Metrum Cryoflex to spółka z obszaru medtech. Jej produkty dzielą się na trzy główne kategorie: urządzenia do kriochirurgii, lasery medyczne i urządzenia do fizjoterapii. W 2024 roku odnotowała obroty na poziomie 43 mln zł. Pozwoliło to na wypracowanie prawie 3 mln zł zysku netto. W rozmowie z PAP Biznes prezes Piotr Fic przedstawił plany dalszego rozwoju.
Nowa strategia Metrum Cryoflex
Duży potencjał do rozwoju spółka widzi w kriochirurgii. Ma zamiar skoncentrować się na obszarze krioanalgezji. Obecnie prowadzone są prace nad udoskonaleniem wprowadzonego na rynek w 2015 roku urządzenia Cryo-S Painless. Strategia na lata 2025-2027 zakłada wzrost o co najmniej 40 proc.
W tym okresie spółka planuje także umacniać swoją pozycję na dotychczasowych rynkach. W kontekście dalszej ekspansji najważniejszym jej elementem będzie rynek amerykański. By skutecznie zaistnieć na tym rynku, spółka powinna być w stanie produkować w obszarze krioanalgezji do 10 razy więcej urządzeń niż obecnie.
„Inwestujemy w produkcję, automatyzację i skalowanie produkcji, co umożliwi wzrost sprzedaży, ale i przygotuje nas do wejścia do Stanów Zjednoczonych – największego rynku urządzeń medycznych, a następnie aktywnego komercyjnego rozwoju na tym rynku. Trwa proces przygotowania rejestracji Cryo-S Painless w FDA” – powiedział Piotr Fic w rozmowie z PAP Biznes.
Spółka rozpoczęła również działania, których efektem ma być debiut giełdowy. Plany zakładają przekształcenie w spółkę akcyjną. Nie podjęto jeszcze decyzji, czy debiut odbędzie się na głównym parkiecie, czy obejmie jednak rynek NewConnect.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)