Źródła, z których Polacy czerpią swoją wiedzę dotyczącą oszczędzania i inwestowania, były tematami badania, które przeprowadził Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Wynika z niego, że najczęściej sięgają oni po wiedzę osób, którym ufają. Z opinii rodziny, przyjaciół i znajomych korzysta 35 proc. badanych. Tylko nieco mniejszą popularnością cieszą się artykuły i poradniki dostępne w internecie (33 proc.).
Polacy sceptyczni wobec mediów społecznościowych
Co ciekawe, rzadziej pod względem źródła informacji wskazywani byli pracownicy banków (28 proc.) oraz media społecznościowe (23 proc.). Badani wykazują duży sceptycyzm dla treści zawartych w tych kanałach. 49 proc. wskazała, że „ani ufa, ani nie ufa” przekazywanym tam treściom.
Paradoksem jest, że choć respondenci wskazują na dużą wiarygodność raportów firm inwestycyjnych (łącznie ufa im 86 proc. korzystających), to korzysta z zaledwie 9 proc. oszczędzających. Małą popularnością wciąż cieszą się doradcy inwestycyjni. Z ich usług korzysta zaledwie 21 proc. badanych. W tym kanale dominują spotkania osobiste. Korzysta z nich 63 proc. badanych.
Badanie ilościowe CAWI przeprowadzono na ogólnopolskiej próbie celowej N=610 osób w wieku 27–60 lat. Dodatkowo wykonano także badanie jakościowe z wykorzystaniem techniki indywidualnych wywiadów pogłębionych online.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)