Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Start-up eSpoleczni.pl pod lupą ekspertów

W ramach inicjatywy „Startupy na dywaniku” eksperci oceniają młode firmy internetowe. Doświadczeni przedstawiciele funduszy inwestujących w firmy w fazie start-up biorą dziś pod lupę projekt eSpoleczni.pl.

Witryna eSpoleczni.pl daje możliwość przedstawicielom lokalnych władz prezentację osiągnięć, a obywatelom wyrażenie opinii o pracy samorządowców. Pomysłodawcy projektu eSpoleczni.pl chcą zbudować społeczność wokół spraw samorządowych. 

 

Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

 

Platforma społecznościowa (w zamyśle twórców) łącząca lokalnych przedstawicieli władz z obywatelami. Idea piękna (rozumiem, że projekt non profit). Wykonanie serwisu niebrzydkie, szanse na sukces (czyli zbudowanie „społeczności skupionej na poprawie jakości dialogu pomiędzy lokalnymi politykami a mieszkańcami regionu”) bliskie zero. 

 

Polski użytkownik internetu mało interesuje się sprawami samorządowymi, a jeśli już to kontakt z politykami można uzyskać za pośrednictwem FaceBooka lub Twittera, nie potrzeba do tego specjalnej platformy.

 

Jarosław Obara, prezes inkubatora technologicznego InQbe

 

Pomysł wydaje się ciekawy. Politycy na pewno będą chętnie chwalić się swoimi sukcesami, nie jestem pewien natomiast, czy obywatele zdołają cokolwiek w ten sposób załatwić. Nie mam pewności, jaki jest model biznesowy, więc nie mogę wypowiedzieć się na temat szans projektu.

 

Zbigniew Krzewiński, firma consultingowa CoWinners

 

Ciekawy i oryginalny pomysł na komunikację polityków i wyborców w samorządach, ładny interfejs, po statystykach widać wyraźnie niszowość – małe miejscowości. Zastanawiam się tylko, na ile taki serwis ma szansę konkurować z lokalnymi serwisami średnich i dużych miast. Pod znakiem zapytania jest ogólnopolski charakter – problemy samorządowe dotyczą raczej konkretnych spraw frapujących mieszkańców. Model biznesowy nie jest wprost widoczny, choć może zakładać np. wykorzystanie części budżetów na kampanie wyborcze w coraz bardziej popularnym internecie.

 

Stanisław Tomczak, manager inwestycyjny funduszu zalążkowego SpeedupGroup

 

W założeniu świetne narzędzie do promocji inicjatyw lokalnych przez polityków, a z drugiej strony – do komentowania ich przez użytkowników. Na razie serwis nie cieszy się popularnością. Moim zdaniem eSpoleczni konkuruje z wieloma innymi platformami do komunikacji pomiędzy samorządami a społecznościami.

 

Dyskusje z internetowych stron samorządów i miast oraz ich facebook’owych odpowiedników nie przeniosą się nagle w inne miejsce w sieci. Jeśli serwis potrafiłby agregować treści z już istniejących serwisów, zamiast tworzyć zupełnie nowe miejsce w sieci – miałby szansę na zdobycie popularności. Użytkownicy nie pojawią się tam, gdzie nie ma spraw i osób do komentowania. Na marginesie i na koniec pozwolę sobie zacytować dowcipny fragment z regulaminu serwisu, który właściwie uniemożliwia od strony prawnej komentowanie jakichkolwiek aktywności polityków: „Użytkownik oświadcza również, że uzyskał zgodę innych osób na umieszczenie przez niego treści (…) odnoszących się do tych Osób” 🙂

 

Stanisław Rogoziński, manager inwestycyjny inkubatora Trinity Adventure

 

Pomysł, który może ewoluować w rożnych kierunkach. Miejmy nadzieje, że nie stanie się forum do prowadzenia kampanii wyborczych, ani miejscem dla wszelkiego rodzaju pieniaczy. Niezwykle trudno będzie utrzymać leżącą u podstaw idee komunikacji pomiędzy władzą lokalną, a społecznością. Jak zwykle w takich sprawach powstaje również pytanie o obiektywizm i związane z tym finansowanie przedsięwzięcia (kto i dlaczego). Wydaje mi się jednak, że kierunek jest dobry. Możliwości internetu są w dalszym ciągu słabo wykorzystywane, gdy idzie o wyrażanie opinii obywateli.

