Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up na dywaniku: Gdzieparkować.pl

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” dziś eksperci oceniają kolejną młodą firmę internetową. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up oceniają projekt GdzieParkować.pl.

Serwis powstał, aby ułatwić użytkownikom odnalezienie miejsca parkingowego. Celem jest stworzenie największej bazy parkingowej w Polsce, która będzie dostępna także przez urządzenia mobilne – mówią pomysłodwcy.

Stanisław Rogoziński, Manager Inwestycyjny inkubatora technologicznego Trinity Adventure

Obecnie trudno ocenić działanie serwisu. Napis na głównej stronie głosi „ 63 zarejestrowanych parkingów i 11 garaży w 26 miastach”. Po wpisaniu Wrocław odnajdujemy jeden parking i jeden garaż. Trudno zidentyfikować znaczące przewagi konkurencyjne nad mapami Google lub Zumi. Ciekawym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie bieżącej informacji o stanie wolnych miejsc. Również monetyzacja serwisu może się okazać niełatwym zadaniem, ciężko bowiem wyobrazić sobie model inny niż oparty na reklamie. Wydaje się, że nawet jeśli uda się zbudować ruch na serwisie GdzieParkować.pl, będzie to ruch o słabej jakości. W mojej ocenie serwis nie zaspokaja faktycznie występujących na rynku potrzeb.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Nie mogę rozgryźć po co i dla kogo jest taki serwis. W swoim mieście wiemy gdzie są parkingi. W obcym – parkujemy zwykle tam gdzie to jest po prostu możliwe. Nie analizujemy uprzednio gdzie zaparkujemy. Informacje o parkingach znajdziemy w coraz bardziej powszechnych urządzeniach do nawigacji, które dodatkowo nas do tego parkingu doprowadzą. Serwis jest zbyt mało użyteczny by miał szansę się rozwinąć. Nie wiem jaki jest pomysł na zarabianie (prócz reklam).

Jarosław Obara, Prezes Zarządu inkubatora technologicznego Ventures Hub

Jest on jak sądzę przeznaczony dla osób nie znających danego miasta lub okolicy, ponieważ wiedza jaką oferuje jest dość ogólna – podaje adres jakiegoś parkingu, oczywiście nie zapewniając, że są na nim wolne miejsca. Nie wiem czy taki serwis jest potrzebny kierowcom, podobne funkcje mamy w wielu modelach nawigacji samochodowej (i to pod ręką), a w ogóle najczęściej staramy się zaparkować w pobliżu miejsca, do którego się udajemy, na miejscach ogólnodostępnych. Chyba mało osób planuje tak dokładnie podróż i parkowanie… niestety. Model biznesowy tego projektu nie jest na razie jasny.

Chcesz zaprezentować swoją firmę użytkownikom MamBiznes.pl w zakładce „Start-up”? Wyślij opis na adres [email protected] Zobacz najnowsze startupy

Stanisław Tomczak, Menedżer inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedUp Group

Serwis, który umożliwia znalezienie miejsca parkingowego w dowolnym mieście w Polsce to fantastyczny pomysł. Dlaczego jednak twórcy serwisu Gdzieparkowa.pl nie stworzyli go jako platformy na telefony komórkowe? Wydaje się przecież, że poszukiwanie miejsca parkingowego jest czynnością impulsową, dokonywaną w momencie zaistnienia potrzeby, czyli już w samochodzie, a nie przed komputerem w domu.

– Własny start-up, czyli od zera do milionera

– Chcesz zarobić miliony? Postaw na e-biznes

Serwis od początku deklaruje, że nie pobiera opłat od ogłaszających się w nim parkingów. Trudno będzie mu jednak znaleźć inne źródło dochodu. Być może serwis ewaluuje jednak w innym kierunku np. klonu portali z nieruchomościami, w którym właściciele garaży i miejsc parkingowych będą oferowali ich wynajem. Życzę w każdym razie portalowi znalezienia sposobu na monetyzację tego pomysłu.

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

Ta usługa jest usługą lokalną, wymagającą naprawdę dobrej bazy danych. Zrobiłem prosty test – wpisałem „Poznań” i „ul. Św. Marcin (najbardziej znana w Poznaniu)” i w wynikach otrzymałem tylko 1 parking przy lotnisku. Podobnie próbowałem przez komórkę (podstawowy interfejs w trasie) – niestety brakuje serwisu lajtowego na komórki. Sporo do zrobienia, choć pomysł ciekawy – nawet nie ruszam modelu biznesowego – również nie bardzo widzę możliwość zarabiania.

Marek Rusiecki, Członek Zarządu funduszu zalążkowego Xevin Investments

Przyznam iż nie rozumiem tego serwisu. Nie widzę przyczyny, dlaczego miałbym z niego korzystać. Może nie jestem w targecie? Chociaż poruszam się samochodem po mieście, to duże miasto, jak np. Warszawa, jest na tyle dobrze oznakowane, że trafienie na parking (płatny) nie jest żadnym problemem. Może z portalu będą korzystały osoby, które przyjeżdżają do obcego miasta? Ale to chyba zbyt mała grupa docelowa…

– recenzję projektu Tivix.pl

– recenzję projektu Prosponder.pl

Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

Marek Rusiecki, Członek Zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Stanisław Tomczak Menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, Prezes Zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Posiada licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, w chwili obecnej prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure

Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz Prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z Finansów i Portfela Inwestycyjnego.


Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni Prezes Zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako Dyrektor ds. Rozwoju Technologii w EL2 Sp. z o.o. Aktualnie pełni funkcję Prezesa Zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

– Photoblog.pl, czyli tak się robi e-biznes

– Goldenline.pl, czyli tak się robi e-biznes

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.