Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up na dywaniku: Prosponder.pl

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” dziś eksperci oceniają kolejną młodą firmę internetową. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up oceniają projekt Prosponder.pl.

Prosponder.pl to narzędzie do obsługi newsletterów i wielokrotnych autoresponderów z odmianą imion, modułem ankiet on-line i wielowariantowymi split testami.

 

Stanisław Rogoziński, Manager Inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure 

Prosponder nie stanowi rozwiązania, które będzie łatwo sprzedać na tak konkurencyjnym rynku jak branża marketingowa. Nie wprowadza on rozwiązań wyjątkowo ułatwiających e-marketerom pracę. Myślę, że ciężko będzie przekonać firmy do zapłacenia za korzystanie z serwisu ceny, która czyniłaby biznes opłacalny. Sam serwis prosponder.pl zrobiony jest bardzo profesjonalnie od strony sprzedażowej. Może się to jednak okazać niewystarczające, by uzyskać z produktu zadowalające przychody.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Bardzo dobry pomysł i wykonanie. Software as a service to przyszłość i szansa na realne pieniądze. Mimo dość dużej konkurencji, czy krajowej czy zagranicznej – usługa ma szansę się przyjąć. Wierzę, że przy dobrym pomyśle na marketing i sprzedaż oraz spodziewanych niskich kosztach stałych projekt będzie dość szybko rentowny. Podoba mi się działająca strona, możliwość skorzystania z bezpłatnej czasowej wersji.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub

Prosponder to narzędzie online do obsługi masowej wysyłki newsletterów, z wielokrotnym autoresponderem pozwalającym wysyłać emaile automatycznie, w z góry zaplanowanych odstępach czasu. Jest to forma marketingu zdobywająca coraz większą popularność, bowiem odbiorcy generalnie chętniej czytają newslettery, na które dobrowolnie się zapisali. Muszę przyznać, że wielość funkcji i możliwości powoduje, że może to być naprawdę przydatne narzędzie e-marketingu.

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce „Start-up”? Wyślij opis na adres [email protected] Zobacz najnowsze startupy

 

Na rynku jest już pewna konkurencja – darmowy freebot.pl i płatne w abonamencie implebot.pl, mailboot czy płatny jednorazowo fump. Implebot wydaje się na pierwszy rzut oka tańszy, ale ma ograniczenia np. na jednym koncie jedną listę adresową. Fump trzeba instalować samodzielnie na serwerze, nie ma też tylu funkcji. Prosponder oferuje dużo funkcji, z tego powodu nie jest najtańszy, ale może być dobrą opcją dla firm, które takich narzędzi używają często. Myślę, że projekt może osiągnąć sukces w swojej niszy rynkowej.

Stanisław Tomczak, Menedżer inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Prosponder.pl to wręcz wzorcowy przykład start-upu, który niemal od początku wygląda na bardzo doświadczoną i profesjonalną firmę. Ma świetnie wykonaną i prosto komunikującą korzyści stronę www. Na rynku działa już wiele firm (np. MailPro), które od lat sprzedają rozwiązania do obsługi e-mailingu. Twórcy Prospondera potrafili jednak znaleźć taki szereg korzyści i wartości, który moim zdaniem będzie odbierać konkurencji klientów.

Przewagami serwisu są między innymi takie innowacyjne rozwiązania jak: prowadzenie e-mailingu przez stronę www (a nie desktopową aplikację), prostota obsługi ważna dla małych- i mikroprzedsiębiorstw oraz innowacyjne fukcje jako choćby „split testy” umożliwiające testowanie efektywności wielu wariantów e-maili przed ich wysłaniem do wszystkich odbiorców. Uważam, że Prosponder.pl może za kilka lat stać się liderem rynku, nawet jeśli nie w wysokości przychodów, to chociażby w liczbie małych klientów.

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

 Bardzo ciekawie zakomunikowana usługa – widać, że robili to ludzie z marketingu. Klarowny model biznesowy, choć mam wrażenie, że na tym rynku jest już spora konkurencja – nie będzie renty innowatora.

Marek Rusiecki, Członek Zarządu funduszu zalążkowego Xevin Investments

Usługa, która jest już obecna na naszym rynku od wielu lat. Rynek bardzo konkurencyjny, gdzie platformy tego typu nie konkurują ze sobą na poziomie technologii, ale ceny, jakości obsługi klienta oraz siły sprzedaży. Cen nie oceniam, nie wiem czy prosponder będzie walczył ceną czy innym elementem. Biorąc pod uwagę spory rynek takich usług, może znajdą swoją na nim swoje miejsce. Nie wiem też kto stoi za projektem, czy są to ludzie z doświadczeniem w marketingu online, bo ono jest niezbędne, aby poprowadzić z sukcesem ten biznes.

– recenzję projektu Tivix.pl 

 

Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

Marek Rusiecki, Członek Zarządu Xevin Investments  

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku.  Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA.  Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Stanisław Tomczak Menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany  przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest  konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji  marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami  tradycyjnymi.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Posiada licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, w chwili obecnej prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi

 

 

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure 

 

Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz Prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z Finansów i Portfela Inwestycyjnego. 

 

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

 

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni Prezes Zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako Dyrektor ds. Rozwoju Technologii w EL2 Sp. z o.o. Aktualnie pełni funkcję Prezesa Zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Już jutro eksperci ocenią kolejny start-up. Zapraszamy!

 

– Goldenline.pl, czyli tak się robi e-biznes

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.