Zgodnie z danymi przedstawionymi przez IHL Group, problemy z dostępnością towarów na sklepowych półkach generują rocznie ponad 630 mld dolarów globalnych strat sektora handlowego. Również z tego powodu rośnie znaczenie podmiotów oferujących automatyzację w dziedzinie audytu sklepowego asortymentu.
Liderem inteligentnego przechwytywania danych jest spółka Scandit ze Szwajcarii. By nie stracić swojej pozycji, wciąż pracuje nad budową hybrydowego rozwiązania do audytu półek sklepowych.
Warto przeczytać: Nowa wersja Gadu-Gadu. Pomoże między innymi prowadzącym sklepy internetowe
MarketLab staje się częścią Scandit
Ważnym krokiem w tym kierunku jest ogłoszone właśnie przejęcie polskiej firmy MarketLab. To przedsiębiorstwo specjalizujące się w tworzeniu technologii rozpoznawania obrazu oraz oprogramowania AI dla branży handlowej. Rozwiązanie firmy bazuje na kamerach stacjonarnych. Scandit wierzy, że połączenie tej technologii z mobilnym narzędziem ShelfView pomoże stworzyć w pełni funkcjonalny system analizy dla każdego formatu sklepu.
„Transakcja przejęcia to dla Scandit kamień milowy w rozwoju inteligentnego przechwytywania danych dla branży handlowej. Integrując ShelfView z technologią rozpoznawania półek od MarketLab, bazującą na kamerach stacjonarnych, możemy jeszcze lepiej wspierać sprzedawców w poprawie ogólnej wydajności sklepu, zwiększaniu produktywności ich pracowników, a także optymalizowaniu procesu monetyzacji danych półkowych z partnerami CPG” – mówi Samuel Mueller, CEO i współzałożyciel Scandit.
W ramach zawartej transakcji eksperci MarketLab staną się teraz częścią zespołu Scandit i wspólnie będą rozwijać nową ofertę. To kolejny etap nowej fazy rozwoju firmy. Poprzedziła go runda inwestycyjna serii D. Scandit pozyskał w niej łączne finansowanie o wartości 150 mln dolarów.
Komentarze
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy :)