Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Startupy mierzą wysoko. By dobrze zarobić, wyniosą swoich klientów w kosmos

Komercyjne loty kosmiczne są coraz bardziej popularne. Ten fakt chcą wykorzystać startupy, tworząc rozwiązania mające jeszcze bardziej rozwinąć branżę.

Jako przykłady najbardziej znanych startupów, które zajmują się propagowaniem kosmicznej turystyki można podać SpaceX (Elona Muska), Blue Origin (Jeffa Bezosa) oraz Virgin Galactic (Richarda Bransona). Na rynku pojawiają się jednak kolejne firmy, które chcą popularyzować tę ideę. Na konkurencyjności może zyskać nie tylko klient, który ma szansę otrzymać lepsze możliwości cenowe. Dzięki rynkowej rywalizacji pojawią się również alternatywne rozwiązania, co pozytywnie wpłynie na rozwój branży.

Warto przeczytać: Rośnie globalne finansowanie startupów. Sztuczna inteligencja liderem wzrostów

Kosmiczne loty balonem

Przykładem tego rodzaju alternatywy jest kosmiczna podróż za pomocą kapsuły ciśnieniowej i ogromnych balonów wypełnionych gazem. CNBC rozmawiało z przedstawicielami trzech startupów, które pracują nad tym rozwiązaniem. To Zephalto z Francji i amerykańskie startupy Space Perspective z Florydy i World View z Arizony. W przypadku World View kapsuła ma umożliwić podróż maksymalnie 8 osób. Ma być wyposażona w łazienkę i bar, z którego będą mogli korzystać klienci. Sam lot ma potrwać około 6 godzin.

Loty nie do końca w kosmos

Haczykiem jest jednak to, co uznaje się za lot w kosmos. W przypadku rozwiązań innowacyjnych startupów podróż będzie odbywała się na wysokości do 19 mil nad Ziemią, w obszarze znanym jako stratosfera. Według rządu USA kosmos znajduje się około 50 mil nad powierzchnią Ziemi. Startupy bronią się, że ich loty są dzięki temu dostępne bez większych ograniczeń. Może je odbyć każdy, kto nie ma przeciwwskazań do lotu samolotem.

Nic nie wskazuje również na to, że powyższa nieścisłość przeszkadza przyszłym odbiorcom. Według informacji CNBC World Views sprzedało dotychczas 1250 biletów, a Space Perspective 1800. Pierwsze loty Zephalto również mają być już w pełni zarezerwowane. Ceny miejsc w kosmicznej kapsule wynoszą kolejno: 50 tys. dolarów w przypadku World View, 125 tys. dolarów w Space Perspective i 184 tys. dolarów w Zephalto. Chętni muszą jednak uzbroić się w cierpliwość. Obecnie odbywają się załogowe testy rozwiązania.

Warto przeczytać: Europejski sektor kosmiczny odnosi sukces. Polska spółka Scanway publikuje pierwsze materiały z lotu rakiety Ariane 6

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.