Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polski start-up pozyskał 4 mln zł na rozwój

Fundusz venture capital bValue inwestuje 4 mln w krakowski startup CallPage. Inwestycja została dokonana z wehikułu bValue Unicorns powołanego wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym. To kolejna inwestycja w spółkę, która została założona w 2015 roku przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andrewa Tkachiva.  Jednocześnie udziałowcy dokonali wykupu jednego z pierwszych inwestorów w spółkę, który zanotował ponad 10x zwrot z inwestycji.

Startup CallPage stworzył system, który analizuje zachowanie użytkowników na stronie internetowej i pozwala na zwiększanie ilości telefonów od potencjalnych klientów. Z CallPage korzysta już ponad 2000 przedsiębiorstw z Polski i dwudziestu czterech innych krajów świata. Wśród klientów spółki są firmy takie jak Orange, Volkswagen, BDO czy Viessmann.

Jak wyglądały początki spółki?

– W kwietniu 2015 roku pojechaliśmy na targi branżowe do Katowic, żeby porozmawiać z właścicielami firm na temat naszego pomysłu. Komentarze były bardzo pozytywne, dlatego postanowiliśmy rozwijać projekt dalej. Po powrocie spotkaliśmy się i po długiej rozmowie do 6 rano zapadła decyzja o założeniu nowej firmy, czyli CallPage.  — mówi Sergey Butko, współtwórca firmy.

Na początku zespół finansował projekt samodzielnie. Po półtora miesiąca pracy pozyskał pierwszą inwestycję: 180 tys. zł od funduszu AIP Seed Capital oraz anioła biznesu.

Jak doszło do obecnej inwestycji? 

-Jako bValue wspieramy CallPage już od jakiegoś czasu, dostrzegliśmy ogromny potencjał w produkcie jak i w zespole założycielskim. Dotychczasowa współpraca pokazuje, że wspólnie możemy stworzyć firmę o globalnych aspiracjach – mówi  Maciej Balsewicz, CEO bValue.vc.

-Od samego początku współpracy w funduszem bValue mieliśmy określony plan, który zakładał, że nasza współpraca będzie się rozwijała, jeśli firma będzie osiągać określone KPI. Ta inwestycja nie jest więc niespodzianką, a tylko częścią strategii rozwoju spółki.  — mówi Ross Knap, prezes CallPage.

Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój firmy na rynkach zagranicznych i na umacnianie jej pozycji w Polsce.

Jak działa produkt CallPage?

CallPage to system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Jeśli osoba odwiedzająca stronę www jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, to zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niej oddzwania. Cały proces jest szybki i wygodny. Produkt CallPage umożliwia zwiększenie liczby kontaktów oraz zmienianie osób odwiedzających stronę internetową w klientów. Wszystko odbywa się automatycznie, za pośrednictwem systemu, który wymyślili założyciele firmy.

Jakie plany na przyszłość?

– W ciągu najbliższych dwóch lat czeka nas dużo pracy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteśmy małą firmą – i bardzo chcemy to zmienić. — mówi Sergey Butko, współtwórca firmy.

W tym roku planujemy osiągnąć poziom 1 miliona złotych miesięcznego przychodu dzięki  ekspansji na rynki zagraniczne.  Jeśli chodzi o sam produkt, to planujemy tak go dopracować, by mieć możliwość oferowania klientom kompleksowych rozwiązań do zarządzania wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.