Ebury i Shoper nawiązują współpracę. Polski e-commerce będzie wspierany w transakcjach zagranicznych

Informacje o autorze

29 lutego 2024
Udostępnij:

Transakcje zagraniczne są wielką szansą rozwoju dla polskiej branży e-commerce. Niewłaściwe przygotowanie do nich może jednak powodować stratę nawet kilku procent marży sprzedawcy. W minimalizowaniu tego ryzyka pomogą polskim e-sklepom Ebury i Shoper, które właśnie ogłosiły współpracę.

e-commerce

Ebury to fintech, który oferuje przedsiębiorcom dostęp do różnorodnych rozwiązań płatniczych. Umożliwia on firmom przeprowadzanie transakcji w ponad 140 walutach. Na pewno polskim sprzedawcom bardziej znany od niego jest Shoper, choć oba podmioty są liderami w swojej branży. Spółka Shoper oferuje swoim klientom możliwość założenia i prowadzenia sklepów internetowych. Do ich dyspozycji są również tworzone przez nią narzędzia wspomagające sprzedaż.

Współpraca wspierająca e-commerce

Oba podmioty są zainteresowane dostarczaniem swoim klientom możliwości rozwoju poprzez ekspansję na rynki zagraniczne. W tym celu naturalnym wydaje się nawiązanie współpracy między nimi. Oprócz narzędzi umożliwiających sprzedaż za granicą, dzięki Ebury sprzedawcy zyskają dostęp do rozwiązań, które ograniczą wystąpienie ryzyka kursowego.

„Zainteresowanie cross-borderem szybko wzrasta, dlatego opracowaliśmy nasz model współpracy. Umożliwia on obecnym i przyszłym klientom platformy Shoper dostęp do naszych unikalnych rozwiązań w zakresie międzynarodowej bankowości transakcyjnej i zarządzania ryzykiem. Wskazałbym wśród nich przede wszystkim rachunki walutowe z wirtualnym numerem IBAN dostępne na ponad 30 rynkach, możliwość odbierania należności w ponad 40 walutach, wsparcie w zarządzaniu ryzykiem walutowym i finansowanie zakupów. Dzięki takim rozwiązaniom e-eksporterzy mogą chronić swoje marże, obniżają koszty transakcji finansowych i znacznie przyspieszają proces rozliczeń” – mówi Jakub Makurat, Country Manager Ebury na Polskę, Czechy, Słowację i państwa bałtyckie.

Odpowiedź na potrzeby rynkowe

Oba podmioty podkreślają, że decyzja o współpracy jest ściśle przemyślana, a na tego typu usługi jest coraz większe rynkowe zapotrzebowanie. Potwierdzić to miały przeprowadzone wcześniej konsultacje.

„Rozmawiamy z naszymi sprzedawcami i wsłuchujemy się w ich potrzeby. Z tych interakcji wynika, że wielu z nich rozważa ekspansję na rynki zagraniczne, szukając pomocy doświadczonych ekspertów. Naszym celem jest zapewnienie kompleksowego wsparcia sklepom internetowym, które planują podobne kroki. Partnerstwo z Ebury to ważny element tej oferty, znacząco podnoszący kompetencje polskich e-sklepów w obszarze rozliczeń i ochrony przed ryzykiem kursowym” – podkreśla Łukasz Piechowiak, Head of Financial Services w Shoper.

Przedstawiciele Ebury i Shoper podkreślają, że sprzedawcy wychodzący z ofertą poza rynek krajowy, często nie analizują dodatkowych kosztów związanych z przewalutowaniem transakcji. Narażają się w ten sposób na utratę części marży. Udostępnienie klientom Shoper rozwiązań stosowanych w Ebury ma ten problem wyeliminować.

Warto przeczytać: XTB nawiązuje współpracę z BlackRock. Na początek na rynku hiszpańskim

Polecamy

Więcej w tym dziale: