Najpierw oferta publiczna akcji, później debiut na NewConnect. Startup BASEIG intensyfikuje swoje działania

Informacje o autorze

20 maja 2025
Udostępnij:

Jeszcze na początku kwietnia informowaliśmy, że startup BASEIG szykuje się do debiutu na rynku NewConnect. Właśnie rozpoczęła się oferta publiczna akcji spółki.

BASEIG

Baseig został założony w 2023 roku przez przedsiębiorców: Kamila Stanka i Kamila Molińskiego. To właśnie połączenie doświadczenia kreatywnego i technologicznego znalazło odzwierciedlenie w obszarach działania projektu. Narzędzie, które opracował startup, daje influencerom możliwość tworzenia limitowanych kolekcji ubrań, promowanych i sprzedawanych we własnych kanałach społecznościowych.

„Nasza technologia realnie wpływa na efektywność sprzedaży, co widzimy po wynikach i rosnącym zainteresowaniu ze strony twórców i klientów na rynkach zagranicznych. Już pierwszy kwartał 2025 roku pokazał, że BASEIG rozwija się w ekspresowym tempie – z przychodami czterokrotnie wyższymi niż w analogicznym okresie minionego roku. Właśnie takie fundamenty chcemy dalej skalować dzięki środkom z emisji” – podkreśla Kamil Stanek, prezes zarządu.

Oferta publiczna BASEIG

20 maja rozpoczęła się oferta publiczna akcji startupu, który łączy branżę AI-commerce. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój technologii, ekspansję zagraniczną i tworzenie nowych marek. Obecnie BASEIG sprzedaje do ponad 20 krajów – w tym do Niemiec, Francji, krajów skandynawskich, USA, Australii czy Nowej Zelandii. Udział sprzedaży zagranicznej w strukturze przychodów spółki systematycznie rośnie.

„Rozpoczęcie oferty publicznej to dla nas przełomowy moment. Przez ostatnie miesiące intensywnie przygotowywaliśmy się do tego kroku – mamy jasno określone cele inwestycyjne i strategię skalowania działalności na rynkach zagranicznych. Obserwujemy duże zainteresowanie inwestorów i wierzymy, że ta emisja pozwoli nam jeszcze szybciej rosnąć” – mówi Kamil Stanek, prezes zarządu BASEIG.

Przypomnijmy, że startup rozwija technologię sprzedażową opartą na AI. Wspiera twórców internetowych w budowie własnych marek modowych. Zaprojektowany system umożliwia influencerom regularne wypuszczanie limitowanych kolekcji odzieży. Oferuje przy tym pełne wsparcie projektowe, produkcyjne, logistyczne oraz marketingowe.

Według wyników za I kwartał 2025 roku, BASEIG wypracował około 500 tys. zł przychodu ze sprzedaży. Zysk netto przekroczył 310 tys. zł. Tym samym już w pierwszych trzech miesiącach roku firma przebiła wyniki osiągnięte w całym 2024 roku. To efekt rosnącej popularności europejskich produktów na rynku amerykańskim, gdzie spółka intensyfikuje swoje działania reklamowe.

Polecamy

Więcej w tym dziale: