Zapraszamy na spotkanie Wymiary przedsiębiorczości z perspektywy kobiet! w ramach inicjatywy PARP Connect & Scale up! Ten program to przestrzeń, w której łączymy innowatorów na wspólnych spotkaniach i warsztatach, których celem jest budowa efektywnego rynku innowacji.
Inspiracją do organizacji tego spotkania jest kolejna – dziewiąta edycja raportu Global Entrepreneurship Monitor opracowanego przez pracowników Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
GEM jest największym międzynarodowym projektem badawczym w obszarze przedsiębiorczości. Obecnie obejmuje ponad 50 krajów świata. Jego głównym celem jest porównanie szerokiego spektrum przejawów przedsiębiorczości, a także mierzenie różnic w aktywnościach przedsiębiorczych pomiędzy krajami, identyfikowanie czynników determinujących poziom zaangażowania w biznes, wreszcie wskazywanie rozwiązań systemowych podnoszących poziom aktywności przedsiębiorczej. W raporcie można znaleźć informacje o postawach, zachowaniach i aspiracjach przedsiębiorczych Polaków, nastawieniu naszego społeczeństwa do przedsiębiorczości, a także ocenę uwarunkowań powstawania i rozwoju przedsiębiorstw w Polsce.
Autorzy ostatniej edycji raportu dotykają wielu ważnych aspektów, które pomagają lepiej zrozumieć szerokie uwarunkowania dla przedsiębiorczości w tym: motywy zakładania działalności gospodarczej, internacjonalizację działalności, innowacyjność przedsiębiorstw, intraprzedsiębiorczość, ale również przyglądają się postawom przedsiębiorczym wśród kobiet i mężczyzn. Dlaczego? Okazuje się, że z każdym rokiem w Polsce przybywa firm zakładanych przez kobiety. Towarzyszy temu rosnący odsetek kobiet dostrzegających szanse biznesowe na rynku, który praktycznie się zrównał odsetkiem wskazań wśród mężczyzn. Polacy w ogóle istotnie wyróżniają się na tle innych krajów jeśli chodzi o dostrzeganie szans biznesowych. Brzmi interesująco? Warto zagłębić się w lekturę raportu, a później dołączyć do tego spotkania!
Zaproszone prelegentki podzielą się swoimi doświadczeniami i obserwacjami w obszarze przedsiębiorczości – tej podejmowanej na płaszczyźnie krajowej, jak i międzynarodowej – próbując wspólnie znaleźć odpowiedzi na pytania o:
właściwe i inspirujące praktyki i przykłady wewnętrznej przedsiębiorczości?
lekcje płynące z doświadczeń i przykładów klasycznej przedsiębiorczości?
różnice i podobieństwa przedsiębiorczości w ujęciu lokalnym i globalnym?
mechanizmy internacjonalizacji biznesu (kultura, aspekty formalne, uwarunkowania)?
uwarunkowania przedsiębiorczości narzucane prawem lub kulturą?
inne kwestie związane z budowaniem „solidnego biznesu”, istotne dla osób przedsiębiorczych!
Spotkanie to będzie świetnym uzupełnieniem tych poprzednich – organizowanych w ramach programu Connect & Scale up – poświęconych zagadnieniom m.in. kultury innowacji, praktykom współpracy, transformacji cyfrowej, nowoczesnej sprzedaży, pracy w warunkach zdalnych, internacjonalizacji.
Kiedy?
11/03/2021, 10:00 – 12:30
Gdzie?
Dedykowana platforma online [Zoom Webinar]
Wymiary przedsiębiorczości z perspektywy kobiet! image
Przebieg?
W trakcie tego spotkania będziemy przyglądać się przedsiębiorczości w sposób szeroki, lecz nie trywialny. W polu naszego zainteresowania będą przede wszystkim jej innowacyjne i międzynarodowe aspekty. Agenda spotkania została ułożona w taki sposób, aby każda Prelegentka dzieląc się swoim własnym doświadczeniem pracy mogła pokazać inne znaczenie przedsiębiorczości – prezentując tym samym jej skomplikowane, intrygujące oblicze.
Wystąpienia inspiracyjne oraz eksperckie
Ten event będzie okazją do tego, aby pokazać z jak wielu warstw składać się może innowacyjne podejście przedsiębiorcze. Wspólnie z Prelegentkami poruszać będziemy się po opisanych poniżej obszarach, szukać odpowiedzi na postawione poniżej pytania, ale przede wszystkim definiować szanse na globalny sukces, które najpewniej rodzą się na styku tychże warstw:
Warstwy „Geograficznej” | Czy innowacje w Polsce buduje się tak samo jak w USA? Czy to w jaki sposób prowadzi się rozmowy biznesowe w Japonii faktycznie tak bardzo różni się od tego jak podobne tematy prowadzi się w Szwajcarii? Czy w ‘globalnej wiosce’ szerokość geograficzna faktycznie ma znaczenie? Czy może w erze covidowej określnik „gdzie” całkowicie przestał mieć znaczenie?
Warstwy „Wielkościowej” | Czy korporacyjny innowator, przodownik zmian, wewnętrzny przedsiębiorca bardzo różni się od startupowca? Czy transfer z korporacji do startupu lub startupu do korporacji musi być trudny? Czy istnieje jedna prawdziwa definicja przedsiębiorczości? Czy dobrze zdefiniowane i efektywne procesy zabijają ducha innowacji? Czy przepaść między postawami korporacyjnymi i startupowymi można zakopać?
Warstwy „Technologicznej” | Czy przedsiębiorczość w obszarze ekologizacji produkcji przypomina w jakiś sposób przedsiębiorczść w obszarze gospodarki cyfrowej? Czy przebijanie się do świadomości klientów z innowacyjnym produktem wymaga zupełnie innych starań niż sprzedaż tradycyjnych produktów? Czy jednostki rozwijające innowacyjne projekty (pracujące z dystruptywnymi technologiami) muszą być skazane na niezrozumienie otoczenia?
Warstwy „Społecznej” | Na ile istotne dla rozwoju przedsiębiorczości oraz innowacji są uwarunkowane społecznie różnice w odmiennej dla niektórych kobiet i niektórych mężczyzn interpretacji rynku – w szczególności: różnej percepcji szans, innego dostrzegania ryzyka, odmiennego odczuwania strachu, rozbieżności w motywacjach?
Perspektywa 1:
Paulina Zadura, Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Perspektywa 2:
Kamila Staryga, VP of Product, „Dreamer” at Flo Health Inc.
Perspektywa 3:
Monika Synoradzka, CEO Huge Thing & Managing Partner at SpeedUp Venture Capital Group
Perspektywa 4:
Katarzyna Geiger, Head of Supply Chain at MBP Solutions
Perspektywa 5:
Justyna Janicka, Co-founder at 1000 realities
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)