Polsko-niemiecki startup KYP.ai wspiera globalne korporacje. Teraz chce uzyskać status jednorożca

Informacje o autorze

06 lutego 2025
Udostępnij:

Ponad 250% wzrost przychodów w 2024 roku osiągnął startup KYP.ai w 2024 roku. Plany na 2025 rok zakładają trzycyfrowe wzrosty tak, by w przyszłości zyskać miano jednorożca.

Polsko-niemiecki startup KYP.ai wspiera globalne korporacje

KYP.ai (Know Your Potential) jest twórcą autorskiej platformy AI przeznaczonej dla globalnych korporacji w celu zwiększenia ich efektywności i wydajności. Sztuczna inteligencja jest w stanie zanalizować miliardy punktów danych miesięcznie. System w trybie copilota rekomenduje na podstawie tego procesu konkretne działania menadżerom organizacji. Platforma pozwala zwiększyć efektywność zespołów w korporacjach o średnio 32%.

Startup istnieje od 2018 roku. Jego współtwórcami są Polacy – Adam Bujak i Mirosław Bartecki. Ten ostatni specjalizuje się w napędzaniu efektywności organizacji w oparciu o AI.

Popularność KYP.ai ułatwia rozwój

Efektywność opracowanego przez KYP.ai narzędzia sprawia, że zdobywa on kontrakty w światowych centralach globalnych firm. Korzystają z niego podmioty takie jak: DHL, Arvato, Coca-Cola, Colgate-Palmolive, Hollard, Olam International, czy Qatar Airways. Rozwiązania startupu wdrażają również firmy w Polsce. Korzysta z nich właściciel sieci Castorama oraz Rockwell Automation.

W 2024 roku poziom przychodów KYP.ai wzrósł o 250% i osiągnął wartość kilkudziesięciu milionów zł. Plany na rok obecny to dalszy, konsekwentny wzrost, a długoterminowym celem osiągnięcie statusu jednorożca.

„W tym roku celujemy w dalszy, trzycyfrowy wzrost przychodów. Dlaczego KYP.ai tak szybko zdobywa rynek? Jako byli, wieloletni pracownicy korporacji postanowiliśmy stworzyć platformę uwalniającą czas i możliwości pracowników. Tak by ułatwić im pracę i dać narzędzia do rozwoju, awansu, lepszego zarządzania czasem. To powoduje, że jesteśmy postrzegani jako ich sprzymierzeniec” – mówi Mirosław Bartecki, CTO KYP.ai.

Spółka w najbliższych kwartałach chce przebić barierę miesięcznych, powtarzalnych przychodów z subskrypcji na poziomie ponad 5 mln zł. W tym celu stawia między innymi na ofensywę w Stanach Zjednoczonych. Oprogramowanie startupu jest zintegrowane z OpenAI. Obecnie testuje się również jego kompatybilność z DeepSeek.

Polecamy

Więcej w tym dziale: