Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Projekt wymiany niechcianych prezentów zwycięzcą konkursu

W dniu 15 grudnia 2009 roku na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie zakończył się zorganizowany przez firmę InPost konkurs „Zbuduj swoje Imperium z Paczkomatami 24/7”. Zwycięzcę – spośród 6 finałowych projektów – wybrało jury złożone z pracowników naukowych SGH i UEK oraz kadry zarządzającej firmy InPost.

Najlepszym okazał się projekt serwisu wymiany produktów autorstwa Rozalii Dąbrowskiej i Piotra Nowickiego, studentów Szkoły Głównej Handlowej. Wyróżnienie otrzymały również pomysły dwóch innych zespołów – zarówno z SGH, jak i UEK.

Konkurs rozpoczął się 21 października 2009 roku. Składał się z dwóch etapów i był skierowany do studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Zadaniem jego uczestników było opracowanie biznesplanu dla przedsiębiorstwa wykorzystującego w swojej działalności sieć Paczkomatów 24/7. W pierwszym etapie, którego finał odbył się 30 listopada, spośród wielu nadesłanych zgłoszeń, jury wyłoniło 6 finałowych projektów. Drugi etap polegał na przedstawieniu swojego pomysłu i planów rozwoju biznesu podczas szczegółowej prezentacji.

Zwycięzca w nagrodę otrzyma profesjonalne wsparcie w przygotowaniu wniosku o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej oraz pomoc prawną dla nowego podmiotu gospodarczego. Dodatkowo, doświadczona kadra InPost wesprze laureatów w trakcie realizacji projektu oraz zapewni młodym przedsiębiorcom dostęp do przestrzeni biurowej.

„Mamy świadomość, że najczęstszym problemem młodych przedsiębiorców jest brak funduszy na rozpoczęcie działalności, dlatego chcemy podzielić się swoim doświadczeniem i pomóc zrealizować marzenia o własnej firmie. Projekt Rozalii Dąbrowskiej i Piotra Nowickiego został wybrany ze względu na ciekawą ideę, profesjonalne przygotowanie i rozbudowaną formułę zarówno biznesplanu, jak i samej prezentacji. Wierzę, że pomysłowość laureatów naszego konkursu i znajomość rynku e-commerce doskonale rokuje na przyszłość. Gratujemy zatem zwycięzcom i życzymy wielu sukcesów zawodowych” – Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.

W uzasadnieniu wyboru podkreślono także, że zwycięski pomysł jest nowatorski i jedyny na polskim rynku. Projekt zakłada stworzenie portalu wymiany prezentów, a więc produktów, które często nie podlegają zwrotowi w sklepie, gdyż ich właściciele nie posiadają dowodu zakupu. Główną grupą docelową usługi są osoby niezadowolone z otrzymanych podarunków, pragnące je wymienić na inny produkt z tego samego przedziału cenowego.

Ideą przewodnią konkursu była promocja innowacyjnych projektów oraz zaangażowanie jak największej liczby przedsiębiorczych studentów do opracowania własnych biznesplanów. Dla organizatora konkursu, firmy InPost, jedną z najważniejszych intencji było podzielenie się własnym, bogatym doświadczeniem pozyskiwania unijnych dotacji na rozwój działalności gospodarczej z przedsiębiorczymi studentami, którzy mają ciekawy pomysł na biznes.

W trakcie trwania konkursu „Zbuduj swoje imperium z Paczkomatami 24/7” do komunikowania się z uczestnikami wykorzystano serwis społecznościowy Facebook. Konkursowy profil zgromadził kilkudziesięciu fanów, którzy na bieżąco, przez cały czas trwania konkursu, czerpali z niego pomocne informacje oraz śledzili zamieszczane aktualności. Ponadto, podczas akcji promocyjnej wykorzystano Augmented Reality, czyli moduł rozszerzonej rzeczywistości, łączącej świat realny z wirtualnym.

Przy użyciu kamerki internetowej i specjalnego piktogramu, umieszczonego na ulotkach informacyjnych oraz udostępnionego na internetowej stronie InPost, można było zobaczyć wirtualny paczkomat.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.