Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

7 powodów, by postawić na własny e-biznes

Czy obecny czas to dobry moment na rozpoczęcie przygody z e-biznesem? Czy osoby myślące o internetowym startupie mogą z optymizmem patrzeć w przyszłość? Portal MamBiznes.pl przygotował listę 7 powodów, dla których właśnie teraz warto pomyśleć o własnej działalności w Internecie.

1. Rosnący rynek reklamy online

Reklama internetowa to dla większości internetowych startupów podstawowe źródło przychodów. Ten segment reklamy od kilku lat dynamicznie się rozwija i pod względem wartości wyprzedził już reklamę radiową. W roku 2007 udział wydatków na reklamę w sieci wyniósł już blisko 5%(750 mln zł), a w perspektywie kolejnych 3-4 lat Internet wyprzedzać będą jedynie telewizja i prasa. Co rok tort reklamy online w Polsce zwiększa się o 20-30 proc. a prognozy na rok 2009 mimo kryzysu ponownie mówią o dwucyfrowym(15-20%) wzroście tego rynku. To niewątpliwie pozytywny sygnał dla młodych internetowych firm.

2. Rosnąca liczba internautów

Kolejną szansą dla młodych e-przedsiębiorców jest dynamiczny wzrost liczby internatów w naszym kraju. Według najnowszych badań GfK w Polsce już 17,3 miliona osób korzysta z sieci. Oznacza to, że odsetek osób korzystających z Internetu wynosi 58 procent internautów W większości są to już ludzie na stałe przywiązani do Sieci – 59% jest codziennie online, a 91% z nich przynajmniej raz w tygodniu.

3. Nowe inicjatywy wspierające startupy

Do prowadzenia własnego e-biznesu oprócz kapitału potrzebna jest także fachowa wiedza. Tą początkujący przedsiębiorcy mogą zdobywać dzięki pojawiającym się jak grzyby o deszczu kolejnym inicjatywom wspierającym internetowe startupy. Dzięki nim w całej Polsce młodzi e-przedsiębiorcy mogą zdobywać niezwykle przydatną wiedzę o działalności w sieci. Warto zapoznać się z listą tych inicjatyw.

4. Rosnąca liczba podmiotów inwestujących w młode e-biznesy

Bakcyla działalności w Internecie połknęli nie tylko młodzi przedsiębiorcy, ale i podmioty inwestujące w perspektywiczne e-biznesy. W ostatnim czasie powstało ich całkiem sporo, co jest niewątpliwie pozytywnym sygnałem dla polskich startupów. Najlepsze projekty mogą liczyć uzyskanie finansowania a także wiedzy, która często jest więcej warta od pieniędzy. Do najbardziej znanych podmiotów na polskim rynku należą:

– Business Angel Seedfund
– Vivex Investments

– Phenomind Ventures

– DaVinci Capital
– IIF S.A.
– Sail Fund
– Helix Ventures
– Project-Invest
– Speedup Group
– IQ Partners

– Xevin Investments

5. Przejęcia

Stworzyć ciekawy projekt internetowy i sprzedać go z zyskiem. To marzenie niejednego przedsiębiorcy tym bardziej, że przykładów na tego typu transakcje na polskim rynku nie brakuje. Krajowi giganci prześcigają się w wyławianiu internetowych perełek, które uzupełnią ich ofertę. To niewątpliwie szansa dla początkujących startupów, które dzięki elastyczności i mobilności mogą wypełnić lukę niedostrzeganą dotychczas przez dużych graczy. Oto niektóre z takich transakcji:

6. Inwestycje

Kolejnym z czynników, który powinien zachęcać młodych przedsiębiorców do działalności w sieci jest rosnąca liczba transakcji na rynku krajowych startupów. Co jakiś czas słyszymy o nowych inwestycjach w perspektywiczne internetowe firmy, które dzięki takiej współpracy oprócz kapitału zyskują także bezcenne doświadczenie. Podmiotów wyszukujących okazji inwestycyjnych na polskim rynku nie brakuje i tylko czekać na kolejne transakcje. Każdy ciekawy pomysł na e-biznes zostanie zauważony i to jest właśnie szansa dla początkujących internetowych firm. Poniżej prezentujemy wybrane projekty, którym w ostatnim czasie udało się pozyskać inwestora.


7. Więcej możliwości finansowania e-biznesu

Osoby z ciekawym pomysłem na działalność w Internecie mogą uzyskać kapitał na realizację swojego projektu ze specjalnego działania 8.1 Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka”. Dzięki temu działaniu młody przedsiębiorca może otrzymać nawet 1 mln zł na rozpoczęcie własnego e-biznesu. Na dotację mogą liczyć start-upy oraz młode projekty(do roku na rynku) polegające na świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz takie projekty, które mogą prowadzić do wytworzenia produktów cyfrowych. Należy jednak pamiętać, że starając się o środki z tego działania konieczny jest wkład własny w wysokości 15 proc. kwoty wnioskowanego wsparcia.

Jak widać jest dużo przesłanek świadczących o tym, że najbliższy czas będzie okresem właśnie internetowych startupów. Dowodem na to są powstające jak grzyby po deszczu kolejne projekty, które ani myślą bać się kryzysu. Sukces Naszej klasy rozbudza wyobraźnię coraz to nowych podmiotów, z których tylko najlepsze odniosą sukces. Warunki jednak do tego wszyscy mają tak samo dobre.

Polecamy:

– 10 powodów, by w kryzysie założyć firmę

– Jak zdobyć kapitał na własną firmę

– Poszukaj swojego anioła biznesu

– Jak sfinansować działalność gospodarczą

– Jedno okienko to fikcja

Grzegorz Marynowicz, Alicja Rozłucka

MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
KM 27 kwi 2009 (21:18)

W takim razie nie musisz rejestrować firmy. Wystarczy wykupić domenę, a do tego nie trzeba mieć firmy.