Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak długo przedsiębiorcę obowiązuje rękojmia?

Prowadzę działalność gospodarczą. Klientka po 7 miesiącach żąda ode mnie wykonania poprawek na własny koszt, ponieważ jak twierdzi – wykonane przez firmę półki z kafelek mają poobijane krawędzie. Przy odbiorze łazienki nie zgłaszała żadnych uwag. Grozi nam sprawą w sądzie. My natomiast wykonaliśmy zdjęcia, na których widać, ze krawędzie będące przedmiotem sporu nie mają żadnych ubytków. Jak długo obowiązuje rękojmia za wykonaną usługę? Nadmienię, że nie spisywaliśmy z klientką żadnej umowy przedwstępnej, nie było także oficjalnego odbioru łazienki?

Firmę nie będzie obowiązywała żadna rękojmia za wady wykonanej usługi. Podstawą rękojmi jest dokument wystawiony przez usługodawcę z chwilą wykonania usługi. Rękojmia nie jest obowiązkowym świadczeniem na rzecz klienta. Nie ma bowiem obowiązku prawnego, by strona umowy świadczyła swoje usługi w ramach zarówno gwarancji, jak i rękojmi. Jeżeli klient nie otrzymał od firmy żadnej gwarancji , ani rękojmi, to nie ma on prawa żądać od firmy, aby ta na własny koszt dokonała „poprawek”.

Podstawa prawna: Ustawa – Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.)

Przemysław Gogojewicz

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.