Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

E-biznes szansą dla przedsiębiorców

Rozwój e-biznesu oraz społeczeństwa informacyjnego to główne tematy seminarium „E-usługi – szansą dla przedsiębiorców”, które odbyło się 3 listopada br. w Warszawie. Organizatorzy seminarium przedstawili statystyki, które pokazują, że aż 81 proc. mikro, małych i średnich firm ma dostęp do Internetu. Służy on im przede wszystkim do realizacji operacji bankowych.

Badania pokazały także, że przedsiębiorcy preferują raczej tradycyjne formy kontaktu z kontrahentami, a więc przede wszystkim bezpośrednie spotkania. Wzrasta jednak rola e-maila, który już w przypadku 71 proc. firm służy do komunikacji z klientem.

Mimo powszechnego dostępu do sieci, tylko 41 proc. mikro, małych i średnich firm posiada własną stronę internetową. Wynika to prawdopodobnie z wysokich kosztów, jakie wiążą się z utrzymaniem i prowadzeniem takiego serwisu. M.in. w tej kwestii naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców wychodzi działanie 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie projektów działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej. Podczas seminarium właściciele firm otrzymali szereg praktycznych wskazówek, jak i gdzie zdobyć fundusze na e-biznes.

Seminarium „E-usługi – szansą dla przedsiębiorców” odbyło się w ramach cyklu „Europejskie przedsiębiorstwo”. Zorganizował je Enterprise Europe Network przy współudziale Polskiej Agencji Prasowej.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.