Baidu to jeden z trzech głównych graczy rynku robotaxi w Chinach. Od 2021 roku firma ma zezwolenie władz jednej z dzielnic Pekinu na pobieranie opłat za korzystanie z jej taksówek. Choć większość z nich prowadzona jest przez kierowcę, to od września 2023 roku po tej samej dzielnicy kursuje autonomiczne robotaxi firmy. Dzięki temu to rozwiązanie zyskuje na popularności. Stąd prognozy nadchodzących zysków spółki.
Warto przeczytać: Problemy kluczowych startupów EV. Producenci samochodów elektrycznych muszą uspokoić inwestorów
Apollo Go konkurencją klasycznych taksówek
Według danych firmy autonomiczna taksówka wykonała już 839 000 przejazdów w Pekinie. Ta liczba to znakomity materiał testowy i optymistyczny symptom dla całej branży robotaxi. Baidu już teraz podaje, że zamówienia w czwartym kwartale roku 2023 w 45% dotyczyły w pełni autonomicznych pojazdów. Oznacza to wzrost o 5% w stosunku do poprzedniego kwartału.
Apollo Go konkuruje z taksówkami nie tylko w koszcie przejazdu. Autonomiczne pojazdy Baidu są dodatkowo o wiele tańsze. Firma podaje koszt robotaxi szóstej generacji Apollo jako kwotę 200 000 juanów. Stanowi to nieco ponad 28 tys. dolarów.
Konkurencja na rynku robotaxi
W tegorocznych planach Baidu jest wprowadzenie w Wuhan 1000 robotaxi szóstej generacji. Szybkie działania są konieczne. Choć wiele firm z branży motoryzacyjnej przed wejściem na rynek robotaxi odstraszają procedury legislacyjne, to konkurencja stale rośnie. W Pekinie równolegle działa konkurent firmy — startup Pony.ai. W obliczu kryzysu branży samochodów EV również Tesla zapowiedziała rozwój pojazdów autonomicznych.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)