Jak długo przedsiębiorcę obowiązuje rękojmia?
Prowadzę działalność gospodarczą. Klientka po 7 miesiącach żąda ode mnie wykonania poprawek na własny koszt, ponieważ jak twierdzi – wykonane przez firmę półki z kafelek mają poobijane krawędzie. Przy odbiorze łazienki nie zgłaszała żadnych uwag. Grozi nam sprawą w sądzie. My natomiast wykonaliśmy zdjęcia, na których widać, ze krawędzie będące przedmiotem sporu nie mają żadnych ubytków. Jak długo obowiązuje rękojmia za wykonaną usługę? Nadmienię, że nie spisywaliśmy z klientką żadnej umowy przedwstępnej, nie było także oficjalnego odbioru łazienki?
Firmę nie będzie obowiązywała żadna rękojmia za wady wykonanej usługi. Podstawą rękojmi jest dokument wystawiony przez usługodawcę z chwilą wykonania usługi. Rękojmia nie jest obowiązkowym świadczeniem na rzecz klienta. Nie ma bowiem obowiązku prawnego, by strona umowy świadczyła swoje usługi w ramach zarówno gwarancji, jak i rękojmi. Jeżeli klient nie otrzymał od firmy żadnej gwarancji , ani rękojmi, to nie ma on prawa żądać od firmy, aby ta na własny koszt dokonała „poprawek”.
Podstawa prawna: Ustawa – Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.)
Przemysław Gogojewicz
-
„Większość moich decyzji inwestycyjnych była nietrafiona” – Tomasz Czapliński, SpeedUp Venture Capital Group
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Bogata oferta PARP. Trwają nabory w ramach Funduszy Europejskich