, współtwórca firmy.  

W tym roku planujemy osiągnąć poziom 1 miliona złotych miesięcznego przychodu dzięki  ekspansji na rynki zagraniczne.  Jeśli chodzi o sam produkt, to planujemy tak go dopracować, by mieć możliwość oferowania klientom kompleksowych rozwiązań do zarządzania wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie.

 

Komentarze
Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Treść
Nick
Przepisz kod z obrazka

Dobre zarządzanie biznesem to zarządzanie jego przyszłością, a zarządanie przyszłością to zarządzanie informacją

Marian Harper
Pit 2016

Czy wiesz, że...?

Założony w 1975 roku przez Billa Gatesa Microsoft jest dziś wart około 300 miliardów dolarów
POLECAMY
Pomysł na biznes zaprogramował sobie na studiach
Zbuduj prostego robota w 2 godziny.
Top 7 niezwykłych pomysłów jak zarobić na zakochanych
Arbuzy w kształcie serca, skarpety uczące erotycznego masażu itp.
Polacy pomysł na produkcję okularów przywieźli z Tajwanu
Pomysł na biznes: sprzedaje owady jak ciepłe bułeczki
Mix suszonych owadów kosztuje 18 dolarów.

Bonnier Business Polska