Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Sukces emisji akcji Proacta. Spółka pozyskała środki na rozwój

Proacta

Pozyskaniem 2,02 mln zł zakończyła się emisja akcji serii N spółki bioinformatycznej Proacta. Środki pomogą w dalszym rozwoju i promocji własnych produktów.

Proacta kontynuuje działania zmierzające do wzrostu jej znaczenia w sektorze medycznym. W tym celu skupia się na tworzeniu, udoskonalaniu i promocji własnych produktów. Jednym z nich jest udostępniona w lipcu br. platforma Dbam o siebie Smart LAB. Rozwój i plany akcjonariuszy wymagają jednak dodatkowych nakładów finansowych. 

By je pozyskać, zdecydowano o emisji do 4 049 139 akcji serii N. Wartość pojedynczej ustalono na 0,5 zł. Emisja odbyła się jako subskrypcja zamknięta z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy.

Warto przeczytać: „Sztuczna kość” polskiej spółki z ochroną patentową w Izraelu. Medical Inventi wprowadza swój produkt na globalne rynki

Inwestorzy wierzą w Proacta

Wynik przeprowadzonej emisji pokazuje, że działania spółki wciąż wzbudzają zainteresowanie inwestorów. 19 sierpnia nastąpił przydział 100% zaplanowanych do emisji akcji. Objęcie ich przez inwestorów zapewniło pozyskanie 2,02 mln zł środków.

„W trakcie trwającej oferty publicznej transparentnie przedstawiliśmy nasze innowacyjne produkty, dalsze plany oraz potrzeby kapitałowe. Objęcie wszystkich akcji przez inwestorów jest nie tylko dowodem zaufania, ale także potwierdzeniem słusznie obranego kierunku rozwoju. Pozyskane środki pokryją nasze kluczowe cele emisyjne dotyczące rozwoju oraz promocji naszych rozwiązań”  – informuje Arkadiusz Zachwieja, wiceprezes Proacta.

Plany rozwojowe spółki

Promocja ma dotyczyć między innymi platformy Dbam o siebie Smart LAB. To narzędzie, które jest wsparciem dla pacjentów przy analizie wyników badań krwi. Obecnie platforma jest dostępna dla klientów indywidualnych. Jesień ma być okresem, w którym wystartuje ogólnopolska kampania informacyjna dotycząca platformy. 

Oprócz tego ważnym elementem działań rozwojowych jest „Portal Pacjenta”. Umożliwia on monitorowanie stanu zdrowia, zarządzanie danymi medycznymi i procesem leczenia. Oprócz tego autorskim rozwiązaniem spółki jest także „Digital Breast Cancer Unit”. To platforma, która wykorzystuje zaawansowane technologie w optymalizacji leczenia raka piersi.

„Ostatnie miesiące były kluczowe dla rozwoju spółki, tym samym udowodniliśmy, że nasze plany koncentracji działalności w sektorze ochrony zdrowia są bardzo poważne i nie kończą się na jednym produkcie. Nasze doświadczenie i kompetencje zostały docenione przez inwestorów. Jestem przekonany, że nasze działania w obszarze rozwiązań bioinformatycznych w połączeniu z rozwijającymi się technologiami AI przyczynią się do dalszej ekspansji i umocnienia pozycji rynkowej spółki” – podsumowuje Paweł Ciesielka, prezes Proacta.

Warto przeczytać: Platforma Tribeware wspiera wydajność pracowników. Spółka One2Tribe negocjuje kolejne, ważne kontrakty

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.