MamBiznes.pl

Na UJ rozmawiano o e-biznesie

Pobieranie danych ...

W Auditorium Maximum UJ już po raz piąty odbył się Dzień Przedsiębiorczości UJ. W tym roku organizatorzy: Centrum Innowacji, Transferu Technologii i Rozwoju Uniwersytetu oraz Wszechnica UJ zadedykowali wydarzenie e-biznesowi, prezentując szerokie spektrum działań firmy w globalnej sieci, nowe rozwiązania, zagrożenia oraz opinie ekspertów i biznesmenów.

Cykl prezentacji zawartych w bloku wykładowym imprezy odnosił się do kolejnych etapów powstawania firmy i tworzenia jej wizerunku w sieci. Uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. o możliwościach finansowego wsparcia pomysłu na biznes.

„Nowe firmy to niesprzedane idee. Jest ich sporo na rynku, trzeba więc znaleźć skuteczny sposób by zainteresować nimi inwestorów, partnerów biznesowych a ostatecznie sprzedać je klientom” – mówił Stanisław Tomczak, przedstawiciel funduszu kapitałowego SpeedUp Group. Ważna jest nie tylko realność i innowacyjność pomysłu na biznes, ale również jego realizacja, wprowadzenie na rynek.

Przedstawiciele Firmy Comarch omówili na przykładzie platformy ERP obecne trendy w rozwiązaniach wspierających zarządzanie oraz model wynajmowania oprogramowania dla małych firm działających na rynku. Kwestie e-marketingu, tworzenia wizerunku firmy i oddziaływania na konkurencję w sieci omówili w swych prezentacjach przedstawiciele: Grupy Adweb oraz Google. „Internet jest źródłem wiedzy – mówił Piotr Marzec z Google –  która jest podstawą biznesu, wiele decyzji opiera się na wiedzy i ich trafność jest od niej uzależniona. Internet to również „okazja na biznes”.

Analizując zawarte w sieci informację można znaleźć inspirację dla własnego biznesu. Kiedy powstaje nowa firma trudno wyobrazić sobie, że nie ma jej w wyszukiwarkach. Internet pozwala jednak nie tylko budować wizerunek, ale również przewagę konkurencyjną firmy – przekonywali prelegenci. W trakcie prezentacji rozszyfrowane i rozłożone na czynniki pierwsze zostały  również takie terminy jak: SEO, SEM, e-commerce itd. Bartłomiej Juszczyk CEO Grupy Adweb zwracał uwagę ponad to na ogromne znaczenie działań PR w sieci, które są zdecydowanie tańsze i powinny wyprzedzać działania reklamowe firmy.

Praktyczna strona prowadzenia biznesu w oparciu o Internet została przybliżona przez zaproszonych do panelu dyskusyjnego przedstawicieli nowopowstałych firm, biorących udział w realizowanym przez CITTRU i Wszechnicę UJ projekcie „Szkoła Przedsiębiorczości UJ – Innowacje i biznes”.

Wydarzeniem tegorocznej edycji Dnia Przedsiębiorczości UJ był turniej gry ekonomicznej CASHFLOW. Dwudziestu graczy, podzielonych na cztery rywalizujące zespoły, przechodząc kolejne etapy gry miało możliwość poznawania w praktyce zasad rządzących rynkiem, podstaw inwestowania w akcje lub nieruchomości.

Zwycięzcy – Drużyna Rady Kół Naukowych UJ – po ponad dwugodzinnych zmaganiach uzyskali najwyższy przychód pasywny, a tym samym możliwość poznanie „smaku zwycięstwa” – nagrody głównej turnieju, smaku bardzo realnego, bowiem laurem była ekskluzywna kolacja w wybranej przez drużynę restauracji.

Pobieranie danych ...