MamBiznes.pl

Inside Park odnotowuje znaczny wzrost przychodów. Spółka wchodzi w nowy segment

Pobieranie danych ...

Toruńska spółka Inside Park SA opublikowała swoje wyniki finansowe za rok 2023. Skonsolidowane przychody firmy wyniosły 14,85 mln zł, co stanowi wartość ponad 4-krotnie wyższą niż 3,5 mln zł osiągnięte rok wcześniej.

Inside Park to spółka zajmująca się rewitalizacją kamienic. Jej pracownicy poszukują atrakcyjnych ofert kupna nieruchomości, w których w dalszym ciągu przeprowadzają prace techniczno-remontowe, tak by zwiększając funkcjonalność obiektów, podnieść jednocześnie ich wartość. Przeprowadzone prace mają przyczynić się do stworzenia w obiekcie atrakcyjnych i nowoczesnych mieszkań.

Spółka działa w branży już od 12 lat, głównie w obszarze województwa kujawsko-pomorskiego, pomorskiego i warmińsko-mazurskiego. W ostatnim czasie poszerzyła swoją działalność o budowę parków handlowych. Planuje także wejście na rynek NewConnect, o czym pisaliśmy niedawno. 

Warto przeczytać: Najpierw rewitalizacja kamienic, teraz nieruchomości komercyjne. Inside Park poszerza model biznesowy i zadebiutuje na NewConnect

Wyniki finansowe Inside Park

W 2023 roku spółka odnotowała zysk netto w wysokości 0,7 mln zł, co stanowi mniejszą wartość niż 0,98 mln zł w roku 2022. Ta różnica ma związek z poszerzeniem modelu działalności o wspomnianą już wcześniej budowę parków handlowych. Wskaźnik zadłużenia kapitału własnego wynosi 78%. Inside Park działa w bezpiecznym modelu finansowania inwestycji z kapitału nabywców, środków własnych oraz partnerów biznesowych spółki.

“Wyniki finansowe odzwierciedlają poszerzenie profilu działalności przez Inside Park. Od 2023 roku ze względu na potrzeby rynku rozwijamy drugą nogę biznesu. Klienci, którzy kupowali u nas mieszkania, oczekują czegoś więcej. Ich aktywa urosły, więc apetyty inwestycyjne również. Poza tym rynek nieruchomości komercyjnych to też odpowiedź na oczekiwania społeczeństwa po pandemii. Wzrastająca liczba parków handlowych jest jej wynikiem. Budując parki handlowe, wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom inwestorów” – komentuje prezes zarządu Tomasz Laskowski.

Ekspansja na całą Polskę naturalnym krokiem

Rozwój działalności spółki widać także w danych ilościowych. W 2023 roku Inside Park sprzedał 2 523 m2 powierzchni w 33 nieruchomościach. To wynik o 1 054 m2 wyższy niż w 2022 roku. Obecnie firma ma już 30 lokali do sprzedaży, 1 440 m2 powierzchni do zakupu, a 150 nieruchomości kamienicznych jest w fazie analizy. Łączne plany na 2024 rok zakładają zakup nieruchomości o łącznej powierzchni 3 500 m2.

“W perspektywie kilku lat chcemy dojść do budowy 1 obiektu handlowego kwartalnie, mam tu na myśli parki handlowe oraz budynki typu stand alone. Planujemy ekspansję na całą Polskę, to naturalny kierunek rozwoju, ale podchodzimy bardzo odpowiedzialnie do tego ze względu na dyscyplinę kosztową. Najpierw chcemy zwiększyć przychody, a później rozwinąć kadrę liczebnościowo i realizować kolejne inwestycje” – podsumował Tomasz Laskowski.

Warto przeczytać: „Nie miałem żadnego przygotowania do założenia własnego biznesu” – mówi założyciel startupu Getaway, Grzegorz Mikielewicz

Pobieranie danych ...