Reality Labs to dział firmy Meta, który zajmuje się rozwojem technologii VR i AR. Oprócz przedmiotu zainteresowania tej jednostki, jej charakterystyczną cechą staje się fakt, że odnotowuje ona cyklicznie straty w swojej działalności. Mimo to Mark Zuckerberg dokonuje kolejnych inwestycji w działania podmiotu. Wirtualna rzeczywistość ma być elementem, który zapewni Meta przewagę konkurencyjną.
Trzeba przyznać, że cierpliwość Zuckerberga może robić wrażenie. Reality Labs zaprezentowało wyniki finansowe za trzeci kwartał roku. I choć to był czas kilku ważnych dla jednostki wydarzeń, to wyniki są takie jak zwykle — odnotowano stratę.
Wyniki Reality Labs za III kwartał
Strata wyniosła tym razem 4,4 mld dolarów. Co prawda analitycy spodziewali się, że jej poziom będzie nieco wyższy (prognozowano 4,68 mld dolarów), ale to raczej słabe pocieszenie. Niepokoić może fakt, że przychody podmiotu rosną wolniej od oczekiwań. W badanym okresie wyniosły 270 mln dolarów, co oznacza wzrost o 29% w stosunku rocznym. Analitycy spodziewali się jednak poziomu przychodów powyżej 310 mln dolarów.
Metawersum buduje się powoli
Czy należy spodziewać się w związku z tym nerwowych ruchów? Raczej nie. Mark Zuckerberg od lat konsekwentnie podkreśla, że ogromne nakłady ponoszone na Reality Labs to raczej maraton niż sprint. Wiara miliardera w końcowy sukces projektu wciąż wydaje się niezachwiana.
25 września odbyło się coroczne wydarzenie Meta Connect. Zaprezentowano podczas niego między innymi okulary Orion AR. Rozwiązanie spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. Zdaniem CNBC to właśnie na tym produkcie jednostka zamierza skoncentrować się w przyszłym roku. Chce również przekonać deweloperów do przygotowania aplikacji dla tego urządzenia.
Być może to odwróci negatywny trend dotyczący podmiotu. Jego łączna strata operacyjna od 2020 roku to już ponad 58 mld dolarów. Póki co przychody Reality Labs pochodzą głównie ze sprzedaży zestawów słuchawkowych Quest VR i inteligentnych okularów Ray-Ban Meta.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)