MamBiznes.pl

Program Open Innovation dostępny dla polskich firm. Na zwycięzców rozwiązania z wykorzystaniem AI czeka 30 tys. dolarów

Pobieranie danych ...

Program Open Innovation, funkcjonujący od 2014 roku, po raz pierwszy otwiera się na polskie firmy. Jego celem jest stworzenie rozwiązania opartego na sztucznej inteligencji, które będzie odpowiedzią na biznesowe wyzwania.

Dokładnie 10 lat temu NTT DATA stworzył program Open Innovation. Ma on na celu podjęcie współpracy dużych, znanych marek na rynku ze startupami. Tworzone rozwiązania mają nie tylko wspierać biznes, ale również odpowiadać na konkretne problemy społeczne i technologiczne. W tym toku po raz pierwszy program będzie dostępny dla polskich firm. W tegorocznej edycji udział weźmie Credit Agricole Bank.

„Nasi klienci to zazwyczaj duże, rozpoznawalne marki, takie jak Leonardo, RAI, a w tym roku Credit Agricole Bank Polska, które zgłaszają się do nas z określonymi wyzwaniami. Wiemy, że można je rozwiązać dzięki technologii. Mamy też świadomość, że na rynku jeszcze nikt nie opracował rozwiązania w postaci aplikacji czy systemu IT, które by te wyzwania adresowało” – tłumaczy Aleksandra Porowska, Dyrektorka Marketingu z NTT DATA.

Warto przeczytać: Blisko 120 tys. zł dla innowacyjnych biznesów i projektów. Rusza „Innowator Mazowsza”

Rozwiązanie AI dla Credit Agricole Bank Polska

Niedawno fundacja Startup Poland zaprezentowała wyniki badania „Korporacje, które dostrzegły potencjał startupów. Współpraca korporacji ze startupami – vol. 2”. Wynika z niego wyraźnie, że przeważająca większość korporacji pozytywnie ocenia nawiązaną ze startupami współpracę. Łącznie, aż 83% z firm, które ją prowadzą, jest z niej zadowolona.

Wspomniany program Open Innovation pomaga podjąć współpracę startupom z dużymi markami na rynku. Działa od 2014 roku dzięki NTT DATA. W tym roku po raz pierwszy będzie dostępny również dla polskich startupów, które stworzą innowacyjne rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Do tegorocznej edycji został zaproszony Credit Agricole Bank Polska. Szuka on technologii, która pomogłaby jego pracownikom dopasować wewnętrzne procedury do obowiązujących regulacji prawnych. Ważne, aby zaproponowane rozwiązanie wykorzystywało przetwarzanie języka naturalnego i uczenia maszynowego.

„Szukamy pomysłu na stworzenie innowacyjnego systemu opartego na sztucznej inteligencji, który zautomatyzowałby i zoptymalizował proces zarządzania regulacjami w bankach. Analiza nowych przepisów prawnych, identyfikacja obszarów wymagających aktualizacji w dokumentach bankowych i sugerowanie konkretnych zmian to czasochłonny proces. Jego zautomatyzowanie ułatwiłoby naszym pracownikom wprowadzanie zmian w dokumentach i znacznie przyśpieszyłoby działania. Jednocześnie zminimalizowałoby ryzyko błędów, zapewniając zgodność z obowiązującymi przepisami” – podkreśla Boris Guitton, dyrektor Departamentu Transformacji Cyfrowej w Credit Agricole.

Rozwiązanie, które wygra otrzyma dodatkowo 30 tys. dolarów na wdrożenie „proof of concept” swojej technologii.

Wsparcie dla startupów od NTT DATA

NTT DATA to globalny ekspert w zakresie innowacji. Obecnie wspiera już 300 młodych biznesów, z Europy, USA oraz Izraela. Firma wie, jakie znaczenie dla startupu może mieć współpraca z korporacją.

„Współpraca startupu z dużą marką to typowa sytuacja win-win. Większość startupów to stosunkowo młode podmioty, których rynkowy sukces zależy nie tylko od nowatorskiego pomysłu na produkt, ale też umiejętności jego komercjalizacji i sprzedaży jego wizji. Współpraca z dużą marką to umożliwia. Dla niej samej z kolei kooperacja ze startupem jest okazją do pozyskania i wdrażania innowacyjnych pomysłów, które mogą pozytywnie wpłynąć na biznes i stworzyć wartość dla klienta” – tłumaczy Aleksandra Porowska z NTT DATA.

Warto przeczytać: Nawet milion euro nagrody dla startupu. Rusza konkurs Deep Tech CEE Challenge 2024

Pobieranie danych ...