Startup Attio z imponującym finansowaniem. Z jego CRM korzystają uznane marki

Informacje o autorze

27 sierpnia 2025
Udostępnij:

Londyński startup Attio pozyskał 52 miliony dolarów w rundzie finansowania serii B. Zarówno wśród wspierających, jak i klientów firmy są ważne marki technologiczne.

Startup Attio z imponującym finansowaniem

Startup Attio z Wielkiej Brytanii swoją popularność zawdzięcza innowacyjnemu podejściu do kluczowego narzędzia, jakim jest system CRM. Swoje rozwiązanie projekt opiera na sztucznej inteligencji, co z pewnością nie jest wspomnianym zaskoczeniem. Rozwiązań AI nie nałożył jednak na dotychczas dostępną architekturę. Przeciwnie, zbudował od podstaw platformę, w której agenci AI, operatorzy i pozyskiwanie danych w czasie rzeczywistym stanowią kluczowe elementy.

Wśród klientów dwuletniego startupu znajdują się między innymi szwedzki jednorożec Lovable, Granola, Modal i Replicate.

Attio przyciąga inwestorów

Oprócz klientów projekt zyskuje także ważnych inwestorów. Runda finansowania serii B startupu, która miała wartość 52 mln dolarów finansowania, została poprowadzona przez Google Ventures (GV). Wzięli w niej udział także dotychczasowi wspierajacy, czyli Redpoint Ventures, 01A, Point Nine i Balderton Capital. Dzięki niej całkowite finansowanie Attio wyniosło 116 mln dolarów.

„Ta inwestycja przyspieszy realizację misji firmy, jaką jest stworzenie pierwszego CRM opartego na sztucznej inteligencji (AI), który rozumie każdego klienta i daje zespołom możliwość precyzyjnego dostosowania go do potrzeb firmy” – napisano w oświadczeniu startupu.

Zwiększenie zespołu firmy ma pomóc w przyspieszeniu rozwoju produktów. Attio ma zamiar inwestować zwłaszcza w funkcje, które usprawniają współpracę agentów, bezpieczeństwo i nadawanie uprawnień oraz analizę danych w czasie rzeczywistym.

Polecamy

Więcej w tym dziale: