Opaska SiDLY wsparciem dla tysięcy seniorów. Spółka podsumowała rok

Informacje o autorze

27 listopada 2024
Udostępnij:

14 tysięcy zgłoszeń za pośrednictwem polskiej technologii teleopieki. To wynik, który osiągnęła opaska SiDLY w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

opaska SiDLY

Opaska SiDLY została zaprojektowana do monitorowania parametrów zdrowotnych użytkownika. Oprócz tego umożliwia przywołanie pomocy, wykrywanie upadków, czy analizę aktywności. Wraz z ratownikami telecentrum medycznego SiDLY tworzy system teleopieki, który stał się niezastąpionym wsparciem dla tysięcy seniorów. Widać to po danych dotyczących ostatnich 12 miesięcy.

Teleopieka zyskuje na znaczeniu

W tym czasie ratownicy telecentrum medycznego SiDLY interweniowali 14 000 razy. 700 z tych interwencji to wezwania pogotowia do osób, które wymagały pilnej pomocy. Oprócz tego udzielili oni niemal 10 000 porad telefonicznych. Ważnym elementem pomocy była także współpraca ratowników z bliskimi użytkownika opaski. W 3367 przypadkach dzięki aplikacji mobilnej oraz współpracy z ratownikami, wsparcia mogła udzielić rodzina lub sąsiedzi. To sytuacje, w których na przykład senior upadł i nie mógł samodzielnie wstać.

Liczby pokazują wyraźnie, że teleopieka zyskuje na znaczeniu. Dzięki rozwiązaniom takim jak opaska SiDLY senior może bezpiecznie funkcjonować w swoim domowym otoczeniu. Opieka całodobowa wpływa także pozytywnie na aktywność seniorów, którzy czują się bezpieczniej i podejmują dzięki temu większe działania.

Opaska SiDLY gotowa na sukces

W kraju z rozwiązania korzysta obecnie ponad 60 tys. użytkowników. Opaska spełnia najwyższe standardy medyczne klasy IIa, co jest potwierdzeniem dokładności i rzetelności pomiarów. Dzięki certyfikacji lekarze i ratownicy mogą bez obaw interpretować uzyskane na podstawie działania opaski wyniki i podejmować stosowne działania.

„Warto zauważyć, że smartwatche i urządzenia klasy I, choć oferują pomiary tętna czy saturacji, są traktowane jako urządzenia informacyjne, a nie diagnostyczne. W praktyce oznacza to, że ich pomiary są wyłącznie poglądowe, a ich odczyty mogą różnić się od rzeczywistych wyników. W przypadku teleopieki taka różnica ma duże znaczenie – gdy ratownik nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z pacjentem, precyzyjne dane są kluczowe dla właściwej oceny stanu zdrowia i szybkiej reakcji” – mówi ratownik z Centrum Teleopieki SiDLY.

SiDLY stopniowo zwiększa swój zasięg działania nie tylko wśród polskich seniorów. Obecnie rozwiązanie jest dostępne również między innymi we Włoszech i Francji.

Polecamy

Więcej w tym dziale: