Europejski tydzień małych i średnich firm
Dzisiaj, 25 maja 2010 r. w Brukseli nastąpiło oficjalne otwarcie tegorocznego Europejskiego Tygodnia Małych i Średnich Przedsiębiorstw, który będzie trwał do 1 czerwca.
To już druga edycja kampanii, która ma na celu zapewnienie obecnym i przyszłym przedsiębiorcom informacji i narzędzi, które są im potrzebne do osiągania sukcesu i zapewnienia konkurencyjności w dynamicznie zmieniających się warunkach gospodarczych Europy. Koordynatorem tej inicjatywy jest Dyrekcja Generalna ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu Komisji Europejskiej.
Tydzień MŚP ma na celu promowanie przedsiębiorczości oraz informowanie o wsparciu dostępnym dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw na szczeblu europejskim, krajowym, regionalnym i lokalnym. W Polsce działania w ramach Tygodnia MŚP wspierane są przez Ministerstwo Gospodarki – Departament Instrumentów Wsparcia oraz Związek Rzemiosła Polskiego. Europejski Tydzień MŚP 2010 jest ogólnoeuropejską kampanią odbywającą się równocześnie w 37 krajach, która jest jednak w pełni zdecentralizowana, wydarzenia zorganizowane będą we wszystkich krajach na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym przez przedsiębiorców, organizacje wspomagające oraz przez władze krajowe, regionalne i samorządy lokalne.
W Polsce Europejski Tydzień Małych i Średnich Przedsiębiorstw obejmie szereg inicjatyw, w tym konferencje merytoryczne i szkolenia (np. „Forum Przedsiębiorczości – Popularyzacja wiedzy o ochronie własności intelektualnej wśród przedsiębiorców”, „Czy biznes może być „dobry” a mały i średni biznes odpowiedzialny?”, „Akademia Łowców Biznesu – Finansowanie rozwoju przedsiębiorstwa i innowacyjnych pomysłów biznesowych”), konkursy (np. „Warmińsko-Mazurski Lider Innowacji 2009”, „Moje 2 Minuty”) i targi.
Ambasadorką kampanii w Polsce jest w tym roku Magdalena Lubińska, która w 2004 roku, wraz z Michałem Biernackim założyła studio Moho. Ideą tej marki jest odkrywanie nowych kierunków w kreacji dywanów. Marka Moho szybko zdobyła uznanie w świecie designu i otrzymała wiele prestiżowych nagród.
Kampanię Europejskiego Tygodnia Małych i Średnich Przedsiębiorstw objęła Patronatem Gazeta Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz portal www.biznes2biznes.com
-
„Większość moich decyzji inwestycyjnych była nietrafiona” – Tomasz Czapliński, SpeedUp Venture Capital Group
-
„Chcemy aby MediSensonic było firmą globalną, oferującą najwyższej jakości urządzenia technologiczne” – Marcin Malinowski, wiceprezes MediSensonic
-
Bogata oferta PARP. Trwają nabory w ramach Funduszy Europejskich
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce zadebiutuje na GPW. Poznaj historię Żabki, która rozwija biznes od 26 lat
-
Sukces młodej polskiej firmy. AutonomyNow uruchamia seryjną produkcję systemów AI dla branży motoryzacyjnej
-
Nowy bolid studentów Politechniki Warszawskiej. Powalczy w międzynarodowych zawodach
-
Polska fizyczka i jej zespół z dużym wyróżnieniem. Zwycięstwo w European Inventor Award 2024