 

Zebrał Grzegorz Marynowicz



Przeczytaj recenzje innych projektów: 

 

– Start-up na dywaniku: Wizytownik.pl

– Start-up na dywaniku: JakKupować.pl

– Start-up na dywaniku: Mobiks.pl

– Start-up na dywaniku: Firmlet.pl

– Start-up na dywaniku: Lokter.pl

 

 Sylwetki ekspertów recenzujących projekty internetowe

  

Stanisław Tomczak menedżer inwestycyjny SpeedUp Group

Strateg biznesowy z wykształceniem marketingowym i psychologicznym. Jako manager inwestycyjny ocenia nowe biznes plany przedsiębiorców szukających wsparcia SpeedUp oraz jest konsultantem strategicznym dla innowacyjnych firm. Pracował w dużych agencjach reklamowych oraz w instytucie badawczym Pentor. Jest twórcą wielu nagrodzonych koncepcji i strategii reklamowych. Pasjonat nowych mediów i nowych koncepcji marketingowych zajmuje się ich integracją z mediami tradycyjnymi.

Jarosław Obara, prezes zarządu Ventures Hub

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Ma licencję maklerską oraz licencję doradcy inwestycyjnego. Jest również posiadaczem tytułów Chartered Financial Analyst oraz Certified International Investment Analyst. Był prezesem zarządu spółki IFA Investments Sp. z o.o. zajmującej się doradztwem finansowym. W latach 2007-2009 był członkiem zarządu IQ Partners S.A. Był członkiem rad nadzorczych kilku spółek publicznych, obecnie jest członkiem rad nadzorczych spółek: Zakupy.com S.A. oraz Site S.A.

Zbigniew Krzewiński, fima consultingowa CoWinners

Doktor nauk ekonomicznych, współtwórca i pomysłodawca SpeedUp Group, od lat wspiera przedsiębiorczość akademicką, a zwłaszcza startupy technologiczne – wspierał utworzenie ok. 10 firm technologicznych, kierownik projektu SYNKREO, obecnie prowadzi firmę konsultingową CoWinners, specjalizuje się w ewaluacji startup-ów technologicznych, wdrażaniu wyników prac badawczo-rozwojowych, budowaniu sieci firm, partnerstw i klastrów oraz zarządzaniu prawami autorskimi.

Stanisław Rogoziński, inkubator Trinity Adventure


Ukończył Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, specjalizacja Ekonomika i Zarządzanie Przedsiębiorstwem oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim. Obecnie doktoryzuje się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Zdobywał dotychczasowe doświadczenie w zakresie finansów i analiz, pracując dla Ernst&Young i Lukas Banku. Poza pracą w TRINITY AdVENTURE prowadzi również zajęcia na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu z finansów i portfela inwestycyjnego.


Marek Rusiecki, członek zarządu Xevin Investments

Z branżą internetową zwiazany od 2000 roku. Wpółtwórca i pierwszy Dyrektor Zarządzający największej wówczas w Polsce sieci reklamowy internetowej, Ad.net SA. Osoba odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci reklamowej AdClick i za jej debiut na rynku. W latach 2004-2006 Dyrektor IAB Polska delegowany do kontaktów stowarzyszenia z zagranicą, w tym do promowania działalności polskiego oddziału IAB w strukturach międzynarodowych. Pomysłodawca portalu społecznościowego Pino.pl.

Wojciech Przyłęcki, prezes inkubatora technologicznego InQbe

Specjalizuje się w projektach technologicznych i internetowych. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i implementacji systemów informatycznych. Współwłaściciel oraz długoletni prezes zarządu EnterNet Sp. z o.o. w której od podstaw stworzył serwis PRV.PL oraz Wapacz.pl. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor ds. rozwoju technologii w EL2 Sp. z o.o. Obecnie pełni funkcję prezesa zarządu InQbe Sp. z o.o., która pozyskała blisko 21 mln zł na budowę inkubatora projektów technologicznych i internetowych.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.